Skravletråd September

I himmelens navn!! Hva skal man med 250 kg hodekål?? Eller 20 lammelår!!

Å jobbe i butikk er utakknemmlig arbeid (erfart), men akk så nødvendig! Man bør være høflig og hyggelig mot de som faktisk gir en mat på bordet!

Ikke sant... når tingene er så billig, går folk bananas.

Hadde attpåtil en som klaga på at lammelåret tross alt ble nesten 200kroner i kassa. Det var jo dyrt

Lite tenkte han at låret var jo godt over 3.5kg. Det er råbillig. Vi taper enormt med penger for hvert eneste lammelår som går gjennom kassa.

Jeg er i utgangspunktet veldig serviceinnstilt og hyggelig. Smiler og takker hver enkelt. Ønsker de en fin dag og slår gjerne av en spøk med de faste kundene. Men dager som nå har jeg mest lyst å rope ut at dette gidder jeg ikke, og gå hjem å krølle meg under dyna..

Idag er en dritt dag.

Jeg har løpt på meg vondt i hofter og ledd på jobb i et forsøk på å hente varer kjapt, la folk slippe å vente i kø og åpne ny kasse med en gang, løpt overalt, smilt og vært hyggelig.

Og alt jeg har fått igjen er drit sure kunder som bare klager over priser, ikke sier hei eller takk. Regelrett skjeller meg ut fordi vi er fri for lammelår til 60kr kiloen og hodekål til 1.90kr kiloen.

Det er da virkelig ikke min feil at kundene hamstrer enda vi har satt begrensning. Vi bestiller jo alt vi får tak i. Men når det går 600kg hodekål og 150lam på noen timer... da sliter vi.. og jeg får kjefta :(

Skulle ønske folk bare kunne være...litt mer hyggelig :(
Ikke ta det innover deg. Du gjør bare jobben din, og litt til virker det som:)

Klem til deg
Sto bak ei sånn sur dame på rusta i stad, hva skjedde med folkeskikk
Jeg er blitt reist en viss plass og blitt kalt uhorvelig mye stygt av kunder i mine år i butikk.

Folkeskikk forsvinner tydelig hos mange såfort en entrer en handelssituasjon. Skal jeg liksom bøye meg i støvet for den kunden for at han eller hun beærer meg med et besøk og kjøper mat de selv skal spise? Jeg er hyggelig. Men idag ble jeg kun hyggelig fordi jeg er nødt

Nja, jeg puttet vogn og baby i bilen og kjørte på kjøpesentret... Det plaskregnet.

Og vi måtte ha brød (kjøper 3 for 2, ganger to eller tre, på obs) så da ble det inne-trilling
Skulle ønske mi sovna på kjøpesenter. Det gjør ho ikke. Mulig det er vogna.

Ikke ta det innover deg. Du gjør bare jobben din, og litt til virker det som:)
Joda. Men når fremmede mennesker står å skjeller deg ut, ftfølger deg i butikken og du får ikke arbeide uten at enkelte prikker på deg i skuldra, drar deg i arma og fysisk leier deg for å vise deg frysedisken og peke. For så å bare se stygt på deg og fnynse når du beklager og sier vi er desverre utsolgt. Mange blir stående og forventer nærmest jeg skal trylle frem flere mens de står der.

Da går det faktisk inn på meg og mitt humør. For jeg sliter meg ut.. for andre som gir seg f**. :(

Hei hei :)
Joda! Har nettopp lagt meg i sengen, ser frem til de 2-3 dobesøkene jeg må igjennom før jeg endelig klarer å sovne i 1-tiden ;)
Hehe, enn du? Hatt en fin dag? :)
Haha, ja blir vel noen turer på do om natta ;-)

Joda, jeg hadde en fin fridag i går. I dag har det vært en hektisk dag på jobb..

Så trøtt så trøtt. Tror det er noe med høsten som gjør at jeg er trøtt hele tiden.

Idag skal vi til en venninne og se på hundevalper :D tror faktisk mannen gleder seg mest for han har så lyst på hund :p
Så artig da:D skal dere ha en?

Idag er en dritt dag.

Jeg har løpt på meg vondt i hofter og ledd på jobb i et forsøk på å hente varer kjapt, la folk slippe å vente i kø og åpne ny kasse med en gang, løpt overalt, smilt og vært hyggelig.

Og alt jeg har fått igjen er drit sure kunder som bare klager over priser, ikke sier hei eller takk. Regelrett skjeller meg ut fordi vi er fri for lammelår til 60kr kiloen og hodekål til 1.90kr kiloen.

Det er da virkelig ikke min feil at kundene hamstrer enda vi har satt begrensning. Vi bestiller jo alt vi får tak i. Men når det går 600kg hodekål og 150lam på noen timer... da sliter vi.. og jeg får kjefta :(

Skulle ønske folk bare kunne være...litt mer hyggelig :(
Ikke ta det innover deg søta :) du gjør en kjempe god jobb. Teite kunder. Masse klemmer til deg <3

Joda. Men når fremmede mennesker står å skjeller deg ut, ftfølger deg i butikken og du får ikke arbeide uten at enkelte prikker på deg i skuldra, drar deg i arma og fysisk leier deg for å vise deg frysedisken og peke. For så å bare se stygt på deg og fnynse når du beklager og sier vi er desverre utsolgt. Mange blir stående og forventer nærmest jeg skal trylle frem flere mens de står der.

Da går det faktisk inn på meg og mitt humør. For jeg sliter meg ut.. for andre som gir seg f**. :(
Jo, jeg forstår deg godt. Er så trist at folk kan bli så ufine når de handler mat.

Back
Topp