Nedtelling til uke 12

Mams1987

Elsker forumet
Sommerfuglene 2017
Januarlykke 2020
Oktoberbarna 2021♡
Skulle ønske det kunne gått fortere.
4+4 i dag, og 52 dager til uke 12 er OVER. Noen som vet om man beregner til uke 12 er over eller når man kommer til uke 12?:happy:
 
Skulle ønske det kunne gått fortere.
4+4 i dag, og 52 dager til uke 12 er OVER. Noen som vet om man beregner til uke 12 er over eller når man kommer til uke 12?:happy:
http://10min.no/samfunn/hvor-stor-er-sjansen-for-spontanabort

Leste på denne siden om risiko uke for uke. Så er en flytende grense. Egentlig er jo prosentvis sjans for abort fryktelig liten allerede ved 8 uker (3%), men det forutsetter jo at man har sett på ultralyd f.eks eller hatt hcg målinger som kan bekrefte at man er så langt på veg. Ved 12 uker har den gått ned til 1%.

Jeg har 54 dager til igjen, la det gå fort!! :p
 
http://10min.no/samfunn/hvor-stor-er-sjansen-for-spontanabort

Leste på denne siden om risiko uke for uke. Så er en flytende grense. Egentlig er jo prosentvis sjans for abort fryktelig liten allerede ved 8 uker (3%), men det forutsetter jo at man har sett på ultralyd f.eks eller hatt hcg målinger som kan bekrefte at man er så langt på veg. Ved 12 uker har den gått ned til 1%.

Jeg har 54 dager til igjen, la det gå fort!! :p
Takk for artikkel, er generelt litt skeptisk til artikler som er eldre og mangler oppriktige kilder. Men må google litt selv:happy: Tenker tidlig ultralyd også slik at jeg slipper å bekymre meg. Har hatt flere venner som har hatt SA så er vel derfor jeg tenker på det. En hører som regel om flest slike tilfeller på forum etc. Men sjansen er jo uansett minimal fra uke 8, så jeg får forsøke å tenke positivt:D Trodde aldri dagene skulle gå så sakte, tiltross for at jeg er i full jobb og har masse å gjøre. Klarer ikke tenke på noe annet for tiden :p:happy::arghh:
 
Den "magiske" grensen er vel 12+0, inngang til uke 13 :)

52 dager igjen her!! :D

Herlighet, det var lenge til:rolleyes::hilarious:
 
Selv så venter jeg bare til uke 8 jeg :) faren for sa etter uke 8 er bare 5% :) er nå 3+4 :( tiden går så sakte!
 
Er 4+4 så ennå mange uker/dager igjen...:p men jeg er glad for at jeg ikke har termin i slutten av mnd, for gud det er kjedelig å ha termin seint, og å være 3-4 uker bak de med termin først i mnd..:)

Teller dere forresten hver dag eller har dere noe som teller ned dagene for dere?
 
Last edited:
Har lyst å laste ned, men må vente noen uker siden ungene pleier å låne telefonen min av og til for å spille på.. men jeg skulle gjerne hatt en app nååå:p
 
Likte den fordi den teller ned :D hehe
Sniker fra april: Har den appen nedtellingsfunksjon?? Hvor da? Haha. Bruker alltid en annen app for å telle ned til milepælene, jeg.. Eller mener dere den nedtellinga til termin bare? Haha :p
 
Sniker fra april: Har den appen nedtellingsfunksjon?? Hvor da? Haha. Bruker alltid en annen app for å telle ned til milepælene, jeg.. Eller mener dere den nedtellinga til termin bare? Haha :p
Den sier ifra hvor mange prosent inn i svangerskapet du er og hvor mange dager du har igjen av :) hva slags app bruker du? Eneste dumme med den er at jeg kan ikke legge inn fra unnfangelse bare første blødningsdag så den er ikke helt korrekt :s
 
Trykk der det står hvor mange prosent av svangerskapet er over :) over dem sjekklista:)
 
Back
Topp