Tenk deg at du hadde hatt en liten gutt på 1,5 år...

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
Du måtte fort avgårde på jobb om morgenen slik at mannen måtte kle på barna og levere.
Tenk deg at denne lille gutten hadde en storesøster.

Hvordan hadde du reagert dersom denne lille gutten var kledd i rosa fra topp til tå når du kom for å hentet han i barnehagen (arveklær fra storesøster)?

Jeg må innrømme jeg begynte å le :P

Hadde smilt og sagt "har du fått bruke storesøster sine gamle klær idag du da?" :P

Hadde ikke reagert, med fare for å høres dømmende og ovenfra-og-ned ut så ser jeg virkelig ikke hvorfor man skal le av det barn har på seg. Håper det da er i skjul for barnet så det slipper å se at voksne mennesker ler av seg.
Regner forsåvidt med at om man ikke vil barnet skal gå i rosa så arver man det bort til andre.

Hadde ikke reagert, med fare for å høres dømmende og ovenfra-og-ned ut så ser jeg virkelig ikke hvorfor man skal le av det barn har på seg. Håper det da er i skjul for barnet så det slipper å se at voksne mennesker ler av seg.
Regner forsåvidt med at om man ikke vil barnet skal gå i rosa så arver man det bort til andre.
Det kommer da helt an på hva men mener med å begynne å le.
Tror ikke barn har noe vondt at at man begynner å le litt av det, og det at man gjør det betyr ikke at men mener det er noe galt med det.

Det at man ler litt av en situasjon eller trekker på smilebåndet betyr ikke at man gjør det på en hånlig måte

Pappaen er (les: bør være) like habil i påkledning og alle andre situasjoner som det mor er, og hvis gutten er tørr og varm, er jo alt i sin skjønneste orden.
Jeg hadde ikke reagert noe annerledes på det enn om han hadde på annet tøy. :)

Det kommer da helt an på hva men mener med å begynne å le.
Tror ikke barn har noe vondt at at man begynner å le litt av det, og det at man gjør det betyr ikke at men mener det er noe galt med det.

Det at man ler litt av en situasjon eller trekker på smilebåndet betyr ikke at man gjør det på en hånlig måte

Jeg er til dels enig, men man bør være varsom mtp hva man selv mener og hva som oppfattes. Og med det unntak av at jeg enda ikke forstår hvorfor rosa klær på barn er noe å le av i første omgang :-)

Hadde sikkert smilt og vært glad som vanlig;) Sønnen min er glad i rosa:p

Jeg hadde såklart ikke ledd hånlig foran barnet mitt , det regner jeg med man skjønner i grunn

Hadde nok ledd litt, ja :)
Menn er og bør være like habil til å kle på barna sine, men det er jo litt typisk at det kommer mange morsomme kleskomboer når mange (ikke alle!!!!) fedre har stått for påkledningen ;)

Back
Topp