80 eller 100%

Strikkefrue

Forumet er livet
Himmelbarn
Maiblomstene 2017
Har dere allerede nå begynt å tenke på perimisjonen? Skal dere ha 80% eller 100%? :)

Vi tar 100% og så ulønnet i noen måneder.

100%, så ulønnet i noen måneder :)

100 % her også pga ikke råd til noe mindre, om jeg nå klarer å ha nok opptjening til å få foreldrepenger that is ...

100% og ulønnet i noen uker. Da ender jeg vel opp med å tilbake i jobb etter vinterferien 2018.

Jeg er veldig usikker... vil være hjemme så lenge som mulig, men vi må regne på hva vi har økonomi til..

100% tenker jeg, og noen mnd ulønnet :)

Aner ikke egentlig, har hatt 80% med de to andre. De ble født i juni, og jeg tok ulønnet etter perm til august. Tenker at jeg ikke skal begynne å jobbe igjen før august nå heller.

100% og så være litt kreative med ferie. Brukte den kalkulator og kom på at 14 april 2018 vi er ferdig med permisjon. Det skulle passe ypperlig. Siden eg jobber for kommunen skal dei ikkje gjere det vanskelig hvis mini skulle begynne i bhg 3 veker før ho fyller 1 år.

Jeg tror det blir 100% og noe ulønnet. Men jeg har fastlønn, så MÅ ta 5 ukers ferie iløpet av 2017, noen som vet om det går Ann å ta de permisjons ukene man MÅ ta før fødsel, så 5 uker ferie, for så å fortsette permisjon??

80%, funker litt annerledes i Sverige, men gjør sånn at jeg er hjemme ett år, samme som med nr 1! :)

Vi må sjekke opp litt mulighetane. Barnefar er sjølvstendig næringsdrivande. Vi må finne ut kordan vi kan løyse det. Håpet er at vi får overført hans permisjon til meg.
Uansett skal ikkje vårt barn begynne i bhg før tidligast august 2018 og eg kjem til å ta ut permisjon uten lønn for å få nok tid heime med minien. Det skal vi ha råd til :)

Jeg tror det blir 100% og noe ulønnet. Men jeg har fastlønn, så MÅ ta 5 ukers ferie iløpet av 2017, noen som vet om det går Ann å ta de permisjons ukene man MÅ ta før fødsel, så 5 uker ferie, for så å fortsette permisjon??
det går ann, men ikke før etter de 6 første ukene etter fødsel som er mødrekvote. spør på NAV. det som skjer da er at de stopper permisjonspengene i ferien og fortsetter de når ferien er over.

Tror vi tar 80, ferie og litt ulønnet slik at barnet ikke begynner i barnehage før august 2018 :)

Vi tenkte først å ta 100% lønn og noen mnd ulønnet permisjon, men så gjorde svigermor meg obs på noe jeg ikke var klar over (hun jobber på nav). Hvis man blir syk i den perioden man har ulønnet permisjon, har man ikke krav på sykepenger. Dvs at skulle man være uheldig å bli alvorlig syk/syk over en lang periode (utover den ulønnet permisjonen), får man ikke sykepenger. Så vi ble usikre, ønsker jo selvfølgelig å være lengst mulig hjemme med babyen, men man har jo ingen garantier for at man er frisk og rask hele tiden.

Back
Topp