Sydentur.. Tips?

Karroaa

Betatt av forumet
Skal for første gang til syden og fly på lørdag. Vi skal til Spania i 1 uke.. Noen tips jeg bør ha med meg?

Aloe Vera evt en god aftersun og av alle ting pinsett ;-) til barnet så hadde jeg trengt å vite det samme

Mitt beste tips er å ha med babygymmen. Den lå hun på på en solseng nå når vi var i Syden. Ellers er det lurt å ha med mange engangsinnlegg til å legge under rumpa på baby. Vi tok av bleien og lot henne ligge ofte og lenge uten. Hun var så glad..bleien er jo varm og klam.

Vi reiser om 2 uker, så denne følger jeg og tar med meg tips :)

Nå har de jo barnevogner til utlån på Gardermoen om du skal fly derfra, fått tips om å ha med teppe e.l. Pga de kan være litt møkkete, men praktisk å låne vogn da. De står innenfor sikkerhetskontrollen.
Jeg har fått tips om varme klær og lue til flyturen.

Til flyet anbefaler jeg å ta med litt leker og wn slik nakkepute. Da har du noe å hvile armen på når hun sover eller ammer. Evt. Ville jeg kanskje tatt med litt sukkervann dersom dotter i ørene skulle komme.

Til turen der nede er helsepledd lurt å ta med til kveldstid og bleietruser.

Til flyturen - am opp og ned om du ammer :) Veldig effektivt mot dotter i ørene. Hadde bæresele på flyplass, det var gull verdt (men de lånevognene er sikkert bra om din liker vogn. Min hater vogn, så han bæres overalt uansett).

Kjøp med nok bleier, det er veldig dyrt i spania!! putt de sammen med vogna så slipper du at det tar plass i bagasjen:-)

Hvis baby ikke sover så am når dere letter og lander, så slipper dere vondt i ørene:-)

Og også, hvis baby spiser grøt så kjøp med det også! I Spania må grøtpulveret blandes med mm/mme og det de selger der nede lukter vaniljesukker xD

Til flyturen - am opp og ned om du ammer :) Veldig effektivt mot dotter i ørene. Hadde bæresele på flyplass, det var gull verdt (men de lånevognene er sikkert bra om din liker vogn. Min hater vogn, så han bæres overalt uansett).
Kjøp med nok bleier, det er veldig dyrt i spania!! putt de sammen med vogna så slipper du at det tar plass i bagasjen:)

Hvis baby ikke sover så am når dere letter og lander, så slipper dere vondt i ørene:)

Ja har med bæresele til flyplassen!! Det er og kjekt når vi lander før vi får vogna :) jeg har og hørt at det lukter veldig parfyme i bleiene i utlandet. Så alle stelleprodukter tar jeg med hjemmefra :)

Et til tips: ta med ammeputen på flyet! Min lille sov masse på mitt fang på ammeputen når vi reiste til Syden nylig ;)

Bleier og myggnetting er et must!!! Det er en god del mygg her nå så myggnettingen er flittig brukt:-)

Denne synes jeg er en utrolig god reisepute: https://www.xxl.no/mykis-pute/p/1127488_1_style - Og den er genial som ammepute eller sovestøtte for babyen på fanget på flyturen. Veldig deilig reisepute for voksne også da. :p

Dersom du skal sende med barnevogn burde du enten kjøpe eller leie Prampack eller Airshell, da får du dekket eventuelle skader på vognen (bare husk at du må sjekke for skader i ankomsthallen, og få skademelding på flyplassen dersom noe er ødelagt - du får det ikke dekket om du oppdager skaden senere.) Du kan dessverre ikke pakke noe annet enn bare barnevognen i disse om du skal få dekket skader.

Om dere skal kjøre bil så er det jo lurt å sende bilstol også, vanskelig å få tak i gode i syden vanligvis. Finnes egen innpakning til bilstol også, som kan leies eller kjøpes. Så kan du ha bilstolen på ryggen i en "ryggsekk" istedenfor enda noe man må bære på armen. Barneombord.no har utleie og salg av produkter til reise. :)

Bæresjal/bæresele er lurt på reisen.

Ha med varme klær/lue til flyturen, noen ganger er air condition anlegget veldig godt i gang på fly. Og nok ekstra klær, så babyen ikke må ha våte klær heller (blir jo også kaldt).

Skifte bleier på stellebordet på do, ikke i sete, på flyreisen.

Du kan kjøpe saltvannsdråper, til å dryppe i barnets nese, og nesesuger, slik at du kan rense nesen om den går tett på tur. Så slipper du øreplager pga tett nese. Morsmelk fungerer også fint å dryppe i nesen.

En del flyselskaper har baby-crib med seler oppi, så barnet kan ligge trygt. Disse kan man henge på veggen foran de setene med vegg foran seg. Det er forskjell fra selskap til selskap, noen selskap tilbyr kun for så og så lange reiser, og noen har førstemann til mølla osv.

Beregn god tid til reisen. Det hjelper så at man ikke er stresset. :)

God tur! :)

Hun er i Spania tror jeg! Hvor skal du? Vi tar turen til Hellas på tirsdag for første gang på maaange år, gleder meg:D

Aha :) vi drar til Mallorca neste fredag. Ser veldig barnevennlig ut, og selv om vi har en kjempefin høst her på Østlandet nå. Gleder jeg meg til fint vær og å bade :D vi lurte også på Hellas, jeg har aldri vært der så blir nok dit etterhvert og :D

Jeg fikk kjøpt ny prampack til halv pris pga familie som får rabatt på jobben, så nå håper jeg den er bra. Skal ut å fly på torsdag så får prøve både den og frøkna på flyet allerede da :)

Vi fløy innenlands i sommer og jeg ville amme ved avgang og landing, men fikk ikke lov av flyvertinnene på de to flyvningene vi var på. Barnet måtte "sitte" samme vei som meg. Så smokken fikk duge. Det gikk heldigvis helt fint :)

Back
Topp