Bilstol.

Kan hende det ikke er isofix, men om det er det så skal det gå fint. Min bil er 14 år :)
Hvis ikke det er isofix så får man kjøpt setene uten base også, så kan man evnt kjøpe base senere om man får seg ny bil og :)

Ja, jeg får se litt på det der. Var en del å passe på.
Det er jo så mye forskjellig på markedet nå at det er så vanskelig å bestemme seg :P

Noen merker kommer med beltebase. Jeg vurderer cybex aton q. Best i test med belte eller beltebase, jeg har ikke isofix i bilen.

vi har besafe og er veldig fornøyde med det. Blir å bruke det til mikro også. Har base til, så da er det enkelt å klikke ut og inn av bilen :) Det er merket i bilen om det er isofix som m&m mini skriver :) Det kan være du ikke har det på en såpass gammel bil, så da hadde jeg kjøpt et sete som har base som kan festes med beltet i bilen. Da har du fortsatt den lette klikkbasen, istedetfor å tre beltet rundt setet hver eneste gang! Det er supertungvindt! Tror maxicosi har slik base til cabriofix-setet :)

Vurderer å leie fra If forsikring ,siden vi da slipper å kjøpe nytt sete hver gang ungen vokser.Var ikke så dyrt hver mnd heller.

Vi kjøpte maxi cosi cabriofix med base, da vi ble rådet til det av flere i vår omgangskrets med barn som var veldig fornøyd med den :)

Vi har sett på BeSafe sitt nå, men må se litt mer før vi bestemmer oss, og prøve litt mer i bilen. Må være sikker på at det passer i bilen. :)

Vi har sett på BeSafe sitt nå, men må se litt mer før vi bestemmer oss, og prøve litt mer i bilen. Må være sikker på at det passer i bilen. :)
Hadde BeSafe sist og er fornøyd med stolen. Men den er vanvittig tung å bære! Holdt på å bære meg i hjel og min snuppe var bare 3.2kg :p fikk prøve Maxi Cosi Cabriofix av ei venninne og for en forskjell i vekt! Så vi har kjøpt den nå :)

Hadde BeSafe sist og er fornøyd med stolen. Men den er vanvittig tung å bære! Holdt på å bære meg i hjel og min snuppe var bare 3.2kg :p fikk prøve Maxi Cosi Cabriofix av ei venninne og for en forskjell i vekt! Så vi har kjøpt den nå :)

Izi go er ikke tung å bære? Veier ikke 4 kg en gang jo.
Izi sleep derimot er visstnok veldig tungt

Izi go er ikke tung å bære? Veier ikke 4 kg en gang jo.
Izi sleep derimot er visstnok veldig tungt
Nå sa hun ikke noe om hvilke BeSafe sete hun mente da :p men vi hadde sleep og det var helt forferdelig tungt å bære :)

Nå sa hun ikke noe om hvilke BeSafe sete hun mente da :p men vi hadde sleep og det var helt forferdelig tungt å bære :)

Det er sant :p hehe
Men ja, izi sleep er vel 7 kg tror jeg, så det ville jeg nok unngått. Kan bli veldig tungt med en baby på 10 kg etterhvert :o

Vi har izi go selv, og er kjempefornøyd med det på alle måter ihvertfall :)

Maxi Cosi Cabriofix her! Så lett å bære pluss vi er avhengige av å kunne feste med både isofix og belte:)

Søstra mi har Maxi cosi, jeg har besafe izi up. Jeg syns Maxi cosi var vanskelig å få ut av basen, for dj må klemme sammen og dra ut knappen før du kan løfte opp stolen og jeg strevde noe veldig. Har små hender og er ikke supersterk :P besafe sin trykker du inn knappen og løfter stolen opp. Maxi cosi sin er litt lettere, men det er ikke snakk om veldig mye lettere. Babyen til søstra mi vokste ut av nyfødtinnlegget før han var 3mnd på Maxi cosi. Måtte ta ut puta. Men veldig fin den pølsa som ligger rundt hodet og støtter.
Smak og behag tenker jeg. Ville prøvd de ut i en butikk før du velger hvilken stol du syns passer deg :)

Jeg synes ikke BeSafe sitt var så tungt, men nå prøvde vi det nyeste. Modular eller hva det heter. :-)

Vil anbefale Recaro bilstoler. De lager trygge bilstoler, og Recaro privia kom best ut i test.
Vi skal ha privia til å starte med, også går vi over til Zero1 etterhvert når babyen blir større og ikke skal løftes ut og inn av bilen i setet. Zero1 sitter fast montert i bilen hele tiden, men fordelen er at man kan snu setet 360 grader.

Kjøpte britax sitt babysete, hadde fått super omtale, b.la i sidekollisjon. Passer perfekt for oss som også skal ha Britax vogn, bare å klikke rett på uten adaptere.

Kjøpte britax sitt babysete, hadde fått super omtale, b.la i sidekollisjon. Passer perfekt for oss som også skal ha Britax vogn, bare å klikke rett på uten adaptere.
Vi har britax sitt, veldig fornøyd, skal bruke det til lillesøster også :)

Jeg hadde også izi sleep sist, altfor tung! Har kjøpt recaro privia denne gangen siden vi har isofix og den var best i test :)

Vi har kjøpt Cybex Aton Q siden vi ikke har isofix i bilen. Skal vurdere å kjøpe beltebasen om den kommer på tilbud senere.

Back
Topp