Strikkedamer

Frokostkaffe

Forelsket i forumet
Marsboerne 2023
Kanskje vi er flere strikkedamer her som skak produsere litt til de kommende nøstene? Koselig med en inspirerende tråd der vi kan diskutere oppskrifter og kanskje vise frem hva man har laget? Jeg er iallefall i full gang med både rosa og blått :-D Så får heller fargen jeg IKKE får bruk for bli barselsgaver til andre :) hehe... kjedelig å strikke med baaare nøytrale farger...
 
Å, ja :) Elsker å strikke og særlig barnetøy! Har ikke begynt å strikke noe enda, men tror jeg skal strikke en heldress som passer til vinteren :)
 
Strikker ikke selv desverre, skulle ønske jeg har kunnet det.
Men jeg vil gjerne ha ideer som jeg kan ønske ifra min mor å noen venninner:p
 
Strikking skal være bra for helsa (om man kan strikke vel og merke) 20 min pr dag var vist nok til å roe ned og slappe av.
Jeg er ingen superstrikker, men synes det er gøy. Om noen har ENKLE nybegynneroppskrifter å dele blir jeg glad! Kan rett og vrang og felling, så har strikka sitteunderlag, pledd, leggiser og luer, men blir kjedelig å bare strikke det samme alltid!
 
Strikking skal være bra for helsa (om man kan strikke vel og merke) 20 min pr dag var vist nok til å roe ned og slappe av.
Jeg er ingen superstrikker, men synes det er gøy. Om noen har ENKLE nybegynneroppskrifter å dele blir jeg glad! Kan rett og vrang og felling, så har strikka sitteunderlag, pledd, leggiser og luer, men blir kjedelig å bare strikke det samme alltid!

Anbefaler boka en myk start. Den kjøpte jeg forgje svangerskap, masse fine forklarende oppskrifter for nybegynnere
 
Jeg har strikket til tanteunger og venninners unger før. Tenkte å begynne på noe når jeg føler meg litt mer trygg, det vil si kommer forbi der jeg mista sist. Jeg elsker kremhvit, og skal strikke det meste i det og andre farger, men ikke rosa eller blått. Jeg vil ikke ha alt i rosa til jenter eller lyseblått til gutter. Syns det er så mange andre fine farger, og uansett bryr ungen seg fint lite om ikke alt er i farger tiltenkt et spesielt kjønn. Tenker jeg uansett vil strikke klær som kan gå til evt en nr 2 senere, siden de vokser ut av det på 1-2-3 uansett. I tillegg vil jeg ikke vite kjønnet før ungen kommer, syns det er gøy å ha noe spenning til fødselen også :)
 
Jeg strikker til storesøster foreløpig! Må få strikket opp litt restegarn og få ferdig noen uferdige prosjekter før jeg begynner på babytøyet! Jeg har lyst til å strikke lettvint-settet og kjappstrikkadrakten hvertfall
 
Her strikkes en kjekkasromper for å feire graviditeten, når den er ferdig fortsetter jeg med hjertebuksa til storesøster <3 ♡
 
Jeg har planer om å strikke snorkedress fra pickles. Kjøpe noe nydelig merinoullgarn på Oslo strikkefestival forrige helg :) ellers blir det nok noe fra klumpe Lumpe boka. Alt blir veldig kjønnsnøytralt nå, men da kan det jo brukes flere ganger :)
 
Jeg startet på et teppe til mini da jeg gikk gravid.... Kom ikke særlig langt. Det vil si, jeg kom veldig kort:joyful:
Det var mitt første forsøk på strikking, men prøver nok å fortsette med den etterhvert.
Gleder meg til å se hva dere andre får til :happy:
 
Back
Topp