Angående småspising

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
Jeg har tenkt litt på dette med småspising.
Uansett hvor jeg ser så blir småspising sett på som den store synderen.

Fult mulig det er jeg som er sær, men jeg er ikke helt enig.
Jeg tenker at å tilføre kroppen litt mat ofte vil opprettholde forbrenningen som igjen gjør at man bruker flere kalorier.
Tror ikke det er selve småspisingen som er problemet, men hva man småspiser, det behøver liksom ikke å være sjokolade eller potetgull.
Jeg går på lavkarbo, og kan gjerne ta meg en ostebitt innimellom, og det er ok.

Hva tenker dere?
 
Jeg har tenkt litt på dette med småspising.
Uansett hvor jeg ser så blir småspising sett på som den store synderen.

Fult mulig det er jeg som er sær, men jeg er ikke helt enig.
Jeg tenker at å tilføre kroppen litt mat ofte vil opprettholde forbrenningen som igjen gjør at man bruker flere kalorier.
Tror ikke det er selve småspisingen som er problemet, men hva man småspiser, det behøver liksom ikke å være sjokolade eller potetgull.
Jeg går på lavkarbo, og kan gjerne ta meg en ostebitt innimellom, og det er ok.

Hva tenker dere?

Jeg er enig med deg :)
Småspising av sunn mat etc holder systemet og forbrenningen i gang pluss at man unngår de store fallene i blodsukker og energi nivå. Blir man for sulten,synes jeg det er vanskeligere ta de riktige valgene. Så for meg funker også småspising. (En annen bra ting er jo dessuten at det ikke føles som man spiser sjelden).
 
Last edited:
Spiser en jevnlig og lite vil jo forbrenninga opprettholdes og en får et jevnt blodsukker. Men det kommer også Ann på hva en småspiser. Sjokolade og godterier gir bare tomme kalorier, og et stort hopp i blodsukkeret. Frukt eller kanskje en bit ost blir noe helt annet.
 
Som sagt så kommer det an på hva småspisingen består av og mengden man inntar gjennom dagen :)
 
Det handler om hva man spiser ja. Å spise litt frukt, grønnsaker eller lignende er nok greit:) her det ofte sånne kaffedrikker som er synderen. Mange kalorier i en latte med smakssirup
 
Back
Topp