Skravletråd gul

Hemmeligfrøken

Forumet er livet
Desemberglede 2015
Da er det bare å skravle i vei damer - skravletråden er erklært åpnet.

Oppfordrer til en liten presentasjonsrunde i begynnelsen, for å bli litt bedre kjent.


Deltakere på gult lag:
  1. BMC
  2. Noela2016
  3. LilleGull1517
  4. MaJa<3
  5. mamma til 2 rakkarunger :)
  6. Smørblomst1

Ute av konkurransen:

  1. Venessiela
  2. Katta - wildcard
  3. Honeydew - wildcard
 
Last edited:
Heia lag Gul :D glede meg til oppstart. :) har ikke så alt for mangen kg igjen som skal av, siden eg allerede har tatt av 37 kg siden januar i år, men krigen skal nok få hjelpt meg i mål :D glede meg til å bli kjent med alle her inne :D
 
Hei. Veldig klar for å komme I gang jeg og. Første gang jeg er med på dette. Er også godt I gang med å ta av kg. Tatt 18 kg siden Mai I år. Har minimum 8 kg igjen. Men håper på ca 10-15 til.
 
Heia lag Gul :D glede meg til oppstart. :) har ikke så alt for mangen kg igjen som skal av, siden eg allerede har tatt av 37 kg siden januar i år, men krigen skal nok få hjelpt meg i mål :D glede meg til å bli kjent med alle her inne :D
Hei. Veldig klar for å komme I gang jeg og. Første gang jeg er med på dette. Er også godt I gang med å ta av kg. Tatt 18 kg siden Mai I år. Har minimum 8 kg igjen. Men håper på ca 10-15 til.
Imponerende vektnedganger! Hva er oppskriften? Ikke at jeg kan følge den mens jeg ammer, men etter hvert :)
 
Jeg er også veldig klar! Har gått ned 28 av de 30 kg jeg gikk opp da jeg gikk gravid i fjor. Det var mange "kosekilo" som fortsatt hang på når mini var 6 måneder i jula. Siden da har jeg jobbet av meg 12 kg :) Og selvfølelsen er mye bedre. Håper jeg kan gå ned 5-10 kg til, da jeg var overvektig i utgangspunktet.
 
  • Liker
Reactions: BMC
Jeg skal forsåvidt ned hele 40 kilo. På sikt. Akkurat nå fullammer jeg min 12 uker gamle sønn, så da er ikke fokuset på å gå raskt ned i vekt, men komme i gang med livsstilsendring og trening. Regner med det blir noen kilo ned bare av det. Deltakelse i krigen er for motivasjonen sin del, men håper å nå første delmål som er å komme seg under 100 kilo. Satser på å ikke ryke ut aller først i alle fall :p
 
Jeg skal forsåvidt ned hele 40 kilo. På sikt. Akkurat nå fullammer jeg min 12 uker gamle sønn, så da er ikke fokuset på å gå raskt ned i vekt, men komme i gang med livsstilsendring og trening. Regner med det blir noen kilo ned bare av det. Deltakelse i krigen er for motivasjonen sin del, men håper å nå første delmål som er å komme seg under 100 kilo. Satser på å ikke ryke ut aller først i alle fall :p
Det hjelper veldig å bare være bevisst :) Gå trilleturer av og til, unngå junk og drikke masse vann. Det hjalp meg veldig i permisjonen. Man forbrenner jo mye mer når man ammer, så det er viktig å ha masse sunn mat tilgjengelig! Ha gjerne nødproviant i stelleveska så unngår du butikken hvis blodsukkeret blir lavt ;)
 
Takk :) eg har tatt slankeoperasjon. Så her e det rett og slett kutt i søtsaker, mindre porsjoner og myyye trening. Trener så og si hver dag.

Her e før og etterbilde :)

Vis vedlegget 193015
Wow, du ser smashing ut jo :D håper jeg klarer å komme meg ned i vekt med kosthold og trening. Er vel en lang prosess å få slankeoperasjon? Også er det jo tøft for kroppen også. Er jo tross alt et inngrep.
 
Wow, du ser smashing ut jo :D håper jeg klarer å komme meg ned i vekt med kosthold og trening. Er vel en lang prosess å få slankeoperasjon? Også er det jo tøft for kroppen også. Er jo tross alt et inngrep.

Takk :D Eg måtte betale sjøl, så tok bare en mnd fra eg bestillte til eg fekk operasjon :) men det e en lang prosess i det offentlige ja. Operasjonen og alt har gått veldig fint. Ikkje hatt noe problemer i etterkant. Har fine verdier på blodprøvene, så slipper vitaminer. Eneste eg må er å ta B12 sprøyte hver 3.mnd. Men har ei søster som e sykepleier, så det går veldig greit :)
Med riktig kosthold og trening kommer ein langt på veien. Det e bare å holde ut når platåene kommer. Det e der det e lett for å gi litt F'en igjen og gå tilbake til gamle vaner. :/
 
Jeg skal forsåvidt ned hele 40 kilo. På sikt. Akkurat nå fullammer jeg min 12 uker gamle sønn, så da er ikke fokuset på å gå raskt ned i vekt, men komme i gang med livsstilsendring og trening. Regner med det blir noen kilo ned bare av det. Deltakelse i krigen er for motivasjonen sin del, men håper å nå første delmål som er å komme seg under 100 kilo. Satser på å ikke ryke ut aller først i alle fall :p

Det klarer du :) jeg veide 112 den dagen jeg fødte u slutten av mai I fjor. Nå har jeg gått ned 34,5 kg på litt over et år. Satte inn støttet sikkel nå I mai med trening også. Veide 104 før jeg ble gravid med første mann. Har 2 keisersnitt så kunne ikke trene ordentlig det første året. Alt går hvis en vil :)
 
Hei damer! Jeg er 30 år, har en sønn på 15 måneder og en samboer, vi bor i en liten bygd på Vestlandet. Jeg trener fotball 2-3 ganger i uka, og ikke noe utover det. Har vært med to runder før, første gangen var jeg litt ivrig, andre gangen mista jeg piffen fullstendig. Er litt i tvil om motivasjonen per nå, men håper det kommer :) Vil ned 10 kg, håper på 15 og drømmer om 20... Har gått ned ca 10 kg fra før-gravid, men har fortsatt nok å gå på.
Hovedutfordringen min er kostholdet, jeg er litt for glad i mat :)
 
Noen som vil være lagleder btw?
 
Noen som vil være lagleder btw?

Trur ikkje eg kan ta da på meg denne runden desverre :( hodet og tankene e ikkje alltid heilt på plass for tia. Har stort sett nok med å komma meg gjennom dagen :/ håper noen andre har mulighet til å ta det :)
 
Hei damer! Jeg er 30 år, har en sønn på 15 måneder og en samboer, vi bor i en liten bygd på Vestlandet. Jeg trener fotball 2-3 ganger i uka, og ikke noe utover det. Har vært med to runder før, første gangen var jeg litt ivrig, andre gangen mista jeg piffen fullstendig. Er litt i tvil om motivasjonen per nå, men håper det kommer :) Vil ned 10 kg, håper på 15 og drømmer om 20... Har gått ned ca 10 kg fra før-gravid, men har fortsatt nok å gå på.
Hovedutfordringen min er kostholdet, jeg er litt for glad i mat :)

Du kan fint gå ned I vekt med masse god mat. Bare bytte ut de værste tingene til sunnere varianter som smaker likt eller nesten likt. En skal ikke måtte gå sulten når en skal gå ned I vekt, da får nok kroppen for lite mat og begynner å spare på fettet.
Jeg trodde det skulle bli veldig vanskelig å snu om kostholdet selv da jeg også er veldig glad I mat , men det har faktisk ikke vert så vanskelig :)
 
Back
Topp