Snus!

M+A=baby

Forumet er livet
Marsboerne
VIP
Sommerfuglene 2017
Noen andre som nylig har slutta eller? Jeg blir jo sprø, har så lyst på hele tiden. Men var ikke aktuelt å fortsette inn i graviditeten.
Er veldig bra for lommeboka også da, men jeg kjenner at jeg savner det veldig.

Sluttet og røyke :) men har lyst på hele tiden men som du sier så er det godt for lommeboken og ikkje minst for mageskatten :)

Stå på. Snusen er mer skadelig enn røyken for fosteret. Klapp på skulderen til dere :)

Så flinke dere er altså:) skjønner godt suget selv om ikke jeg snuser for har snusa før:) men kanskje du kan ta en nikotinfri snus når suget er på det værste nå i starten? Tro om det er ok?

Jepp, men starta rett på onico. Blir ikke helt samme greia, men nå har jeg i hvert fall ikke lyst på så ofte, fordi jeg nå tenker på onico istedet for skruf, og da er det ikke like fristende lenger :p Må tenke meg godt om for å klare å huske hvordan skruf smakte. Tanken er å trappe gradvis ned med onico, og så slutte helt.

Jeg slutta med en gang jeg testa positivt. I dag kom Søt - suget. .:p ser på det som bra for baby å lommeboka! :p
Snusa ei eske i døgnet. .

Jeg slutta for 2 år siden da jeg ble gravid. Er fortsatt snusfri! Lykke til :P

For dere som har planlagt å bli gravid, hvorfor sluttet dere ikke før dere fikk positiv test? Jeg håper ikke noen tar seg nær av at jeg spør, jeg er bare genuint interessert.

Sluttet selv for 6 år siden å røyke, men en gang vi planla å bli gravide. Har dog hele den lange prøvetiden hatt uendelig dårlig samvittighet for at jeg tidligere røykte, og har tenkt at prøverør er "straffen" for det.

For dere som har planlagt å bli gravid, hvorfor sluttet dere ikke før dere fikk positiv test? Jeg håper ikke noen tar seg nær av at jeg spør, jeg er bare genuint interessert.

Sluttet selv for 6 år siden å røyke, men en gang vi planla å bli gravide. Har dog hele den lange prøvetiden hatt uendelig dårlig samvittighet for at jeg tidligere røykte, og har tenkt at prøverør er "straffen" for det.
Har prøvd å slutte tusen ganger før, og det eneste som motiverer meg nok er å være gravid. Jeg har ikke dårlig samvittighet for at jeg har både snust og drukket alkohol de første ni dagene etter el :) Akkurat det tar jeg ganske lett på. Jeg har derimot ikke forståelse for de som røyker/snuser gjennom hele svangerskapet.

Jeg har snuset i nesten 10år (med unntak av to svangerskap og ammeperioder), begynner dessverre alltid igjen :-/ Denne gangen slutta jeg ved eggløsning. Var vanskelig i to til tre dager med hodepine, dårlig humør, svimmelhet osv, men så har det gått veldig fint etter det (jeg hadde minst en boks Skruf til dagen). Snuser Onico (nikotinfri) nå, kjenner kun et slags sug/vane etter jeg har spist, var da snusen smakte best. Har fortsatt ikke fått positiv test, men hvis jeg er gravid er jeg ca 3+4 i dag.

Bra jobba med å kutte snusen!

Fordi jeg ikke klarte, graviditet er min eneste motivasjon. Har prøvd lenge å bli gravid, og dét i tillegg til andre ting i livet trakk meg ned så da "trengte" jeg snusen.

Jeg har prøvd.. og av en eller annen grunn blir jeg ufin og sur på mannen når jeg slutter "uten grunn".:) så han kjøper ei ny eske til meg, gidder ikke at jeg er sånn over tid.

Men tvert jeg står der med positiv test er det ikke aktuelt med snus, og jeg beholder et godt humør :o :)

Sluttet å røyke ..
Helt ærlig savner jeg både vin og røyk om lørdagskvelden, men den tid kommer;)

Jeg sluttet å snuse sammen med sambo når vi skulle begynne å prøve. Aggresjon og irritasjon ble brukt som energi i sengen :P hehe

Jeg kuttet hardt ned på snusen siste månedene og sluttet tvert da jeg fikk positiv test. Går overraskende greit å holde seg unna! Men må innrømme at jeg har tenkt "tenk så deilig med en snus rett etter fødselen":smiley-angelic006

Jeg kuttet hardt ned på snusen siste månedene og sluttet tvert da jeg fikk positiv test. Går overraskende greit å holde seg unna! Men må innrømme at jeg har tenkt "tenk så deilig med en snus rett etter fødselen":smiley-angelic006
Hvis du tenker sånn så blir det sånn :( Kanskje du bør spørre deg selv hvorfor du får de tankene?

Det blir nok lettere jo lenger tid det går. Hvis du skal amme så må du jo holde deg unna snus etter fødselen også...

Jeg kuttet snusen igjen når vi begynte å prøve, håper å ikke få tilbake til senere. Har begynt igjen etter hver ammeperiode. Ser du skriver rett etter fødselen.. Hvis du har tenkt å amme, så vil jeg si at du hverken kan snuse eller røyke før du er ferdig med ammingen:happy118

Back
Topp