Oktober 2016

Status
Stengt for ytterligere svar.
Oi så bra!!!

Vi har også tatt ALT av prøver og undersøkelser. Venter på celleprøven min så skal han sende henvisning til Porsgrunn:) veldig spent! Men hva var situasjonen deres?

Litt usikker på hva du mener, men lurer du på hvorfor vi går igjennom prøverør? :)

Ja det lurer jeg på :) hos oss er det dårlig sædkvalitet! Bitte litt uregelmessigheter i min syklus i tillegg.
Vi hadde helt grei sædkvalitet på utredning, men på uttaket ble IVF omgjort til ICSI pga dårlige svømmere. Så vi har nok et problem der..

Med meg så er det litt pco, men har jevne sykluser og fått påvist el.

Så vi har funnet ut at vi er i det minste en dårlig kombinasjon :P håpe det ordner seg for dere, og dere kommer fort inn :) prøvd lenge på egenhånd?

Venter fortsatt på mensen. Hvis jeg regner fra siste mens, så er jeg på cd 37. Det er så å si umulig. Jeg gikk jo 20+ dager på Synarela da. Så jeg velger å telle fra den første medisinfrie dagen. Da blir det cd24. Har letet og letet etter EL denne måneden, men testene ble aldri positive. Så jeg bare satser på at eBay testene var av dårlig kvalitet denne gangen og at EL var på ca. cd 19 som vanlig.
Forventet mens er 31. august- 3. september.

Noen andre som skal ha lang protokoll og venter på mensen?

Vi hadde helt grei sædkvalitet på utredning, men på uttaket ble IVF omgjort til ICSI pga dårlige svømmere. Så vi har nok et problem der..

Med meg så er det litt pco, men har jevne sykluser og fått påvist el.

Så vi har funnet ut at vi er i det minste en dårlig kombinasjon :P håpe det ordner seg for dere, og dere kommer fort inn :) prøvd lenge på egenhånd?
Har nok påvist litt PCO jeg også.

Vi har prøvd i snart 1 år og 8 mnd. Utredningen har jo vart de siste 8 mnd med å forbedre sædkvaliteten osv. Også har gyn ville vente med å sende henvisning til vi giftet oss for det var visst er pluss da vi bare har vært sammen 3 år.

Hvor lenge har dere prøvd?

Har nok påvist litt PCO jeg også.

Vi har prøvd i snart 1 år og 8 mnd. Utredningen har jo vart de siste 8 mnd med å forbedre sædkvaliteten osv. Også har gyn ville vente med å sende henvisning til vi giftet oss for det var visst er pluss da vi bare har vært sammen 3 år.

Hvor lenge har dere prøvd?
Ikke så ulike historier vi da. Vi er ikke gift enda, men forlovet da :) vi har prøvd i ca 2 år nå..

Hei! Eg skal også ha forsøk i oktober, viss alt går som planlagt. :) Har hatt to ferskforsøk og to fryseforsøk så langt, alle med negativt resultat. :(

Denne gangen skal eg prøva scratching og evt. hysteroskopi i syklusen før me startar med nytt forsøk. Håpar det er det som skal til! Me har berre eitt ferskforsøk igjen, pluss eventuelle fryseforsøk. Og eg fyller 40 dette året, så det begynnar virkelig å hasta viss eg skal rekka å få fleire barn. Eg og mannen min har to jenter saman frå før.

Lykke til, alle saman! :)

Hurra! Da har reseptene kommet i posten! Spraystart 8. September og sprøytestart 28...:) så blir det kontroll 6. Oktober :) godt med planen liggende foran en altså :)
Så bra. Det er fint å ha konkrete datoer å forholde seg til.

Jeg hopper inn her :happy:. Skal prøve bli gravid ved vår lille eskimo i okt.

Jeg skal gå på progynova og cyclogest. Den siste har jeg ikke prøvd før. Brukte utrogestan 2 x3. Cyclogest skal visst bare være morgen og kveld.

Noen som har erfaring Cyclogest versus utrogestan?

Jeg blir veldig dårlig av medisiner til frys, men usikker på om det er progynova eller utrogestan eller evt komboen.

Kommer inn her jeg da etter et avbrutt forsøk nå i August. Kan ikke avslutte denne 2 års "reisen" med BO,MA'er og Negative forsøk, med et avbrutt forsøk. Så det må bli et aller aller aller siste forsøk.
Skulle gjerne hatt et forsøk til på Maigaard, men får det ikke til pga all reisingen. På fredag kontaktet jeg Fertilitets-senteret i Oslo. Snakket med en hyggelig sykepleier. Skal sende over alt av papirer og 13/9 skal jeg ha telefon møte med Dr.Holst.
Vet ikke så mye mer foreløpig enn at det blir forsøk i Oktober og at jeg skal prøve kort regime for første gang. Noen som erfaring med fertilitets-senteret? Og er det noen her som har hatt kort regime? Fikk dere brukbare egg på kort regime?

Da havnet jeg her da etter negativt FER nå i august. Vi har fortsatt to eskimoer i frysa, så håper en av de er gullegget vi har venta på :)
Vet ikke om det blir styrt syklus igjen, men skal lage opplegg med klinikken i løpet av september :)

Akkurat nå venter jeg mensen, og jeg skal også sende prøve til Athen denne gangen. Etter snart 4 år med prøving og ingen diagnose føles det som et viktig og riktig steg å ta nå.

Lykke til alle dere som har lang protokoll og starter opp i disse dager! Mye spennende i vente!! :D

Melder meg også inn her får ikke til å bytte nick, noen tips?

Øverst på siden trykker du på nanvet ditt, som nå er Bkno.... Gå videre til "personlige detaljer", der finner du "endre kallenavn" :)

Last edited:
Heisann damer :)
Jeg trodde jeg hørte til september, men ser nok ut som det blir oktober på meg.
Jeg tok ut 10 egg i går, og 7 ble befruktet. Jeg skal mest sannsynlig ha innsett i oktober, da jeg ble overstimulert denne måneden ville de ikke sette inn noe denne måneden. Dette var for å unngå sykehusinnleggelse ved en eventuell graviditet :) Blir kjekt å følge dere alle!! :D

Hurra! Da har reseptene kommet i posten! Spraystart 8. September og sprøytestart 28...:) så blir det kontroll 6. Oktober :) godt med planen liggende foran en altså :)
Ser at du skal gå 21 dag på spray og ikke 14. Er det ikke vanlig med ca. 2 uker?

Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp