Baby budsjettet

Vi har ikke noe, tror kanskje jeg kan arve noe av søstra mi, meb vogn og bilstol vil jeg gjerne kjøpe nytt, vogna jeg ser på er vel rundt 10-12000 for :eek: men vil ha ny så jeg kan ha til flere barn, og bilstol føler jeg er tryggest, men må sette opp en liste over hva vi kan få brukt og hva vi vil ha nytt :)
 
Brukte sikkert rundt 10 000 forrige gang, det meste brukt. Denne gangen har jeg (imotsetning til forrige gang) god inntekt, så de få tingene vi trenger (litt klær, ammepute, babynest..) skal jeg tillate meg å bruke litt ekstra på ;) Godt å ikke ha så stram pengebok denne gangen, og samtidig ha det aller meste på plass fra før :D
 
Her blir det arv fra storesøsken. Jeg skal kjøpe babycall med kamera denne gangen, og det er alt :)
 
Jeg er litt sånn at jeg liker at ting er nytt, men ser jo at budsjettet ikke holder til å kjøpe alt jeg vil. Siden vi ikke skulle ha flere sånn egentlig så har jeg solgt det meste. Vi hadde stokke seng til de to andre, men denne gangen ser det ut til at vi ikke kan kjøpe seng i den prisklassen.
Heldigvis har jeg en svigersøster som fikk barn i år, så litt kan hvertfall lånes/arves der i fra. Litt klær har jeg fra de to andre, men det meste av babytøyet er solgt/gitt bort.

Men jeg tenker at viss jeg kjøper litt hver måned, så skal jeg nok komme i mål :)
 
Jeg er litt sånn at jeg liker at ting er nytt, men ser jo at budsjettet ikke holder til å kjøpe alt jeg vil. Siden vi ikke skulle ha flere sånn egentlig så har jeg solgt det meste. Vi hadde stokke seng til de to andre, men denne gangen ser det ut til at vi ikke kan kjøpe seng i den prisklassen.
Heldigvis har jeg en svigersøster som fikk barn i år, så litt kan hvertfall lånes/arves der i fra. Litt klær har jeg fra de to andre, men det meste av babytøyet er solgt/gitt bort.

Men jeg tenker at viss jeg kjøper litt hver måned, så skal jeg nok komme i mål :)
Vi brukte 300 kr på seng sist, en brukt fra Ikea. Synes den er kjempefin jeg!
Jeg vil spare mest mulig, sånn at jeg heller kan være hjemme mer etter permisjonen er over.
 
Hvilken vogn tenker du på? :smile
Emmaljunga viking. Tenker i første omgang å kjøpe kun med bag, da koster den 6200. Kan eventuelt kjøpe sittedel brukt senere.

Ellers vurderer jeg mountain buggy urban jungle. Den er ofte på tilbud, ikke lenge siden man kunne få den til 5000 på barnas hus.
 
Vi brukte 300 kr på seng sist, en brukt fra Ikea. Synes den er kjempefin jeg!
Jeg vil spare mest mulig, sånn at jeg heller kan være hjemme mer etter permisjonen er over.
Vi kjøpte seng, stellebord og kommode fra IKEA. Sparte mye penger, og det er virkelig kvalitet :)
 
Vi har jo ingenting, men jeg blir litt sjokka når jeg hører hvor mye det koster. Jeg har ikke kommet til det budsjettet enda, men skjønner jo at jeg trenger å begynne å se på det!

Gleder meg til å fortelle det til verden så jeg kan begynne å få tak i ting brukt på Finn og Facebook. Minst mulig skal kjøpes nytt! Ikke fordi vi ikke har råd, men jeg synes det er helt på styr å bruke så mye penger på ting som brukes i så kort tid. :nailbiting:

Jeg skjønner jo at jeg kommer å få meg en skikkelig realitycheck. :laughing014

Helt enig med deg :) og det finnes mye brukt utstyr, som helt klart også kan brukes til mer enn ett barn også. For meg handler det også om miljøet og et ekstremt forbrukssamfunn, som jeg ikke å ønsker å være en så stor del av. Vi må jo ikke glemme at barn har blitt født og hadde det bra da det ikke fantes allverden av utstyr også. Jeg tror absolutt at en del ting kan være mye enklere nå, nettopp på grunn av dette, men man behøver ikke alt som finnes på markedet heller :)
 
Blir en del nytt rekner jeg med så lenge det meste er 6 år gammelt å det har kommet masse nytt på markedet :p
 
Har ikke så mange å arve fra og dette er nr 1 så vil nok gå en del penger. Vi har begynt å spare 2000 kr i mnd nå :)
 
Jeg kjøper nok det jeg kommer over nå i begynnelsen. Vognen vil jeg kjøpe brukt, og har ikke noe imot at vugge, seng og slike ting også er brukt. Men klærne skal være nye eller strikket av min mamma :)
 
Har ikke begynt å tenke på budsjett en gang. Regner med (håper) at vi kan få noe, en del blir arvet og vi trenger noe. Må trolig bytte ut en bil og...
 
Kommer litt ann på kjønn her hos oss. Blir det gutt har vi absolutt alt vi trenger. Blir det jente så blir det snudd på hode å jeg kommer til å gå bananas :D Etter to gutter hadde det vært veeeldig stas med rååååsa ♡
 
Skjønner jeg må sette meg ned å regne litt en dag. Håper på mange bra gaver
 
Har en del fra før av, men trenger også en god del av de dyre tingene som bilstol. Ønsker også en ekstra vogn. Noen ting kan vi såklart kjøpe brukt, men her i nord er problemet at det er lite til salgs. Så om jeg tar utgangspunkt i nypris så tror jeg vi skal få tak i alt for mellom 17000-20000 kr :)
Må bare legge av penger gjevnlig :)
 
Her blir det og å kjøpe inn absolutt alt, enten nytt eller brukt. Er en god del år siden jeg fikk barn sist og alt av babyting utstyret er forsvunnet :dontknow det er absolutt ingen som vet hvor noe har tatt veien :laughing002 Så JADDA dette kommer til å koste :cool14finnes det noen liste/ oversikt med alt hva man "trenger" noen sted?
 
Det eneste vi trenger er ny vogn og nyfødtbilstol. Ellers tror jeg vi har det meste. Dersom vi får jente må vi også handle klær :-D
 
Helt enig med deg :) og det finnes mye brukt utstyr, som helt klart også kan brukes til mer enn ett barn også. For meg handler det også om miljøet og et ekstremt forbrukssamfunn, som jeg ikke å ønsker å være en så stor del av. Vi må jo ikke glemme at barn har blitt født og hadde det bra da det ikke fantes allverden av utstyr også. Jeg tror absolutt at en del ting kan være mye enklere nå, nettopp på grunn av dette, men man behøver ikke alt som finnes på markedet heller :)
Jeg tenker også på miljøet mår jeg handler brukt. Kjøpte en del brukt sist, og man kunne ikke se at det var brukt en gang.
Jenta mi går også i masse brukt-klær, de er like fine.
I tillegg vil jeg gjerne være hjemme med barn så lenge jeg kan, og da kan jeg ikke sløse bort penger på dyrt utstyr.
 
Jeg har så innmari lyst på det nye stokke "settet", Stokke Home, men det koster jo sånn 12-13 000 for alt :p
 
Blir nok en del arvet etter søsken. Men rekner me det blir mer en nok nytt også♡
 
Back
Topp