Drømmen om nummer to <3

CCmil

Forumet er livet
Sensommerlykke 2017
Oktoberlykke 2019
Flytter dagboka over hit, da jeg føler den passer bedre her...

Veien mot nummer to ble mye lengre og tyngre enn vi hadde trodd, så selv om jeg håper prøvingen snart kan være ferdig er det greit å ha en plass å blåse ut litt tanker og følelser!

Begynte prøvinga på nummer to i mai 2015. AID på storkklinikken i København. Lykken var enorm da vi sto der med to streker 14 dager senere! I uke 5/6 spottet jeg bittelitt rosa og ble redd, dro til legen og fikk målt hcg, prøve to viste stigning, men ikke så god som vi håpte. Pga sommerstengt hos gyn rundt om kring fikk vi ikke ul før 9+6. Var veldig spent, men hadde ingen god følelse! Magefølelsen stemte og på ul fant hun bare en tom deformert fostersekk. BO, medisinsk abort og noen grusomme uker. Helt knust!

Klinikken ville jeg skulle ha en normal mens etter aborten, i oktober fikk jeg aldri positiv eggløsningstest, så neste forsøk ble ikke før i november. Ny tur til København, men ingen positiv test. Var klar for et nytt forsøk rett rundt jul, men ble sikkelig syk. Peritonsillær abscess, flere dager innom sykehus og heftig antibiotikakur. 14 dager etter endt kur, ny abscess, ny runde på sykehus, dobbel kur antibiotika og henvist til operasjon for å fjerne mandlene.

Så var det bare å utsette all prøving, heldigvis ble det bare 6 uker fra henvisning til jeg lå på operasjonsbordet! Endelig klar for prøving igjen i mai 2016! Første barn ble unnfanget i mai, ble gravid andre gang i mai, så hadde stor tro på mai! Ble ingen graviditet, rakk to forsøk, hvor det andre endre med kjemisk.

Nå bestemte vi oss for å gi opp Danmark, reisene er ufattelige slitsomme, og med ny jobb er det vanskelig å stikke av!

Oppstart i Norge, hatt to forsøk nå, uten resultat! I gang med et tredje forsøk i Norge nå, 7 forsøk totalt, og muligens siste forsøk før det blir IVF!

Godt å få summert opp litt kjenner jeg!
 
CD 10
Inne til UL i dag. Var veldig spent på om hvordan det lå an, i og med at vi prøver letrozol for første gang. Er vanligvis inne til kontroll på dag 12, hvor folikkelen har vært rundt 14mm evt litt mindre. Visste ikke helt hva vi kunne vente så tidlig som dag 10, men hei og hå, den var allerede nesten 17mm! Så da blir det ovitrelle i morgen og inseminasjon onsdag ettermiddag!

Prøver å være litt nøktern, og ikke håpe for mye, men som vanlig kjenner jeg håpet og forventningene bygge seg opp!

Fikk hatt en fin samtale med legen i dag. Hvis det ikke blir noe resultat denne gangen blir det IVF. Og hun mente vi kunne være i gang før jul! Men planen i første omgang er at det skal funke nå da ;)
 
Vekommen til oss :)
Syns det er så leit når ting tar tid og man mister i tillegg! Dobbel urettferdighet i mine øyne.
Håper nå at lykken snur og at dere ikke skal behøve IVF, det er en berg og dalbane jeg ikke unner noen..men om det så blir det har du kommet på rett plass. Masse flotte og støttende damer her inne <3
 
Vekommen til oss :)
Syns det er så leit når ting tar tid og man mister i tillegg! Dobbel urettferdighet i mine øyne.
Håper nå at lykken snur og at dere ikke skal behøve IVF, det er en berg og dalbane jeg ikke unner noen..men om det så blir det har du kommet på rett plass. Masse flotte og støttende damer her inne <3

Takk :)
Det er sikkelig kjipt når det tar så lang tid, var ikke forberedt på at det skulle ta så lang tid! Regnet ikke med klaff med en gang, men heller ikke at vi 1,5år senere enda ikke var blitt gravide!
Håper vi slipper IVF, men samtidig er det litt godt at vi har en plan! Blir sprø av disse insemineringene uten resultat også!!
 
Takk :)
Det er sikkelig kjipt når det tar så lang tid, var ikke forberedt på at det skulle ta så lang tid! Regnet ikke med klaff med en gang, men heller ikke at vi 1,5år senere enda ikke var blitt gravide!
Håper vi slipper IVF, men samtidig er det litt godt at vi har en plan! Blir sprø av disse insemineringene uten resultat også!!

Du sier det akkurat som jeg sa det for et halvt år siden, da hadde vi også hatt flere forsøk på inseminasjon, som var utelukkende negative. Det var så godt å vite at IVF var en mulighet i ikke for lang fremtid.
Fint vi kan få hjelp :)

Kan jeg spørre hvorfor dere benyttet DK? Er det lange køer på AID i Norge?
 
Du sier det akkurat som jeg sa det for et halvt år siden, da hadde vi også hatt flere forsøk på inseminasjon, som var utelukkende negative. Det var så godt å vite at IVF var en mulighet i ikke for lang fremtid.
Fint vi kan få hjelp :)

Kan jeg spørre hvorfor dere benyttet DK? Er det lange køer på AID i Norge?

Da vi fikk vesla tenkte vi vel egentlig ikke på at det var en mulighet å få gjort det i Norge, hadde bare hørt om storkklinikk, så da ble det så vi reiste dit. Da vi skulle begynne med nr to valgte vi å forsette der, siden vi var så fornøyd, og så tenkte vi at det var så dyrt i Norge. Reise måtte vi uansett da vi bodde i en annen by enn vi gjør nå.
Veldig glad vi har startet opp i Norge nå, og hvis vi tar flybillettene til dk med i beregningene koster det nesten det samme! De to forrige forsøkene ble faktisk billigere, så det er veldig greit! Alle penger man kan spare i denne prosessen er jo fantastisk!

Vet egentlig ikke hvordan det er med AID offentlig, men vet det er bare riksen som har IVF med donor, og der er det jo eviglange køer, så vi kommer til å bruke den klinikken vi nå bruker :) de er helt supre, så glad for at vi valgte akkurat den klinikken :)
 
Heier på dere :D Håper dere slipper å måtte ha IVF og at dette forsøket er det som skal til :D
 
CD 11

Da var ovitrelle satt! Ble heftet og kom ikke hjem før litt sent, så ble 20min forsinka med sprøyta! Det er vel ingen krise, men blæ!
 
Masse lykke til og velkommen inn til oss! Måtte du slippe å være inne her så alt for lenge :)
 
Heier på dere :D Håper dere slipper å måtte ha IVF og at dette forsøket er det som skal til :D
Masse lykke til og velkommen inn til oss! Måtte du slippe å være inne her så alt for lenge :)

Takktakk :) spennende tider (igjen) selv om jeg er ganske realistisk i forhold til sjansene her!

*ikke pessimist, men optimist med erfaring* ;)
 
CD 12

Nå får det bære eller briste! Siste AID gjennomført for en times tid siden! Legen har trua, fruen har trua og jeg er realist! Men hey, alle gode ting er sju (er det ikke det ordtaket sier da ;) )
Aldri vært inne så tidlig som dag 12 før, sist var vi på dag 18 og gangen før på dag 15! Så letrozol har i allefall funka...

Fruen er dratt på jobb og jeg har dratt hjem og hviler litt på sofaen før jeg skal hente vesla i barnehagen! Sov ufattelig dårlig i natt, drømte om IVF, sykehusinnleggelse og legen fra klinikken i natt! Våknet helt utslitt! Hjernen jobber på høygir! Man blir virkelig sprø av denne prøvinga altså!

Får bare krysse fingrene og håpe, be, trygle osv i 14 dager fremover nå! Skal prøve så godt jeg kan å vente til ikm med testing!
 
CD 13 - 1dpo (eller?!)

Æsj, egentlig mistet troa på dette forsøket allerede! Var på do og det kom en del slim på papiret, så da "måtte" jeg jo sjekke tappen. Den er forsatt åpen og jeg har en del el-slim.. Hvis det vil si at el ikke har vært enda, evt var i dag er det jo ikke noen sjans iom at jeg ble inseminert i går! Blæ! Dette skal bli to lange uker!! :(
 
CD 13 - 1dpo (eller?!)

Æsj, egentlig mistet troa på dette forsøket allerede! Var på do og det kom en del slim på papiret, så da "måtte" jeg jo sjekke tappen. Den er forsatt åpen og jeg har en del el-slim.. Hvis det vil si at el ikke har vært enda, evt var i dag er det jo ikke noen sjans iom at jeg ble inseminert i går! Blæ! Dette skal bli to lange uker!! :(

Bedre for tidlig enn for sent. Sperm kan overleve i opptil 5 dager, så ingen grunn til å gi opp :)
 
Oi, det kjenner jeg at jeg ikke kan noe om :/

Når hadde du positiv EL-test, om du testa da?

Rakk aldri teste etter el denne gangen.. Første gang jeg har prøvd noen form for tabletter. Vanligvis har jeg el rundt dag 15, så begynner å teste på dag 11. Var på kontroll denne runden på dag 10 (har brukt letrozol), fikk da beskjed om at det ikke var noe vits i å teste da jeg skulle sette ovitrelle dagen etter (dag 11) og komme til inseminering dag 12.

For et styr! Følelsesmessig berg og dalbane er det ikke allefall!
 
Rakk aldri teste etter el denne gangen.. Første gang jeg har prøvd noen form for tabletter. Vanligvis har jeg el rundt dag 15, så begynner å teste på dag 11. Var på kontroll denne runden på dag 10 (har brukt letrozol), fikk da beskjed om at det ikke var noe vits i å teste da jeg skulle sette ovitrelle dagen etter (dag 11) og komme til inseminering dag 12.

For et styr! Følelsesmessig berg og dalbane er det ikke allefall!

Om du har satt Ovitrelle er det nok greit med timingen av inseminasjon. Høres egentlig helt perfekt ut :)
Spennende å høre om et par uker om det blir gevinst :)
 
Om du har satt Ovitrelle er det nok greit med timingen av inseminasjon. Høres egentlig helt perfekt ut :)
Spennende å høre om et par uker om det blir gevinst :)

De har helt sikkert peiling på hva de driver med, men kjente panikken nå.. Blir jo helt tullerusk av dette!

Ja, blir spennende å se. Har vel egentlig allerede begynt å innstille meg på IVF i desember!
 
CD 14

Hva gjør man ikke i disse prøvetider!? Akkurat knaska i meg et par skiver med ananas, er ikke stor fan an ananas, men shit! Intet skal være uprøvd! Og sunt er det jo uansett!
 
Back
Topp