Var svangerskapet planlagt?

Vi hadde planlagt å få en til, men så en dag kom samboeren min og sa han ikkje ville enda... tok en mnd før han spurte om vi skulle prøve alikevel, og da var eg visst allerede blitt gravid.. haha! Så planlagt og ikkje planlagt på samme tid, men veldig velkommen og ønska♡
 
Sluttet på ppillene i august i fjor, og bruke kondom frem til juli, da vi bestemte oss for at skjer det så skjer det. Fikk ikke regelmessig mens før rundt sommeren så det var litt derfor vi tok sjansen uten å prøve aktivt. I september så snakket vi litt mer om det og bestemte oss for å sjekke når eggløsning var ventet. Spiren satt på første ordentlige forsøk, men fikk ikke positiv test før en uke etter ikm :)
Oi så lenge etter ikm!! Det må ha vært en nervepirrende uke :p
 
Oi så lenge etter ikm!! Det må ha vært en nervepirrende uke :p

Haha egentlig så hadde jeg glemt det, så begynte jeg å tenke på at det var lenge siden mensen skulle ha kommet, men den har vært sen før så da jeg fikk negativ test 5 dager etter ikm så trodde jeg mensen skulle komme. Stor overraskelse med positiv test 7 dager etter :D
 
Ja! Veldig planlagt :)
 
Ja. 1 pp etter SA
 
Har dere opplevd å få slike spørsmål når dere deler nyheten? Jeg tror jeg kommer til å synes det er litt ubehagelig egentlig... Om et barn er planlagt eller ikke, det viktigster er jo ikke forhistorien men at man ønsker å beholde og at ser fram til det :)
 
Planlagt her også :) Fjerna p-stav, og begynte prøvingen i april. Mange bom, men denne måneden føltes det annerledes. Overlykkelig over positiv test i går :)
 
Veldig planlagt :) har en gutt på 15 mnd,så blir to år mellom. Satt på første forsøket :)
 
Planlagt. Ble gravid i juli etter en stund med halvhjertet innsats, type "det blir når det blir". Endte i SA og da fant vi ut at dette ønsket vi å gå ALL IN for, ble gravid i PP2 etter SA. :)
 
Absolutt ikke planlagt men ønsket! :love7 Fire år uten noe form for prevensjon så trodde ikke jeg det gikk an for meg å bli gravid uten å måtte slite litt og gå inn for det, dvs måling av temp, finne el osv. Jeg blir ikke "fort" gravid men jeg anses å være innenfor normalen. Men vi var ikke innstilt på å ha til akkurat nå men tanken var ikke helt fjern heller.

Venta på mensen som vanlig som av og til kunne være sein. Sykluser så langt s 35-40 dager. Så jeg forventet ikke å være gravid i det hele tatt. Etter 40 dager måtte jeg ta en test for utelukke det da..hehe..overrasket, mildt sagt!:excited001
 
Har dere opplevd å få slike spørsmål når dere deler nyheten? Jeg tror jeg kommer til å synes det er litt ubehagelig egentlig... Om et barn er planlagt eller ikke, det viktigster er jo ikke forhistorien men at man ønsker å beholde og at ser fram til det :)
Fikk spørsmålet av svogeren min. Ikke sånn direkte, men mer "Så utrolig gøy! Det blir stas! For det var det dere ville, eller?" :) Men ingen andre har spurt. Var ingen som spurte sist heller. Hadde helt ærlig ikke tenkt noe over det om folk lurte, men vi er jo alle forskjellige og har ulikt syn på hva som er for privat. :)
 
Fikk spørsmålet av svogeren min. Ikke sånn direkte, men mer "Så utrolig gøy! Det blir stas! For det var det dere ville, eller?" :) Men ingen andre har spurt. Var ingen som spurte sist heller. Hadde helt ærlig ikke tenkt noe over det om folk lurte, men vi er jo alle forskjellige og har ulikt syn på hva som er for privat. :)

For min del så blir spørsmålet litt ubehagelig da jeg har en del folk rundt meg som "ser ned" på de som planlegger barn i ung alder, ikke at jeg synes at 23 er så veldig ungt.. Men det er ikke mitt problem at de ikke liker det, så jeg får bare ignorere :)
 
Nei, det var det ikke.. Og ett ganske stort sjokk med en gang, men nå begynner det å synke litt mer inn :p
 
Ikke planlagt men selvfølgelig velkommen. , Er 22mnd mellom 1og 2 og vil da blir 20mnd mellom 2 og 3 hadde tenkt å vente noen år før vi ble gravid med nr 3 men får bare hoppe i deg:)
 
Back
Topp