Glukose belastning test

sil81

Elsker forumet
Januar 2017
It's gonna be May 2019
Helt utrolig at ikke legekontoret har god stol til gravide som må ta glukose test, sitter her rett opp og ned på en pinnestol og ryggen verker. Bare 20 min igjen heldigvis.
Kvalm av all parfymen som strømmer mot meg fra en flokk gamle fruer som skal til legen.
Heldigvis var jeg så smart å ta med egen pute til å sitte på :)
Er det slik på alle Legekontor?!!

Er sånn her og.. Å bygda mi har ikke kafé, så alle de gammle samler seg å for å prate å drikke kaffi på legekontoret! Ufattelig irriterende å sitte der

6,2 er godkjent ;) grensen er på 7 mener eg.
Eg begynte med 6,2 og hadde 9,5 etterpå.

Pga bekkenet krevde eg å sitte hjemme. Et ødelagt etter bare 15 min på de stolene, så 2 timer var ikke aktuelt for min del.

6,2 er godkjent ;) grensen er på 7 mener eg.
Eg begynte med 6,2 og hadde 9,5 etterpå.

Pga bekkenet krevde eg å sitte hjemme. Et ødelagt etter bare 15 min på de stolene, så 2 timer var ikke aktuelt for min del.
Får håpe det stemmer med tallene, de var begynt med noe nytt, blod fra armen og prøvene skulle sendes til sykehuset for svar, men fikk hun til å ta vanlig blodsukker også, slik at jeg har en liten anelse om hvordan det ligger ann.
Nei, gav beskjed om de stolene, kan jo håpe på de får inn en god stol for slike prøver.

Derfor jeg krever å få gjør det på sykehuset :) kan ligge på sånn benk da om man ikke orker å sitte.

Grusome pinnestoler her også... men kunne ha bedt om å få komme inn på et rom med benk om kvalmen ble for ille.

På mitt legekontor (privat tror jeg, men er under fastlegeordningen) har de "skinnstoler" og to sofaer, alt med litt padding. Sist fikk jeg tilbud om å få slappe av på en sånn undersøkelsesbenk inne på et rom om jeg ble dårlig, men måtte gi fra med plassen til en eldre dame etter kort tid. Får se denne gangen, er ganske kjipt bare det å skulle sitte i to timer på venterommet fullt av andre folk mens man har vondt og er kvalm og svimmel...

På mitt legekontor (privat tror jeg, men er under fastlegeordningen) har de "skinnstoler" og to sofaer, alt med litt padding. Sist fikk jeg tilbud om å få slappe av på en sånn undersøkelsesbenk inne på et rom om jeg ble dårlig, men måtte gi fra med plassen til en eldre dame etter kort tid. Får se denne gangen, er ganske kjipt bare det å skulle sitte i to timer på venterommet fullt av andre folk mens man har vondt og er kvalm og svimmel...
Ja, ble ganske kvalm på slutten, men var ikke noe tilbud om noe her.
Neste gang spør jeg om jeg kan sette meg i bilen istedet, bare håper det ikke blir flere ganger :)

Fikk beskjed av jm at jeg må ta en glukosebelastningsprøve til om 4 uker. Forrige resultat var 3.9 før drikke og 4.6 etter. Kunne nesten ikke vært bedre. Hun sa selv at det var gode resultater.

Samme her. Er normalt å ta en ny rundt uke 30. Ting kan endre seg. :)

Fikk beskjed av jm at jeg må ta en glukosebelastningsprøve til om 4 uker. Forrige resultat var 3.9 før drikke og 4.6 etter. Kunne nesten ikke vært bedre. Hun sa selv at det var gode resultater.
Åja, så alle som har tatt en test, må ta en ny senere?
Du hadde nå veldig godt resultat??

Åja, så alle som har tatt en test, må ta en ny senere?
Du hadde nå veldig godt resultat??

Det vanlige nå er visst en i uke10-14 eller derom, og en nærmere uke 26-30. Jeg hadde hørt dette, men legen min var ikke helt oppdatert der, så jeg orket ikke si noe. :p

Det vanlige nå er visst en i uke10-14 eller derom, og en nærmere uke 26-30. Jeg hadde hørt dette, men legen min var ikke helt oppdatert der, så jeg orket ikke si noe. :p

Jordmora mi var heller ikke oppdatert på dette. Men det var dessverre legen min. :wtf: :hilarious:

Eg tok i uke 8-9 og skal ta igjen i uke 28. :(

Hmmm jeg har ikke tatt. Får kanskje spørre jordmor om dette neste gang :)
Du trenger vel ikke ta testen om det ikke er nødvendig, jeg måtte kun ta pga utslag på sukker i urinen(hos jordmor)
Har ikke svangerskap diabetes, testen var helt normal :)
Bare ikke spis noe søtt kvelden før jordmor time, det var det jeg gjorde, hehe.
Spurte legen om jeg måtte ta flere tester,men det var ikke nødvendig da han :)

Back
Topp