Er barna deres døpt?

P

Persienna

Guest
Hvorfor ? Eller hvorfor ikke? Har dere døpt barna selv om dere ikke er kristne og ikke har tenkt til å oppdra barnet kristent?
 
Ikke døpt. Vi er ikke kristen, og jeg er ikke døpt heller. Så blir feil for meg å døpe når jeg ikke kommer til å oppdra de kristen. Men vil de døpe seg selv når de er større og forstår hva det betyr, skal de få lov.
 
Nei, føltes helt feil for oss.

Alle mine søsken døper sine barn da, er døpt og konfirmert selv. Syns alle jeg har gått på skolen med døper barna sine, og får litt inntrykk av at det er for at de skal ha "gumor"-greia gående med hverandre.
 
Nei. Er absolutt ikke kristen, og da blir det helt feil å love å oppdra de i guds tro.
 
Nei :) Mannen er utmeldt av statskirka og var veldig på det at han ikke ville de skulle døpes, noe som var helt ok for meg.
 
Døpt. Jeg er kristen, sambo er over hodet ikke. Oppdrar barna til å velge selv hva de ønsker å tro/ikke tro :)
 
Kommer ikke til å døpe mine barn. Er medlem av kirka pr dags dato, men praktiserer ikke religion. Blir feil å døpe barna pga tradisjon og ikke tro, synes jeg. Om barnet selv ønsker å tilhøre kristendommen senere, støtter jeg det valget :) Men da er det i det minste selvbestemt :)
 
Back
Topp