Hvordan går for deg å jobbe som gravid? (Uke 20+6..)

Jobben er ikke farlig for baby, så jeg oppfyller ikke kravene til svangerskapspenger. Det er annet arbeid jeg kan gjøre (papirarbeid osv.), men da vil inntjeninga til arbeidsplassen bli lavere. Skal det settes inn en vikar for mine fysiske arbeidsoppgaver (og da få inn penger igjen), så har de ikke råd til å lønne både meg og denne personen.
En lettvint løsning er jo da å sykemelde meg slik at lønnen min kommer fra NAV, og arbeidsplassen kan lønne vikaren i stedet - samtidig som jeg kan ta meg av papirarbeid, og være til nytte. Men da blir jeg jo en jækla NAV-snylter føler jeg...
Du kan sykemelde deg, men kan da IKKE jobbe om du er 100% sykemeldt :)

Jobben din får penger av nav for å tilrettelegge for deg. Det gjør de i hverfall hos meg

Det skal jeg undersøke nærmere!

Du kan sykemelde deg, men kan da IKKE jobbe om du er 100% sykemeldt :)

Er nettopp det som blir problemet. Blir jeg gående hjemme (100% sykemeldt) så kommer jeg bare til å få mer vondt i kroppen da jeg ikke har ro i ræva :P Kommer til å ta storrengjøring på hele huset ut av kjedsomthet, haha. Evt sitte med papirarbeidet hjemme "på egen fritid"...
Men skal undersøke det Nancy Drew skrev, om jobben får penger fra NAV for å tilrettelegge for meg i form av papirarbeid :)

Back
Topp