Innkjøp for nybegynnere

Vanlig med kamera kan du jo ikke hacke:) er de som er kobla til nett du kan hacke..
anbefaler topcom sin! Den har vi. Ikke tilkoblet internett og er HELT fantastisk. Forøvrig best i test og. :) Den måler temperatur på barnerommet så nå på høsten når jeg våkner om natta kan jeg faktisk bare se på skjermen om det er for kaldt for lillemor eller om det er passe. Kan spille vuggesanger, snakke gjennom den, godt kamera osv. Ville ALDRI hatt uten kamera. Det er så gull verdt for oss hvertfall. :)
 
anbefaler topcom sin! Den har vi. Ikke tilkoblet internett og er HELT fantastisk. Forøvrig best i test og. :) Den måler temperatur på barnerommet så nå på høsten når jeg våkner om natta kan jeg faktisk bare se på skjermen om det er for kaldt for lillemor eller om det er passe. Kan spille vuggesanger, snakke gjennom den, godt kamera osv. Ville ALDRI hatt uten kamera. Det er så gull verdt for oss hvertfall. :)
Oi den hørtes fin ut:) vi har den til avent og den er helt grei:) vuggesanger på den og. Men det med temp det likte jeg
 
Oi den hørtes fin ut:) vi har den til avent og den er helt grei:) vuggesanger på den og. Men det med temp det likte jeg
http://www.best-i-test.nu/topcom-babyviewer-4500

Er denne vi har. Kjempefornøyd :) Er jo ikke noe MUST med temp altså. IKKE derfor vi kjøpte den, kun fordi den fikk så godt scoring og når jeg googlet hadde alle utelukkende gode erfaringer. Men merker nå som det har mye for temperaturen på soverommet hennes hvordan vinden blåser og hvilken retning osv at det er gull verdt å kunne følge med. Noen dager er det 21 og andre dager er den plutselig nede i 17 grader fordi vinden står i retning hennes vindu og blåser kald luft rett inn. Da er det kjekt å bare kunne se på skjermen og ut i fra det gå opp og stenge vinduet, skru på ovnen e.l. :)
 
Kunne ikke klart meg uten vippestol, anbefaler baby bjørn sin (forrige gang hadde jeg Fisher price, og den slo ikke like bra an). Denne gang vil jeg og ha babynest.
 
Noen som har en spesiell sprinkelseng, stellebord og badebalje å anbefale? :) Denne tråden er gull verdt for oss som er førstegangsgravide :)
 
Jeg trengte også brystpumpe, måtte pumpe etter hver amming fordi jeg delammet. Men jeg syns ikke det bør kjøpes på forhånd. Dere vet ikke om dere får bruk for det. Noen trenger bare en manuell pumpe. Jeg kunne nesten trengt dobbel eletrisk.

Ja, du har rett.

Vi alle er jo forskjellige, så må man bare se an om man har behov for pumpe ;)
 
Hvor mye er passe? Her er jeg helt blank :)

Hm, kanskje bare 15-20 i starten? Nei, jeg vet faktisk ikke et riktig antall egentlig er :p

Bodyer kan man kanskje trenge en del da babyen kan gulpe og bæsje gjennom. Vi brukte 4-5 bodyer på en dag på vår første, og bare 1-2 på vår andre. Vanskelig å vite hvor mye vi bør egentlig ha :joyful: bodyer for to uker, så kjøpe mer hvis det trengs?

Men greit å kjøpe inn bodyer str 56 isteden for str 50. Baby vokser jo raskt. Man kan brette hvis det trengs. Gutten vår var 54 cm da han ble født og dermed var alle bodyer str 50 for liten.:rolleyes:
 
Brystpumpe er et must! Fikk brystbetennelse, og fikk beskjed av legen om å tømme bryster ofte, slik at jeg ikke hadde melkespreng hele tiden.

Barna er jo forskjellige.
Vårt første barn gulpet masse, så måtte vi kjøpe inn mer bodyer, og kluter - mer enn vi forventet, men nummer to gulpet ikke så mye, og vi endte opp med å ha altfor mye bodyer og kluter. Kjøp heller inn en passe antall, og kjøp mer etterhvert om dere ser at behovet melder seg.
Jeg har aldri hatt bruk for brystpumpe. Så det ville jeg ikke kjøpt før behovet melder seg. Kjedelig med penger ut av vinduet.
 
Baby bjørn vippestol (og ingen andre merker!) og babynest. Denne gangen vil jeg kjøpe babynest, har kommet masse på markedet i forhold til for bare 3 år siden
Har lyst på en fra filibaba.
Bæretøy er også fint, men der vil jeg anbefale å kjøpe brukt. Er mange som ikke får det til. og de holder seg greit i pris på bruktmarkedet, så ofte får man solgt for det samme som man kjøpte for.
Deilige amme-bher og amme-topper er også å anbefale.
Ting til mor generelt. Babyen får jo så mye gaver, så da kan man spandere ting på seg selv.
som en fin stelleveske fra Storksak f.eks
 
Noen som har erfaringer med elektriske vippestoler?
Jeg kjøpte elektrisk vippestol pga kolikk. Den gynget med 6 forskjellige hastigheter, vibrerte med 3 forskjellige styrker og hadde mange melodier/naturlyder. Noen ganger gikk det fra skrikgråt til soving på noen minutter :)
 
Ammepute har jeg kjøpt i god tro begge gangene tidligere og har aldri brukt de til amming.. som avlastning i senga for et vondt bekken fungerte den derimot utmerket.
Brystpumpe har jeg hatt god bruk for - både fordi jeg var melkedonor og for å hjelpe til med tømming ved brystbetennelse. At jeg i tillegg kunne fryse melk til eget bruk var jo og et pluss.
Seng hadde vi ikke trengt til minste før hun var et år....
Vaskekluter går det jo minst en av til hvert bleieskift og jeg vasker ikke klutvask hver dag så her er det en skuff full fra sist - og små håndklær perfekt til små rumper.
Eldste ødela alt han kom over av uroer - minste elsket å ligge under og synge fra hun var bitteliten.
 
Har 2 fra før men ingen baby nest men det skal jeg ha denne gangen :p
 
Hm, kanskje bare 15-20 i starten? Nei, jeg vet faktisk ikke et riktig antall egentlig er :p

Bodyer kan man kanskje trenge en del da babyen kan gulpe og bæsje gjennom. Vi brukte 4-5 bodyer på en dag på vår første, og bare 1-2 på vår andre. Vanskelig å vite hvor mye vi bør egentlig ha :joyful: bodyer for to uker, så kjøpe mer hvis det trengs?

Men greit å kjøpe inn bodyer str 56 isteden for str 50. Baby vokser jo raskt. Man kan brette hvis det trengs. Gutten vår var 54 cm da han ble født og dermed var alle bodyer str 50 for liten.:rolleyes:
Min var 46 cm og svømte i størrelse 50 ganske lenge :p Men det er vel heller uvanlig :D
 
Ååå så mange gode tips !:)
Hilsen clueless
 
Veldig lyst på sånn seng inntil senga neste gang. Samt babycall med Kamera og nyfødt sete til tripp trapp stolen (lånte hos en venninne ett par ganger og det var smart).

Kunne ikke klart meg uten babynest og vippestol :)
 
Noen som har erfaringer med elektriske vippestoler?
Jeg fikk faktisk en vibrerende vippestol hos en litt random fyr jeg traff på en bensinstasjon når jeg var gravid med første :hilarious: Den fungerte gull når det var mageknip, men uten vibrering var den kjedelig, den vippet liksom ikke.
 
Babybjørn vippestol,sidebyside seng er helt topp. Ammepute brukte jeg aldri. Stokke new born fantastisk å ha. Bilstolpose til høsten.
 
Back
Topp