Er det bare meg...

Kaja.T

Glad i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
...som ikke har fått med meg at jeg må ha med arket med blodprøvesvar når jeg skal føde? Jeg visste at jeg må ta med helsekortet og arket med blodtype, men prøvesvarene med hepatitt, klamydia, hiv, røde hunder (?) etc. har jeg aldri fått med meg at jeg må ta med. JM på kontrollen på tirsdag som plutselig sa at det var superviktig.

Litt stress, for jeg kan så klart ikke finne arket noe sted. Bor heller ikke hjemme for tiden, så er så slitsomt å bruke 2-3 timer på å reise tur-retur legekontoret for å få en ny utskrift. Tar ikke sjansen på å få tilsendt i posten heller i tilfelle jeg plutselig skulle føde før posten kommer frem. :-P

Jeg har ikke noe ark med blodprøvesvar. Har kun svaret på de testene som er krysset av for på helsekortet. Aldri hørt at jeg må ha noe annet heller :S verken jordmor eller lege har sagt noe om det..

Har ikke fått beskjed om det nei, men det ligger sammen med de andre papirene så jeg tenkte bare å ta med alt sammen :) men de burde jo så absolutt sagt ifra til alle hvis det er så viktig..

Der vi bodde forrige svangerskap sendte legekontoret automatisk kopi til føden på sykehuset.

Her sa jm tidlig at de ønsket kopi av svarene (ABC på Ullevål), så hadde med utskrift fra fastlegen ganske tidlig.

Jeg syntes også de kunne sagt fra mye tidligere, for da hadde jeg tatt bedre vare på arket. Nå blir alt bare pes. JM sa at hvis jeg ikke hadde det med så ble jeg behandlet som om jeg var smittefarlig. Vet ikke om jeg vil merke så mye til det, men veldig tungvint for lege/jm etc. Forståelig nok det, men da burde de jo poengtert hvor viktig det var biiitte litt tidligere i sv.skapet.

Det har jeg aldri hørt om? :o
Det som hører til fødselen er jo på helsekortet. Jeg tviler sterkt på at det har noe å si om du har det eller ikke, men du kan jo bare ringe føden imorgen og høre med de? :)

Jeg har alltid hatt det med, men det er fordi jeg er rhesus minus, hvertfall derfor jeg har fått beskjed om at det må ligge ved..

Det har jeg aldri hørt om? :o
Det som hører til fødselen er jo på helsekortet. Jeg tviler sterkt på at det har noe å si om du har det eller ikke, men du kan jo bare ringe føden imorgen og høre med de? :)
Ja, tenkte jeg skulle ringe føden før jeg tar turen til legekontoret. Dumt med bomtur hvis det skulle vise seg å ikke være såå viktig likevel.

Heller aldri hørt om det! Jeg har bare alle papirene jeg har fått samlet i en mappe, men det er jo bare tilfeldig at jeg har gjort det sånn. Ikke fått beskjed om at jeg må ha med annet enn helsekort. Men det er jo også veldig dumt om man mistet eller lignende. Burde helt klart vært digitalt helsekort for gravide, så vi hadde sluppet å passe på ark med så viktig info!!

...som ikke har fått med meg at jeg må ha med arket med blodprøvesvar når jeg skal føde? Jeg visste at jeg må ta med helsekortet og arket med blodtype, men prøvesvarene med hepatitt, klamydia, hiv, røde hunder (?) etc. har jeg aldri fått med meg at jeg må ta med. JM på kontrollen på tirsdag som plutselig sa at det var superviktig.

Litt stress, for jeg kan så klart ikke finne arket noe sted. Bor heller ikke hjemme for tiden, så er så slitsomt å bruke 2-3 timer på å reise tur-retur legekontoret for å få en ny utskrift. Tar ikke sjansen på å få tilsendt i posten heller i tilfelle jeg plutselig skulle føde før posten kommer frem. :-P

Jeg har fra dag en av samlet alle papirer i en mappe og alltid hatt med alle men fikk også beskjed hos legen/sykesøster at det var viktig å ha med blodprøve papirene til sykehuset da sykehuset er veldig nazi på dette så jeg fikk beskjed om det med engang... rart dere ikke har fått beskjed siden det er så viktig:/

Men de har det jo i arkivet også men det vel viktig å ha klart om det skulle skje noe i hu å hast tenker jeg?

Det har min jordmor sagt fra første stund, at jeg må ta med alle prøvesvar som blir gjort hos legen, til føden.

Jeg har alltid hatt alle papirene i mappen og ikke fått noe muntlig om at jeg må ha de med, men når jeg fikk prøvesvarene i posten stod det at de skulle medbringes :-)

Jeg fikk streng beskjed om å ha det liggende med helsekortet fra jeg fikk dem. Og så stod det i brevet jeg fikk fra Ahus før UL at det skulle være med til fødsel.

Jeg fikk streng beskjed om å ha det liggende med helsekortet fra jeg fikk dem. Og så stod det i brevet jeg fikk fra Ahus før UL at det skulle være med til fødsel.
Stod det der? Bah...jeg som trodde jeg hadde sånn medium orden og kontroll på tilværelsen. Men tydeligvis ikke. Æsj, får vel ta en tur til legekontoret da.

Jeg har ikke noe ark med blodprøvesvar. Har kun svaret på de testene som er krysset av for på helsekortet. Aldri hørt at jeg må ha noe annet heller :S verken jordmor eller lege har sagt noe om det..
I Trondheim skal vi ikke trenge det, for alle blodprøver av gravide skal analyseres hos st Olavs slik at de har de har det i systemet så vidt jeg skjønte :)

I Trondheim skal vi ikke trenge det, for alle blodprøver av gravide skal analyseres hos st Olavs slik at de har de har det i systemet så vidt jeg skjønte :)
Tusen takk! Da slipper jeg å begynne å tenke på det i tillegg. Antok det var noe slikt siden ingen nevnte noe om det :)

Back
Topp