HåperPåEnLitenSkatt sin dagbok

HåperPåEnSkatt

Forelsket i forumet
Sommerfuglene 2017
Hei:) Jeg prøver meg på en dagbok og håper jeg får det til :)

Vi er 27 og 28 år og venter vårt første barn etter 8 år sammen. Spiren vår satt i pp 4:).

Jeg hadde store forhåpninger i pp 1-3, men ingen spire satt. Denne pp'en hadde jeg ikke troen på noen spire i det hele tatt og har hatt to travle uker hvor jeg ikke har tenkt særlig på dager siden EL. Jeg har ikm idag/imorgen og sa til samboer igår at jeg ville teste igår for å ha en hel dag å svelge skuffelsen av negativ test slik at ikke mandag på jobb ble en kjip dag. Til forskjell fra de andre pp'ene tømte jeg ikke urinprøven i do etter å ha tatt første testen og lagt den til venting i 3 min. Og jammen var det bra for jeg måtte ta tre tester til. To streker lyste mot oss:). Jeg følte meg ikke gravid i det hele tatt og var sikker på at det var tanta som var på sin vante visitt. Så feil kan man ta:)

Idag tok vi en digital som viste 2-3 uker gravid og i følge appen min er jeg 4+0 idag:) Grugleder meg til ukene fremover. Hjertet mitt gleder seg men samtidig er jeg urolig for hva som kan skje frem mot uke 12. Håper spire lille holder seg fast hele veien til målstreken <3
 
17/10 - 4+1

Igår var en skikkelig slapp dag altså! Kvalm hele dagen, men fikk i meg mat som vanlig. Hadde ryddeånden over meg så jeg klarte holde meg i aktivitet. Dro på besøk til er vennepar på kvelden. Rar følelse å være der og vite at en liten spire har tatt plass i magen min <3. Dette er også et vennepar vi kommer til å spørre om å være fadder på den lille, hvis alt går fint:)

Kjenner jeg er litt urolig for de neste ukene, men som en klok jente sa til meg igår her på forumet: Sjansen er større for at alt går bra :). Er jo en liten boble disse første dagene etter positiv test må jeg innrømme. Samme dag som jeg fikk positiv test begynte jeg å skrive ned tankene mine som i en dagbok til den lille. Håper den kan bli en fin ting å spare på til fremtiden:)

Jeg er som kanskje kvinner flest, høyt og lavt. Fabler om når jeg går i permisjon, når mannen skal i permisjon, hvordan vi skal spare penger for den lille, utstyr, hvordan skal vi fortelle til familien på gøyest måte osv osv osv. Mannen tar livet mer med ro og var første dagen mest opptatt av at han hadde "levert varene". Jeg var jo så innstillt på at pp 4 også ble en stang ut, og hadde forklart at etter pp 6 ville jeg at begge skulle sjekke seg down there for å få bekreftet om alt var fint.

Sitter på jobb nå og har mange deadlines som skal nås denne uken. Men jeg er nå litt surreste i hodet :) La dagene gå fort til helg igjen.
 
18/10 - 4+2.
Jeg føler meg ikke gravid idag og synes alt er så spennende og nytt. Har brukt morgenen til å bestille time hos legen min 8+5 (16/11). Dette pga en planlagt ferietur siste helgen i November og jeg ønsker lufte tankene mine før avreise og få litt tips.

Har også lett etter steder i Bergen som tilbyr TUL, og har planlagt en i uke 9, og en i uke 12-13.

Selv om jeg prøver å fortelle meg selv at i de fleste tilfeller går alt bra, så er jeg likevel bekymret for SA skal ramme meg også. Spiren er så ønsket <3
 
Last edited:
Måtte ta en test i ettermiddag som et lite knip i armen;) ImageUploadedByBV Forum1476893546.454222.jpg. Den er super positiv og jeg sprekker snart av bobler innvendig. Svever på en sky av glede:). Enda er det kun meg og min kjære som vet om den lille skatten i magen, men jeg har bare så utrolig lyst å fortelle kommende besteforeldre og tanter/onkler om hva som er i vente.
 
Fantastisk at dere fikk spiren til å sitte nå :) Veldig koselig å lese andres tanker, og ser at vi tenker litt likt i forhold til alt som skjer frem i tid :p Har tenkt litt på alt allerede faktisk. Men tenker iblant at jeg bare tar av, så det pleier jeg ikke dele med noen :p
 
Fantastisk at dere fikk spiren til å sitte nå :) Veldig koselig å lese andres tanker, og ser at vi tenker litt likt i forhold til alt som skjer frem i tid :p Har tenkt litt på alt allerede faktisk. Men tenker iblant at jeg bare tar av, så det pleier jeg ikke dele med noen :p
Tusen takk for snille ord:) Og samme til deg og dere! Godt å høre at andre også tenker litt som meg ;) lurer til tider på om jeg er helt på tuppa. Hvordan er formen din?:) Igår gikk jeg gjennom babyavdelingen på H&M. SÅ mye lite og søtt. Kan bare ikke tro at en spire lille vokser i magen min:). Imorgen skal vi dra til foreldrene mine. Men vi skal ikke fortelle noe enda så jeg må jo bare snurpe igjen selv om jeg aller helst vil rope ut at de skal bli besteforeldre<3.
 
Last edited:
Tusen takk for snille ord:) Og samme til deg og dere! Godt å høre at andre også tenker litt som meg ;) lurer til tider på om jeg er helt på tuppa. Hvordan er formen din?:) Igår gikk jeg gjennom babyavdelingen på H&M. SÅ mye lite og søtt. Kan bare ikke tro at en spire lille vokser i magen min:). Imorgen skal vi dra på hytten med foreldrene mine. Men vi skal ikke fortelle noe enda så jeg må jo bare snurpe igjen selv om jeg aller helst vil rope ut at de skal bli besteforeldre<3.
Jeg føler meg helt fin, men idag merka jeg at jeg måtte spise oftere, og tisser dobbelt så ofte som før :p Er vanligvis en som kan gå en dag på et måltid, så det var rart å være sulten en time etter lunsj :p Jeg har ikke vært på noen butikker etter jeg fant det ut, men dagen før testen gikk jeg innom name it og så på nyfødttøy...såååå nydelig :) men "vindusshopper" mye på nett, gleder meg til innkjøp:D
Vet noen andre det i det hele tatt?
 
Jeg føler meg helt fin, men idag merka jeg at jeg måtte spise oftere, og tisser dobbelt så ofte som før :p Er vanligvis en som kan gå en dag på et måltid, så det var rart å være sulten en time etter lunsj :p Jeg har ikke vært på noen butikker etter jeg fant det ut, men dagen før testen gikk jeg innom name it og så på nyfødttøy...såååå nydelig :) men "vindusshopper" mye på nett, gleder meg til innkjøp:D
Vet noen andre det i det hele tatt?
Jeg er også helt fin i formen. Bare litt trøtt. Men det kan være jobb også. Vært noen super travle uker de to siste ukene. Håper det roer seg fremover, har jo en spire å tenke på også:) . Igår og idag har jeg vært litt oppblåst også, men det er visst helt vanlig. Jeg er spent på de neste to tre ukene og lurer på om jeg rammes av kvalme og humørsvingninger. Høres slitsomt ut :p. Nå skal jeg inn på nettsiden til name it å kikke. Nettet er fint til å kikke på barneklær. Vet du, det er kun meg og samboeren som vet vi har en spire i magen. Har bestilt time til legen min 16/11, og så skal vi på TUL 22/11 (9+3). Tror vi forteller mine foreldre om spiren etter TUL, ettersom vi skal på en ukes ferie med dem helgen etterpå. Så forteller vi nok svigerfamilen og søsken når vi er i uke 12-13:) Gleder oss! Hvor mange uker er du?:)
 
Jeg er også helt fin i formen. Bare litt trøtt. Men det kan være jobb også. Vært noen super travle uker de to siste ukene. Håper det roer seg fremover, har jo en spire å tenke på også:) . Igår og idag har jeg vært litt oppblåst også, men det er visst helt vanlig. Jeg er spent på de neste to tre ukene og lurer på om jeg rammes av kvalme og humørsvingninger. Høres slitsomt ut :p. Nå skal jeg inn på nettsiden til name it å kikke. Nettet er fint til å kikke på barneklær. Vet du, det er kun meg og samboeren som vet vi har en spire i magen. Har bestilt time til legen min 16/11, og så skal vi på TUL 22/11 (9+3). Tror vi forteller mine foreldre om spiren etter TUL, ettersom vi skal på en ukes ferie med dem helgen etterpå. Så forteller vi nok svigerfamilen og søsken når vi er i uke 12-13:) Gleder oss! Hvor mange uker er du?:)
Jeg har nettopp funnet det ut, og er 4+3 idag :) Vi blir nødt å avsløre det før uke 12, så kommer til å fortelle det til storebroren og nærmeste familie i uke 9. Har time hos legen 17/11, da er jeg 8+2, så jeg får bekrefta at alt er bra før vi deler :)
Ble rammet av både kvalme og humør forrige svangerskap, men håper jeg slipper kvalme og bekkenløsning denne gangen. Humøret er allerede påvirket, både hissigpropp og sippelus :p

Hva jobber du med?
 
Jeg har nettopp funnet det ut, og er 4+3 idag :) Vi blir nødt å avsløre det før uke 12, så kommer til å fortelle det til storebroren og nærmeste familie i uke 9. Har time hos legen 17/11, da er jeg 8+2, så jeg får bekrefta at alt er bra før vi deler :)
Ble rammet av både kvalme og humør forrige svangerskap, men håper jeg slipper kvalme og bekkenløsning denne gangen. Humøret er allerede påvirket, både hissigpropp og sippelus :p

Hva jobber du med?

Ååå er det deres andre skatt?:) dette er vår første<3. Jeg er rett foran deg jeg da med 4+5 idag:) spennende! Jeg vet ikke helt hva som skjer hos legen når jeg skal der:p er vel egentlig tidlig å dra dit i uke 8+3? Men vi skal på ferie uken etter og jeg vil få snakket skikkelig med en fagkyndig før jeg drar avsted:) Gleder meg mest til TUL<3. Håper bare alt står fint til da. Vil sjekke det før vi annonserer:). Jeg jobber i shippingbransjen faktisk. Ganske spennende:) Hva med deg? Og hvor er du fra? ;).
 
Last edited:
Ååå er det deres andre skatt?:) dette er vår første<3. Jeg er rett foran deg jeg da med 4+5 idag:) spennende! Jeg vet ikke helt hva som skjer hos legen når jeg skal der:p er vel egentlig tidlig å dra dit i uke 8+3? Men vi skal på ferie uken etter og jeg vil få snakket skikkelig med en fagkyndig før jeg drar avsted:) Gleder meg mest til TUL<3. Håper bare alt står fint til da. Vil sjekke det før vi annonserer:). Jeg jobber i shippingbransjen faktisk. Sitter på befraktning og utleie av skip. Ganske spennende:) Hva med deg? Og hvor er du fra? ;).
Er forresten hissig som et fly om dagen jeg også:) lunten er rekordkort. Men lar deg heldigvis ikke gå utover noen :p
 
Ååå er det deres andre skatt?:) dette er vår første<3. Jeg er rett foran deg jeg da med 4+5 idag:) spennende! Jeg vet ikke helt hva som skjer hos legen når jeg skal der:p er vel egentlig tidlig å dra dit i uke 8+3? Men vi skal på ferie uken etter og jeg vil få snakket skikkelig med en fagkyndig før jeg drar avsted:) Gleder meg mest til TUL<3. Håper bare alt står fint til da. Vil sjekke det før vi annonserer:). Jeg jobber i shippingbransjen faktisk. Sitter på befraktning og utleie av skip. Ganske spennende:) Hva med deg? Og hvor er du fra? ;).
Min andre, hans første :) Har ventet lenge på nr to da, siden jeg strengt tatt var klar for en til enda mens jeg var alenemamma :p Gutten min er snart 7, så det er lenge..
Vi må også ta kontrollen tidligere ennn jeg ellers ville gjort, men det syns jeg bare er fint :) Man sjekker noen greier om helse og historikk i familien, tar blodprøver, vekt og lyttet på hjertelyd :)

Ja det hørtes ganske spennende ut! Jeg er barne og ungdomsarbeider, er ekstra ressurs i en 1. klasse :) Inge dag er lik hehe :p

Jeg bor langt nord, du er vel inne på skjult? Har lagt ut litt mer der :)
 
Min andre, hans første :) Har ventet lenge på nr to da, siden jeg strengt tatt var klar for en til enda mens jeg var alenemamma :p Gutten min er snart 7, så det er lenge..
Vi må også ta kontrollen tidligere ennn jeg ellers ville gjort, men det syns jeg bare er fint :) Man sjekker noen greier om helse og historikk i familien, tar blodprøver, vekt og lyttet på hjertelyd :)

Ja det hørtes ganske spennende ut! Jeg er barne og ungdomsarbeider, er ekstra ressurs i en 1. klasse :) Inge dag er lik hehe :p

Jeg bor langt nord, du er vel inne på skjult? Har lagt ut litt mer der :)
Jamen da er det en etterlengtet skatt!:) koselig. Synes også det er greit med tidlig kontroll:). Har nok en givende jobb du også høres det ut som :) Er inne på skjult ja!:) Skal lese litt mer der.
 
5+0 <3 :) . Endelig fem fullgåtte uker.

Forrige uke gikk sent, selv om det var travelt på jobb. Det har endelig begynt å synke inn at vi mest sannsynlig skal bli mamma og pappa <3. Ingenting er kjøpt inn enda, men jeg har rukket å kikke på vugge, seng og babyklær på nett. For en uendelig lykke dette kan bli. Prøver å slappe av og nyte nyheten om en spire lille, men jeg klarer ikke helt å skyve vekk redselen for at noe skal gå galt :( . Men det skal gå fint helt til mål. Det har jeg bestemt! Vi har satt opp fast trekk på 2k i mnd inn på en konto som vi har dedikert til vår lille skatt:) Da har vi litt oppspart fremover når vi omsider begynner å handle inn babysaker <3.

Brystene er også ømme, men det er også eneste symptom jeg har. Men regner med de kommer etterhvert.

24 dager til vi skal på første legetime, og og 30 dager til første TUL <3.
 
ImageUploadedByBV Forum1477248870.817178.jpg

Måtte bare ta en ny test nå på kvelden etter å ha kommer hjem fra hyttetur <3. Streken kom etter få sekunder, så ingen tvil om at det finnes en spire:) Tenker ta en digital imorgen, i håp om at denne viser 3+. Da skal jeg slutte testing :p. Gleder meg så utrolig mye til TUL nå!
 
Hei:) Jeg prøver meg på en dagbok og håper jeg får det til :)

Vi er 27 og 28 år og venter vårt første barn etter 8 år sammen. Spiren vår satt i pp 4:).

Jeg hadde store forhåpninger i pp 1-3, men ingen spire satt. Denne pp'en hadde jeg ikke troen på noen spire i det hele tatt og har hatt to travle uker hvor jeg ikke har tenkt særlig på dager siden EL. Jeg har ikm idag/imorgen og sa til samboer igår at jeg ville teste igår for å ha en hel dag å svelge skuffelsen av negativ test slik at ikke mandag på jobb ble en kjip dag. Til forskjell fra de andre pp'ene tømte jeg ikke urinprøven i do etter å ha tatt første testen og lagt den til venting i 3 min. Og jammen var det bra for jeg måtte ta tre tester til. To streker lyste mot oss:). Jeg følte meg ikke gravid i det hele tatt og var sikker på at det var tanta som var på sin vante visitt. Så feil kan man ta:)

Idag tok vi en digital som viste 2-3 uker gravid og i følge appen min er jeg 4+0 idag:) Grugleder meg til ukene fremover. Hjertet mitt gleder seg men samtidig er jeg urolig for hva som kan skje frem mot uke 12. Håper spire lille holder seg fast hele veien til målstreken <3

Herlig, Gratulerer så mye... :) gøy å lese andres dagbøker. :)
 
Back
Topp