Noen som baker?

Sportymamma86

Glad i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Noen av dere som er hjemme som baker noe? Selv holder jeg på å fylle opp fryseren med hjembakte brød, boller og kanelsnurrer :) har en sønn og en mann som elsker brød så det går ca 2 i uka, prøver å få bakt opp litt så jeg slipper å tenke på det etter fødsel :) å annen bakst er fint å servere til gjester i barseltiden, ja å ikke minst spise selv :p

Jeg har bakt tebriks og horn med ost og skinke. Sistnevnte må jeg nok lage en og ti ganger til før fødsel :P veldig grei lunsj å tine et par stykker. Tenker også å bake kanelsnurrer o.l. Etterhvert. Problemet er bare plassen i fryseren...

Gjær og jeg er ikke venner, så her i huset er det mannen som baker :-)

Jeg er veldig glad i å bake :)
Jeg kommer også til å bake en del og fryse ned, så kjekt å ha liggende når det kommer besøk i barseltiden :)
Men også som du sier, å bare spise litt selv innimellom ;) Går fort å ta opp en kanelsnurr og tine den, spise den og skjule alle spor før mannen finner det ut :p haha

Mannen er også litt glad i å bake, så han har ansvaret for brødbakinga. Så baker jeg søt gjærbakst og kaker ;)

Jeg baker brød til vanlig og har også bakt noen sunne muffins/kaker/kjeks i det siste for å teste ut oppskrifter med tanke på å fryse ned til barseltiden (til meg selv i hovedsak). Men fryseren vår er så godt som full, så det blir nok nedfrysning av ting som ikke tar så mye plass.. Da blir det kjøpebrød på kjæresten en stund :-p

Skal prøve meg på kokoshorn og ost og skinkehorn. Usikker på hvor mye jeg klarer pga bekkenløsningen, så må starte med en liten porsjon for å teste hvor ødelagt jeg blir etterpå :p
Problemet når jeg lager horn er at kjæresten ELSKER de, så han spiser gjerne 10 om dagen og da blir det så fort tomt :p

Så flinke dere er :)
Jeg bakte mye når førstemann skulle komme, forrige gang kjøpte jeg inn kaffe, kjeks og et arsenal av kokosboller. Ser for meg at jeg gjør det samme nå :P

Skal prøve meg på kokoshorn og ost og skinkehorn. Usikker på hvor mye jeg klarer pga bekkenløsningen, så må starte med en liten porsjon for å teste hvor ødelagt jeg blir etterpå :p
Problemet når jeg lager horn er at kjæresten ELSKER de, så han spiser gjerne 10 om dagen og da blir det så fort tomt :p
Det gjør mannen min også! Rekker aldri å komme til fryseren di horna jeg lager :p

Veldig glad i å bake men føler det er et ork å vaske etterpå (har ikke oppvaskmaskin) :p

Brød kjøper vi da for jeg er ekstremt sær der, skal være null hele korn osv.

Vet jeg burde få lage kanelsnurrer da, men mye annet føler vi fort blir tørt etter en tur i fryseren :(

Nå har jeg fylt opp fryseren med bær, så det er ikke så mye jeg kan bake egentlig, men kanelsnurrer må jeg ha en dose av ihvertfall :) men jeg er ikke noe god på å bake heller så vi får se :p

Noen av dere som er hjemme som baker noe? Selv holder jeg på å fylle opp fryseren med hjembakte brød, boller og kanelsnurrer :) har en sønn og en mann som elsker brød så det går ca 2 i uka, prøver å få bakt opp litt så jeg slipper å tenke på det etter fødsel :) å annen bakst er fint å servere til gjester i barseltiden, ja å ikke minst spise selv :p

Jeg har bedt min mor om å sette igang bakstprosesser :p Jeg elsker hennes boller og kanelboller, så jeg har faktisk spurt om hun kan bake det, så kan jeg ta med på sykehuset som mat om det blir en lang fødsel. Ellers sa hun at hun skulle bake eplekaker til meg som jeg kan putte i fryseren til barseltiden og uventet besøk :p

Ettersom jeg har en cøliakimann, så finnes det ikke hvetemel i hus (dessverre) og jeg orker ikke bake så mye glutenfritt da det er enormt skuffende hver eneste gang. Heldigvis er ikke mannen min glad i gjærbakst og en ypperlig kokk, så han lider ingen nød.

Hmm, spørs om jeg må låne fryseplass hos mamma, eventuelt kjøpe et fryseskap :p (for de pengene har man nå..)
Mamma er borte en måneds tid nå, så kanskje jeg skal driste meg til å fylle opp fryseren hennes også.
Ble jo litt inspirert av dere andre her ;)

Skulle gjerne hatt tid og overskudd til å fylle opp fryseren, men kjenner at det holder i massevis med full jobb + trening 2/3 ganger i uka og prøver å være litt sosial :p Men når permisjonen starter er det absolutt målet!

Kom gjerne med oppskrifter!! :D Men tror jeg må rydde ut av fryseren først.. har bare sånn kombi kjøle/fryse-skap, så er ganske fylt opp.

Ble inspirert nå! Fikk lyst å lage kanelsnurrer, men kjenner jeg meg selv rett så blir de spist opp før fødsel.

Back
Topp