✮Skravletråden vår✮

Vi fortalte det enda tidlgere til nærmeste familie og venner.. Mest for å ha støtte om det gikk galt. Pluss at vi var midt i flytting.

Men i helga skal det ut til flere venner og slekt!

Var på UL med nakkefoldscan i går, pg alt så bra ut! Den lille lå og hikka og veivet med armene!
Så flott å få se noe sånn! :D
 
Imponert! Vi begynte å fortelle i uke åtte, haha! Tenkte også at det var greit at folk visste det hvis det gikk galt. Men nå er vi 10+3 og alt ser fint ut. Bank i bordet!

Jeg gleder meg til å begynne å fortelle nå etterhvert :) Først foreldre, så noen vi vil si det til personlig, så ungene ( Når minste på 5 får vite er det umulig å holde det hemmelig), også forteller vi resten på face :)
 
  • Liker
Reactions: CSS
Vi fortalte det enda tidlgere til nærmeste familie og venner.. Mest for å ha støtte om det gikk galt. Pluss at vi var midt i flytting.

Men i helga skal det ut til flere venner og slekt!

Var på UL med nakkefoldscan i går, pg alt så bra ut! Den lille lå og hikka og veivet med armene!

Så deilig å få bekreftet at alt ser bra ut. Jeg skal inn i uke 12 eller 13. ( Ikke fått time ennå).

Lurer på om jeg klarer å vente med å si noe til etter det. Er 10+1 idag. Tar det litt som det kommer
 
Jeg er 14+0 og forstsatt vet kun våre søstre og et par venner om babyen :)
Er og 14+0 og ikke fortalt det til noen. Føles bare så uvirkelig at jeg faktisk er gravid. Ble gravid så fort denne gangen iforhold til førstemann som vi strevde med i flere år.
 
Er og 14+0 og ikke fortalt det til noen. Føles bare så uvirkelig at jeg faktisk er gravid. Ble gravid så fort denne gangen iforhold til førstemann som vi strevde med i flere år.

Skjønner veldig godt følelsen. For meg er det og godt å bare være meg på jobb, ikke hun som er gravid Jeg ser an hvor lenge det går før det synes. Har UL når jeg er 12+5 så det er fint å vente til etter det. Går det ikke så går det ikke.
 
Er og 14+0 og ikke fortalt det til noen. Føles bare så uvirkelig at jeg faktisk er gravid. Ble gravid så fort denne gangen iforhold til førstemann som vi strevde med i flere år.

Veldig uvirkelig her også ;) Vi skulle jo ikke ha barn sammen da vi har 4 tilsammen fra før. Føles litt godt at dette er vår lille hemmelighet enda :)
 
Skjønner veldig godt følelsen. For meg er det og godt å bare være meg på jobb, ikke hun som er gravid Jeg ser an hvor lenge det går før det synes. Har UL når jeg er 12+5 så det er fint å vente til etter det. Går det ikke så går det ikke.
Ja er litt deilig å ikke la de på jobb vite d :) med førstemann sa jeg d til sjefen min veldig tidlig. Plutselig kom d ut at vi var flere gravid på jobb og alle gikk å spekulerte i hvem som var gravide. Vil jo helst fortelle de nærmeste før hele jobben skal få vite d. Vi har tenkt å fortelle d snart :) men skal fortelle familien før jobb denne gangen.
 
Veldig uvirkelig her også ;) Vi skulle jo ikke ha barn sammen da vi har 4 tilsammen fra før. Føles litt godt at dette er vår lille hemmelighet enda :)
Ja,d vil jeg tro når dere liksom var 'ferdig'. Kanskje d blir mer virkelig når en begynner å kjenne spark og liv inni magen :)
 
Ja er litt deilig å ikke la de på jobb vite d :) med førstemann sa jeg d til sjefen min veldig tidlig. Plutselig kom d ut at vi var flere gravid på jobb og alle gikk å spekulerte i hvem som var gravide. Vil jo helst fortelle de nærmeste før hele jobben skal få vite d. Vi har tenkt å fortelle d snart :) men skal fortelle familien før jobb denne gangen.

Det er godt å kunne være med på planlegging og få oppgaver uten at man tenker på at jeg skal ut i permisjon igjen. Jobb messing passer det ikke så godt å si det i oktober pga hektisk periode. Blir det for vanskelig å skjule magen så får jeg bare si det

Synes din mage godt nå?
 
Da ligger jeg rett ut på sofa'n :(
Har vært vanvittig sliten, men prioritert å komme meg på jobb. Dårlig samvittighet hjemme. Sovner på sofa'n mens 5 åringen leker etter barnehagen og huset har ikke sett vaskekluten på en stund.
I dag hadde jeg en ny runde på jobb hvor jeg blir uvel og må sette meg for å ikke besvime. Hadde det samme forrige fredag.
Kl 10 klarte jeg ikke å ta meg sammen lenger og bryter ut i grining :confused:

Flott 1. trimester :sorry:
 
Da ligger jeg rett ut på sofa'n :(
Har vært vanvittig sliten, men prioritert å komme meg på jobb. Dårlig samvittighet hjemme. Sovner på sofa'n mens 5 åringen leker etter barnehagen og huset har ikke sett vaskekluten på en stund.
I dag hadde jeg en ny runde på jobb hvor jeg blir uvel og må sette meg for å ikke besvime. Hadde det samme forrige fredag.
Kl 10 klarte jeg ikke å ta meg sammen lenger og bryter ut i grining :confused:

Flott 1. trimester :sorry:

Jeg prioriterte heller 6-åringen enn jobb og fikk 50% sykemelding. Anbefales virkelig :)
 
Jeg prioriterte heller 6-åringen enn jobb og fikk 50% sykemelding. Anbefales virkelig :)

Takk. Fornuften sier det er lurt, men trenger å høre det fra andre også.
Arbeidsgiver ser helst at jeg avspaserer istede for å få sykemelding. Har jo tross alt 7 timer på bok o_O
Fått time hos lege til mandag så da blir det vel noe sånt tenker jeg.
 
Da ligger jeg rett ut på sofa'n :(
Har vært vanvittig sliten, men prioritert å komme meg på jobb. Dårlig samvittighet hjemme. Sovner på sofa'n mens 5 åringen leker etter barnehagen og huset har ikke sett vaskekluten på en stund.
I dag hadde jeg en ny runde på jobb hvor jeg blir uvel og må sette meg for å ikke besvime. Hadde det samme forrige fredag.
Kl 10 klarte jeg ikke å ta meg sammen lenger og bryter ut i grining :confused:

Flott 1. trimester :sorry:
Her gikk jeg ut i sykemelding tidlig, da jeg hadde null overskudd til mannen, barna og alt som het fritid. Enda sliter jeg, men nå klarer jeg å ta meg av minsten her hjemme innimellom hvertfall. Så anbefaler sykemelding om formen er så dårlig...
 
Takk. Fornuften sier det er lurt, men trenger å høre det fra andre også.
Arbeidsgiver ser helst at jeg avspaserer istede for å få sykemelding. Har jo tross alt 7 timer på bok o_O
Fått time hos lege til mandag så da blir det vel noe sånt tenker jeg.

Man VIL jo ikke sykemelde seg, man er jo "bare" trøtt og "bare" sliten. Men går det utover familien synes jeg man skal roe ned litt :) Min jm sa det så fint, at vi skal ikke stresse og styre så fælt når vi er gravide, da skal vi KOSE oss ;) Hehe... Hun hadde også en teori om at stressede og utslitte mammaer under graviditeten kunne lettere få babyer med feks kolikk. Hvor mye det stemmer vet jeg nå ikke, men er enig i at vi skal ta litt mer vare på oss selv med baby on board :)
 
Back
Topp