Baby bjørn vs. Ergobaby

M

Martehøst

Guest
Hva er deres erfaring med Baby Bjørn og Ergobaby? Mange som bruker det her?
Hva anbefaler dere?

Jeg får ta med sønn i butikk å prøve begge deler. Litt styr å alltid ta med vogna hvis jeg bare skal noen ærender i nabolaget osv.
 
Ergobaby adapt her. Veldig fornøyd.
Men ikke prøvd noen andre :)
 
Ergobaby adapt her også! Den er super! :) Vi har også ergobaby original, men den er så stor og klumpete i forhold.
Vet at babybjørn har blitt bedre, men man får ikke skikkelig c-form på ryggen når de er små. Beina har vel heller ikke full M-stilling, mener jeg å ha lest?
Vi er storfornøyde med Adapt! :)
 
Ta med og prøv:) Veldig greit til småturer, ja. Tipper adapt vil funke bra!
 
Syns ikke ergobaby original egna seg særlig til de minste. Var fornøyd med den til storebror fra 5-6 mnd og man slapp nyfødtinnlegget. Bruker den fortsatt til ryggbæring av storebror. Ikke prøvd babybjørn sine seler.
 
Har ergobaby 360. Er fornøyd til nå. Syns det er litt styr å få den på meg uten hjelp. Hadde babybjørn til eldste, den var enklere å få på seg selv.
 
Har ergobaby 360. Veldig fornøyd med den, bortsett fra at den er litt kronglete å klipse på seg uten hjelp.

Baby Björn har jeg hørt mye negativt om, barnet sitter visst ikke ergonomisk riktig i den selen.
 
Sniker fra juli. Har ergobaby 360 med spedbarnsinnlegg. Ergonomisk riktig og lille sovner godt i den. For dere som ikke får på uten hjelp, se på youtube hvordan de gjør det. Kjempelett å få på uten hjelp
 
Har ergo adapt og babybjørn one (de får rett stilling i hoftene da)
Jeg foretrekker Ergo Adapt, mannen liker den andre.
Så da brukes de litt hips om haps..
Men sånn type flyplass og inn på butikk så er babybjørn one lettere å få på..
 
Babybjørn one,den nyeste, er bedre enn de gamle, men ikke ergonomisk rett. C-form til rygg og m-form til rumpa/ben er ikke tilstede,dessverre.

Ergo er mange fornøyde med :) anbefaler å prøve på bæretreff ( da kan man få prøvd alt mulig) eller i butikker. Bor du i Oslo anbefaler jeg bæreglede, de er dyktige!

Personlig foretrekker jeg meitai eller sjal. Synes ergo er kronglete å få på.
 
Babybjørn one,den nyeste, er bedre enn de gamle, men ikke ergonomisk rett. C-form til rygg og m-form til rumpa/ben er ikke tilstede,dessverre.

Ergo er mange fornøyde med :) anbefaler å prøve på bæretreff ( da kan man få prøvd alt mulig) eller i butikker. Bor du i Oslo anbefaler jeg bæreglede, de er dyktige!

Personlig foretrekker jeg meitai eller sjal. Synes ergo er kronglete å få på.

Ikke hørt om butikken Bæreglede før, for en fin butikk. Bor i Oslo, så kan ta turen dit. Men de har på Rudo Ergobaby 360, virker stødig og god den og som lest over her, er videosnutt på YouTube på hvordan få på Ergobaby på en god måte.
 
Ergo 360. Kjempenøgd! Litt kronglete første gangen (ene) jeg sku ta på, men etter youtube-filmer og et par forsøk hjemme foran speil, går d superlett!
 
Jeg har ergobaby orginal, og har brukt den uten nyfødtinnlegg, syns han satt bedre i den da? Hvorfor må man bruke innlegget?
 
Jeg har ergobaby orginal, og har brukt den uten nyfødtinnlegg, syns han satt bedre i den da? Hvorfor må man bruke innlegget?
Fordi de små ikke klarer å holde seg oppreist over lengre tid alene. Den er der for å støtte opp om kroppen da panelet i selen er for bred til å gi ordentlig støtte. Uten innlegget synker de sammen etter hvert. Derfor er innlegget anbefalt frem til 4 mnd.
 
:happy3Okei, ja virker logisk det, men det innlegget er så lite og min gutt er sikkert 7kg å 65cm allerede selv om han ikke er 3nnd engang! Så han satt helt rart i det innlegget... :bored: Har måtte bruke den uten, har gått fint men har ikke brukt den i så lang tid om gangen!:smiley-angelic006
 
Men til svaret på innlegget, jeg er veldig fornøyd med ergobaby, og fordi den har den hetten øverst slik at babyen har helt solskjerm og ligger mer skjult om det regner litt i forhold til babybjorn.
 
Back
Topp