Min første graviditet :)

Undersøkelsen på sykehuset gikk raskt, fikk se et glimt av den lille via innvendig ul ♡ Hjertet slo, og den beveget seg :) Blir noen lange 4 uker til oul, for å få vite kjønn og termindato. Men gleder meg veldig ♡

Jeg har en slapp bekkenbunn, som gjør at jeg må være ekstra flink til å gjøre knipeøvelser. Gynekologen sier at hun trur at vaginal fødsel vil være det beste, men jeg er satt opp for ny vurdering når jeg er 36 uker :)
 
16+0/16+3.

Har vært gravid i 4 mnd nå, begynner på den 5.måneden.

Sliter med hodepine nå i 2.trimester, håper det gir seg snart. Fungerer ikke når jeg har hodepine :/
 
Hei!! Måtte inn og lese meg opp <3
Om du var 16+0 på onsdag, er vi akkurat like langt på vei:)

I dag er jeg 16+2....Har termin 4.mars!

Og i likhet med deg, sliter jeg med hodepine...Jeg har diagnosen clusterhodepine, som har blitt forverret i svangerskapet, og jeg kan jo ikke ta medisin nå...

Er sykemeldt 40% pga. dette...
Håper formen din kommer seg!! Spennende å følge deg!
 
Hei!! Måtte inn og lese meg opp <3
Om du var 16+0 på onsdag, er vi akkurat like langt på vei:)

I dag er jeg 16+2....Har termin 4.mars!

Og i likhet med deg, sliter jeg med hodepine...Jeg har diagnosen clusterhodepine, som har blitt forverret i svangerskapet, og jeg kan jo ikke ta medisin nå...

Er sykemeldt 40% pga. dette...
Håper formen din kommer seg!! Spennende å følge deg!
Da har vi lik menstermin og foreløpig termin! :D Så gøy! :)

Jeg har ingen diagnose på hodepinen, og jobber 100%. Kjenner det er tungt å sitte på kontoret med hodepine, men virker som at hodepinen er verre når jeg holder meg i ro hjemme. Akkurat som at hodepinen kommer litt i bakgrunnen når jeg er på jobb, har ikke så mye tid å tenke på det. :) Men håper det blir likere snart.

Spennende å følge deg videre også siden vi er like langt :D Du har ingen dagbok?
 
16+6.

Har fått flyttet timen til oul frem 5 dager - veldig fornøyd med det! :D Bare 15 dager igjen! :)
 
17+2.
Har nettopp kjøpt meg en brukt angelsound - kun for "nødstilfeller". Måtte seff teste da jeg fikk den idag - og jeg fant hjertelyden med èn gang, traff på millimetern på første forsøk :D Mitt utrente øre kunne telle ca 140 slag i minuttet :) Min lille spire ♡♡♡

12 dager igjen til oul ❤
 
17+5.

Ganske sikker på at jeg kjente den lille i magen idag <3 Først et dult, og ikke lenge etter følte jeg litt bevegelse på en annen måte :) Dultet kom helt uforberedt, og ingen tarmlyder eller luft som beveget seg i samme tidsrom. Deilig følelse <3

Edit: Og nå kjente jeg enda flere <3
 
Last edited:
18+5.

Kjenner mer og mer liv i magen nå <3 Foreløpig så kjenner jeg ingenting når jeg er i bevegelse eller ligger på rygg. Men kjenner det når jeg sitter litt bøyd fremover - eller når magen lener seg inntil noe.
For en deilig følelse! Gleder meg til sparkene blir enda tydeligere :)

2 dager igjen til oul!
 
Oul var overstått igår :)
Alt så fint ut, og det gjemmer seg en liten sjenert gutt inni magen:Heartblue Akkurat slik magefølelsen sa :happy:

Jordmor var flink, og sjekket alt nøye. Spesielt om fosteret hadde antydning til leppespalte siden det ligger i slekta - men hun så ingenting unormalt. Hun tok målinger av hode og lårben flere ganger.

Eneste negative med undersøkelsen var at jeg ble satt tilbake 4 dager fra menstermin. Altså en hel uke fra termin vi fikk ved ul i uke 12. Men gutten kommer nok når han er klar håper jeg :Heartblue Ny termin er på selveste kvinnedagen - 8.mars :D
Snapchat-3519674739685757474.jpg
 
Last edited:
19+0.

Endelig har jeg tatt igjen de dagene jeg ble satt tilbake - og kan nå ta de nye dagene fremover med glede :D

Jeg kjenner mer og mer liv i magen for hver dag! :woot: Imorgen er det to uker siden jeg kjente det aller første sikre sparket. I forrige uke kjente jeg små dult kun når magen lå imot noe, feks et bord, lårene mine o.l. Og det kunne gå dager imellom hver gang jeg kjente noe. Denne uken har jeg kjent det hver dag, og nå kan jeg kjenne det uten at magen er borti noe. Jeg kan ligge på rygg og kjenne masse bevegelse ♡

Jeg merker at gutten min blir aktiv når jeg spiser is og drikker juice eller kaldt vann :happy: Imorrest våknet jeg faktisk av at han turnet inni magen :Heartblue

For en deilig følelse! Er førstegangs, og har aldri før kunne forestille meg hvordan det føltes å ha noe som levde inni seg ♡ Kjenner det hjelper på i denne lange ventetiden - å kjenne liv hver dag. Frem til nå har tiden gått sakte, og det har vært mye bekymringer naturligvis. Nå gleder jeg meg til hver dag med nye og sterkere spark :Heartred
 
Gratulerer så mye med en liten gutt :) Syns du akkurat ble gravid jeg, men tiden går jo så raskt! En uke til halvveis er du også :D Hvordan går det med deg ellers? Begynt planleggingen av navn, innkjøp og redebygging - eller tar du det piano litt til?
 
Gratulerer så mye med en liten gutt :) Syns du akkurat ble gravid jeg, men tiden går jo så raskt! En uke til halvveis er du også :D Hvordan går det med deg ellers? Begynt planleggingen av navn, innkjøp og redebygging - eller tar du det piano litt til?
Tusen takk :happy:
Ja det kan nok virke raskt for noen, men tregt for meg :p Gleder meg til å komme meg over halvveis :smug:

Det går veldig bra med meg - kan ikke klage på formen :) Har ingen plager foruten et ømt halebein dersom jeg sitter på hardt underlag. Vi har ikke tenkt på navn hittil - men nå som vi vet kjønn så kan vi begynne å tenke ;) Eneste vi har kjøpt hittil er en brukt vippestol og et plagg hver. Tenker å ta det litt piano litt til :rolleyes:

Hvordan går det med deg?
 
Tusen takk :happy:
Ja det kan nok virke raskt for noen, men tregt for meg :p Gleder meg til å komme meg over halvveis :smug:

Det går veldig bra med meg - kan ikke klage på formen :) Har ingen plager foruten et ømt halebein dersom jeg sitter på hardt underlag. Vi har ikke tenkt på navn hittil - men nå som vi vet kjønn så kan vi begynne å tenke ;) Eneste vi har kjøpt hittil er en brukt vippestol og et plagg hver. Tenker å ta det litt piano litt til :rolleyes:

Hvordan går det med deg?

Dere har jo enda goooood tid på dere :) Og koselig å gjøre sånne innkjøp med struttende mage

Her går det greit. Inseminasjon imorgen, så får vi se hvordan det går ;)
 
Dere har jo enda goooood tid på dere :) Og koselig å gjøre sånne innkjøp med struttende mage

Her går det greit. Inseminasjon imorgen, så får vi se hvordan det går ;)
Åhh lykke til! :D
 
20+1 ♡

Endelig halvveis! :D
Kjenner masse liv hver dag, det er så deilig!! ❤
1476541635193.jpg
 
20+4

Idag kjente samboer spark fra lillegutt for første gang!
:love7
Føler meg heldig som kjenner så mye til å være førstegangs + ha en del ekstra polstring på magen. Men morkaken ligger bak :)
 
21+4

Idag kjenner jeg mye aktivitet fra lillegutt mens jeg sitter inntil skrivebordet på jobb :D Jeg la hånden over der jeg kjente han mest, og trykket inn til jeg kjente livmoren. Og først kommer det et skikkelig spark akkurat i hånden min, og derette kjenner jeg at han stryker meg på innsiden! Altså, ikke bare et spark - men et spark som på en måte glir bortover håndflata mi. :D Det får meg til å innse at det faktisk er noe som er sprell levende inni der! :woot: Som romsterer, flytter på seg, sover, tisser, er våken, svelger osv :Heartred Har kjent mye nytt i det siste, at han sparker ned mot blæren, at han sparket mot hoftekulen slik at det kiler meg innvendig, og han har perioder iløpet av dagen hvor han sparker masse! :D Åh jeg gleder meg til mars!!!
 
Så moro å lese at du venter en sprelsk liten gutt:Heartblue Stor stas! Tiden flyr også, over halvveis og greier. Bra at alt står bra til med dere begge to❤️
 
Så moro å lese at du venter en sprelsk liten gutt:Heartblue Stor stas! Tiden flyr også, over halvveis og greier. Bra at alt står bra til med dere begge to❤️
Ja stor stas ♡ Vi har det bare godt, håper det holder seg slik :) .. og at tiden frem til mars flyr litt raskere :p Hvordan går det med deg? :D
 
Back
Topp