Alt skjer før første gang :)

Kilikina

Glad i forumet
Maiblomstene 2017
Sommerfuglene 2017
Julibarna 2019
Førstegangsgravid og 31år (32 i nov-16). Samboer er like gammel. 10pp måtte til for at spira skulle sitte. Positiv strimmeltest 9dpo (15/9, veldig veldig svak) og positiv på monitor 11dpo. Har fått termin på ulike steder 31.mai og 2.juni, så da setter jeg min egen termindato;1.juni ;)

I dag (12dpo) kommer samboer heim etter å ha vært borte hele helga. Har mekka en liten gave som jeg skal overraske han med :) glede meg til å se hvordan han reagere :D
ImageUploadedByBV Forum1474193624.273415.jpg
 
Last edited:
3+4 og 3+5; kvalmen har allerede slått til! Trudde ikke den sko komme såååå tili!!?! Er heldigvis bare småkvalm/uggen, så det går jo bra... :p Har hatt det på formiddagen begge dagene nå. Ømme pupper og litt småverk i ryggen. Men så lenge det et lite knøtt som har skylda, så går alt helt fint ;)
 
Last edited:
Så kjekt at du endelig ble gravid :) Her kom ømme pupper nesten med en gang, og var faktisk grunnen til at jeg ble mistenksom ;) Håper du slipper mye kvalme da ;)
 
Så kjekt at du endelig ble gravid :) Her kom ømme pupper nesten med en gang, og var faktisk grunnen til at jeg ble mistenksom ;) Håper du slipper mye kvalme da ;)
Har alltid ømme puppa i dpo-land. Denna gangen kom det noen daga seinere enn normalt. Ellers så kjentes alt ut som vanlig, litt murringer og øm rygg. Var kun tempen som avslørte at det var noe annerledes denne gangen :)
 
Har alltid ømme puppa i dpo-land. Denna gangen kom det noen daga seinere enn normalt. Ellers så kjentes alt ut som vanlig, litt murringer og øm rygg. Var kun tempen som avslørte at det var noe annerledes denne gangen :)
Hadde murringer og øm rygg jeg også, men trodde det var mensen som kom. Så feil kan man ta ;) Vet du når du hadde EL forresten, eller regner du fra mens?
 
Hadde murringer og øm rygg jeg også, men trodde det var mensen som kom. Så feil kan man ta ;) Vet du når du hadde EL forresten, eller regner du fra mens?
Ja vet når æ hadde el, dag 16, så regne fra da, sia det blir et par daga "feil" i forhold til når man regne fra mens :)
 
Ga gaven til sambo i går. Han ble ganske sjokkert :D Han så det ikke komme i det hele tatt. han trudde jo at jeg hadde fått mensen på fredag :p Han blei veldig gla, men satt ut. Litt sånn hurra og shit på en gang :D han har jo vært så rolig før, når jeg bare har sagt at det e jo dritskummelt å ska få unge, så har jo han sagt null stress. Men no så blei det helt anna, skrekkblanda fryd! Haha va så arti å se på :) og han bare utover kvelden; "e så mye tanka som svirre rundt i hodet. Kommer aldri til å få sove." Men han e jo skikkelig gla da. Det var bare så mye større enn han trudde :)
 
Last edited:
Ga gaven til sambo i går. Han ble ganske sjokkert :D Han så det ikke komme i det hele tatt. han trudde jo at æ hadde fått mensen på fredag :p Han blei vældi gla, men satt ut. Litt sånn hurra og shit på en gang :D han har jo vært så rolig før, når æ bare har sagt at det e jo dritskummelt å ska få unge, så har jo han sagt null stress. Men no så blei d helt anna, skrekkblanda fryd! Haha va så arti å se på :) og han bare utover kvelden; "e så mye tanka som svirre rundt i hodet. Kommer aldri til å få sove." Men han e jo skikkelig gla da. Det va bare så mye større enn han trudde :)
Så artig ide :D
Og gratulerer :)
 
4+0. Kjøpte ei bok om svangerskap på lørdag, og når æ leste om giftgasser/stoffer, så måtte jeg begynne å google litt. Har liksom ikke tenkt over det, men når jeg så at avgasser fra pvc, pu og teflon kan gi fosterskada, så fikk jeg litt angst! Måtte ringe legen i dag, og han syntes det hørtes bekymringsverdig ut...Grunn e at på jobb står jeg i et rom uten noe ekstra lufting, og varmer opp klær slik at giftstoffan frigis fra klærne. Så må nok fortelle hemmeligheten på jobb allerede i morra. Ville virkelig vente mye lenger, men tørr ikke ta noen sjansa, så må nok prøve å se om vi klare å endre noen arbeidsoppgava......

Sjefen min blir nok glad på mine vegne, men han kan være litt løsmunnet. Sånn som når jeg fortalte at vi var forlova på jobb, og jeg sa at vi ikke hadde fått sagt nokka til pappa enda (ville si det face 2 face), så kom plutselig pappa innom jobb, og da begynte jo sjefen seff å bable om giftemål og bla bla bla....så e redd han kan finne på å si ting i koda liksom til kunda og sånn. Må vell bare minne han konstant på at det e superhemmelig, selv om voksne folk burde forstå det. Vi vil jo holde det for oss selv fram mot uke 12 ca...

Bahhh ville jo ha vår lille hemmelighet for oss selv ei stund, og bare kose oss med det i tosomheten :/
 
Last edited:
Gratulerer så mye ❤️

Veldig frustrerende om du ikke har en sjef som klare å holde hemmelig noe du har sagt i fortrolighet. :-(
Men eventuelt må du bare nevne episoden med faren din og si at du ikke ønsker at det skal skje igjen. :-/
Han er vel faktisk pliktig til å holde det du sier i fortrolig til han helt konfidensielt.

Uansett så går nok dett bra ;-) du får heller være litt streng med sjefen.

Lykke til med jobb og baby ❤️
 
Gratulerer så mye ❤️

Veldig frustrerende om du ikke har en sjef som klare å holde hemmelig noe du har sagt i fortrolighet. :-(
Men eventuelt må du bare nevne episoden med faren din og si at du ikke ønsker at det skal skje igjen. :-/
Han er vel faktisk pliktig til å holde det du sier i fortrolig til han helt konfidensielt.

Uansett så går nok dett bra ;-) du får heller være litt streng med sjefen.

Lykke til med jobb og baby ❤️
Ja får finne fram sintstemmen og forklare at absolutt ingen andre vet nokka, ikke familien en gang ;)
 
Gikk veldig fint å fortelle nyheten på jobb. Fikk en stor god klem fra sjefen, og ho andre jeg jobber "på gulvet" med, ho begynte å gråte av glede :) Fikk veldig forståelse før at jeg må holde meg unna de giftige stoffene. Tok også kontakt med personalansvarlig, så nå tar firmaet også tak i at vi ikke har noe lufting ved pressa, så da får vi kanskje utsug også etterhvert :) Føles fortsatt litt kjipt å ha fortalt det til de på jobb før familien, men samtidig e det deilig å kunne klage på kvalme o.l. og få forståelse ;)
 
Last edited:
Gikk veldig fint å fortelle nyheten på jobb. Fikk en stor god klem fra sjefen, og ho andre æ jobbe "på gulvet" med, ho begynte å gråte av glede :) Fikk veldig forståelse før at æ må holde mæ unna de giftige stoffan. Tok også kontakt med personalansvarlig, så nå tar firmaet også tak i at vi ikke har noe lufting ved pressa, så da får vi kanskje utsug også etterhvert :) Føles fortsatt litt kjipt å ha fortalt det til de på jobb før familien, men samtidig e det deilig å kunne klage på kvalme o.l. og få forståelse ;)

Så bra at det gikk fint da :)
 
7+0 i morgen. Oj hvor fort ting går nå! Men samtidig veldig sakte...Har så lyst å si til de nærmeste den fine tingen som skjer med oss nå :) Var å hilste på en liten baby i dag, bare noen dager gammel. Åååå så liten han er! Syns det er skummelt at man skal få et ansvar for et lite menneske 24/7, men gleder meg samtidig utrolig masse! Var på fjellet i går, og kjente at kroppen min er mindre utholden enn tidligere. Har virkelig måtte bruke dagen i dag på å hente meg inn. Kvalmen kommer og går. Litt metallsmak i munnen. Veldig ømme pupper. Småmurringer i livmorsområdet.
 
Gratulerer så mye :) dette blir spennende og man kan ikke se for seg hvordan det er å bli mamma før man faktisk blir det :) den følelsen er helt fantastisk.
Flott at du fortalte det på jobben med tanke på hva du jobbet med/rundt, det handler om helse og barnet, mens å fortelle familien handler om å dele gleden sin så de skjønner nok godt at du måtte fortelle det på jobben først :)

Masse lykke til videre :)
 
8+1; fredag hadde jeg en ørliten lyselyserosa blødning. Ingen smerter. Har ikke vært noe siden da. Men i dag når jeg skulle på toalettet, før jeg dro på legetimen (første svangerskapskontroll), blødde jeg ganske mye, og det kom en stor klump med blod ut. Fikk skikkelig angst og ble veldig uvel. Men så hadde jeg jo da legetime rett etterpå, så slapp å gå å bekymre meg. Dro alene på timen i dag. Når jeg fortalte legen at jeg nettopp hadde blødd, så heiv han seg rundt, og vi gikk å tok ultralyd. Han spurte om jeg ønsket at han skulle hente mamma (som jobber på samme kontor) for å være sammen med meg. Men jeg takket nei. Legen min fant et lite foster og et bankende hjerte <3 åååå ble så lettet! Fikk også høre hjertelyden til lille knøtte <3 han målte sånn kjapt og målte til 8+2, så er ganske nært min beregning, så bruker bare min foreløpig :) :) :)
 
Back
Topp