s Hvor mange timer søvn?

Her er det mating i 23-tiden og da legger vi oss. Så sover han til et sted mellom 3-5 også er jeg nok våken nesten 1t. Også spiser han da gjerne mellom 6-8 igjen. Er han trøtt sover vi litt til, hvis ikke står vi opp. Så jeg tror jeg sover 5-6t hvis vi står opp tidlig, ikke så mye. Men pleide ikke sove noe mer når jeg skulle på dagvaktene på jobb.

Henger meg på med dere, jeg vil også gjerne ha en sove baby. Men min først var en sove baby, så man kan vel ikke forlange å få det to ganger på rad :P Selvom noen faktiske får det (typisk at det ikke var meg :P Hehe) Hun ble lagt 7 fra dag en, og våknet for meg 2-3 ganger. Gikk sakte men sikkert nedover i måltider. Før hun sluttet å våkne for mat om natten så var en vanlig natt for henne: Bli lagt 7, våkne 5-6 tiden og sove videre til nærmere 10 :D Gud så super heldig jeg var med henne gitt ;P
Samme her :p første var en skikkelig sovebaby. Alle har sagt til meg at nr 2 blir vi nok ikke så heldige med. Nei det kan du trygt si :) men sånn er det bare. Ingen babyer er like.

Noen du vil dele? :) som kan gjelde oss alle?
Sikkert noe de fleste har hørt før. Men det gikk på å la babyen finne søvnen av seg selv. Jeg vugger og bysser lille i søvn. Og straks han lager en liten lyd så er jeg borte for å plugge i smokken eller ta han opp. Helsesøster anbefalte meg å ikke ta han opp med mindre han gråter på natten. De går visst igjennom flere søvnfaser. Og hun anbefalte å ha det helt mørkt på rommet. Kun nattlampe under amming. Det fant jeg ut tidligere i uken :)

Sikkert noe de fleste har hørt før. Men det gikk på å la babyen finne søvnen av seg selv. Jeg vugger og bysser lille i søvn. Og straks han lager en liten lyd så er jeg borte for å plugge i smokken eller ta han opp. Helsesøster anbefalte meg å ikke ta han opp med mindre han gråter på natten. De går visst igjennom flere søvnfaser. Og hun anbefalte å ha det helt mørkt på rommet. Kun nattlampe under amming. Det fant jeg ut tidligere i uken :)
Denne uken har jeg prøvd nettopp det og ikke røre/plukke han opp før han gråter og da har han sovet til 4-5 flere netter på rad nå. Visst har han vært våken og lagd litt lyd, men sovnet igjen :)

Nå legger han seg for natta mellom 21.30 og 22.30. Som regel våkner han i 4-5 tiden og spiser! Jeg legger meg mellom 23-00:) Så sover vi videre til 07-08!

Samme her :p første var en skikkelig sovebaby. Alle har sagt til meg at nr 2 blir vi nok ikke så heldige med. Nei det kan du trygt si :) men sånn er det bare. Ingen babyer er like.
Hadde vel egentlig vært en fordel om man kunne fått sove baby når man får nummer to. Når man har bare en kan man jo følge barnets rytme. Det går absolutt ikke når man har to :/ skal nok litt til for å være så heldig to ganger ja, men synes det skulle vært en regel. En sove baby, alltid sove babyer :P men da hadde jeg synes forferdelig synd på de som ikke hadde fått det

Jeg har en skikkelig sovebaby som sover ca 12 timer på natta med en mating en gang mellom 04 og 06. I tillegg sover hun fortsatt store deler av dagen, så sover nok kanskje 20 timer i løpet av døgnet, hun er 12 uker i mårra. Så jeg kan sove så mye jeg vil igrunn :) :)

Ca. 6 timer sammenhengende søvn +2 etter amming på morgenen:happy:

Vanligvis 0-2 timer om natten. Men får en god 4 timers på mårningen(sovner i 5-6 tiden) :-) Men i natt hadde vi rekord med tre sovinger på natta 2 på 2 timer og 1 på 1 time. Så fikk vel selv i underkant av 5t til sammen!:D

Får dere selv om natten nå?
Jeg blir og sjalu på de som har babyer som sover lengre sammenhengende. Dagene deres må jo være så utrolig mye bedre enn våre. Jeg har måttet avlyse så mange planer fordi jeg har vært for trøtt. Håper det blir bedre snart :)

Signerer!

Her har det gått i max 2.5t søvn på nettene om gangen. Og når jeg da må opp 05.00-06.00 så føles det som jeg ikke har sovet noe som helst.
Men hun sov litt mere i natt enn noen sinne så kanskje det snur nå :p
Lov til, og håpe :)

Signerer!

Her har det gått i max 2.5t søvn på nettene om gangen. Og når jeg da må opp 05.00-06.00 så føles det som jeg ikke har sovet noe som helst.
Men hun sov litt mere i natt enn noen sinne så kanskje det snur nå :p
Lov til, og håpe :)
Krysser fingrene for at det har snudd :) nå siger natten på. Alltid spennende å se hva som kommer...

Hadde vel egentlig vært en fordel om man kunne fått sove baby når man får nummer to. Når man har bare en kan man jo følge barnets rytme. Det går absolutt ikke når man har to :/ skal nok litt til for å være så heldig to ganger ja, men synes det skulle vært en regel. En sove baby, alltid sove babyer :P men da hadde jeg synes forferdelig synd på de som ikke hadde fått det
Haha. Ja det kunne blitt litt skjevt fordelt :p men vi ble nok litt bortskjemt med førstemann. Selvom jeg var forberedt på at det kanskje ikke ble sånn nå, så er det allikevel et lite sjokk :p

Her sov lille nå fra 1730 til 2230, kjenner jeg er spent på hva natta vil bringe nå.. Ikke akkurat topp motivert, har hatt besøk av foreldrene for å få hjelp til noe montering i garasjen, så har ikke fått slappet av selv heller.

La oss 2300, oppe 0130. Mat og skift. Verdens største bæsjebleie. Fikk først lagt han igjen 03:00. Oppe igjen nå 0545. Våknet av magesmerter stakar. Trykking stønning og heftig promping. Må finne ut av den magen.. Føler det er eneste som står mellom oss og søvnen.

Back
Topp