Frk1991 dagbok - Vegen mot en liten spire

Nå skjønner jeg ingenting... Nå hadde jeg plutselig ELslim i trusa og på papiret... Kanskje jeg ikke har EL før nå. Det er SYKT nedtur å bli satt tilbake 3 dager... Så har jeg ikke fortsatt å teste for jeg var sikker på at den hadde allerede vært og synes testene ble litt svakere.

Har også hatt stikking både i høyre og venstre side, de siste to dagene.

Vi la inn aksjer 12. og 13.august, men ikke de to siste dagene. Får legge inn litt flere i dag og i morra, og resette DPO. :arghh::mad:

Er det noe vits å teste EL i morgen?
 
Jeg ville ha testet :) Både nå og i morgen!
 
Jeg ville ha testet :) Både nå og i morgen!

Hadde allerede tisset så forsent til åt neste i kveld, tar en i morgen. Setter uansett EL til i dag. Heller noe dager for lite enn noen dager forsent!
 
Ny graf siden jeg mistenker EL kom først i dag!IMG_20160817_010327.png
 
Da prøver vi igjen! DPO 1 (CD 18). Har vært så "heldig" å få forlenget mitt opphold i DPOland da det ser ut som EL først kom i går.

Sammenligner jeg grafene, var aksjene lagt nærmere den mest fertile dagen på den første enn på den i går. Hadde tenkt å legge inn mer i dag, men begynner å bli sår, og sambo begynner å få vondt i den ene testikkelen (har vært å snakket med lege og tatt prøver). Får satse på at disse tre dagene er godt nok :)

Legger ved testene jeg tok i helgen, randomiserte rekkefølge da jeg egentlig hadde kastet dem. De øverste var det tydelig strek på, men ikke nok til positiv. Nederste er fra i dag, men ikke tørket. Den nederste er svakere enn det de andre var.

IMG_20160817_081319.png
 
Humøret er helt jævelig.. Hadde en skikkelig drittdag på jobb. Kjenner for å krype under dyna og bli der. Slike ting tar jeg så personlig og setter seg i hele kroppen. Føler meg enda uvel og tårene presser på.

Når det først skjer en feil, er jo selvfølgelig på noe dyrt som ikke er enkelt å erstatte. Får ikke feilen til å stemme.. Skjønner ingenting. Nesten så jeg vurderer "sabotasje", men det er vel fordi det er enklere å skylde på andre enn seg selv.

Faaen... :arghh:
 
Straks 1 DPO over. Prøvd å lese meg klok på hvorfor man kan få ELslim etter EL. Var litt delte meninger, men falt til ro med at kroppen ikke klarte å få EL og derfor gjør et nytt forsøk.

Alt har blitt forskjøvet, så nå er IKM i uke 35 og jeg er på syklusdag 18. Hvis dette utvikler seg til en spire, så blir termin ca 7.-10.mai ❤
IMG_20160817_230449.png
 
Var kvalm i dag, men var pga situasjonen på jobb. Gruet meg nesten litt til å gå på jobb. Var helt fra meg i går, men fikk heldigvis trøst av sambo og gode klemmer.

Heldigvis løste det seg, fortsatt på en snedig og uforklarlig måte. Jeg ble hvertfall 1000 ganger lettere. Er så ubehagelig når stresset setter seg sånn i kroppen.

Nå er jeg hvertfall 2 DPO, ingen symptomer enda. Prøver ikke å lete for mye, for symptomer finner man alltids når man blir var på det. Utfloden er gått over til å bli lotion-aktig, helt etter syklus ifølge Ovia. Ikke i noen større mengde enn før.

Jobb hver dag stortsett, så dagene snegler seg forbi. 10 dager til testing i følge Ovia, DPO 12 (men prøver meg nok på en test om en uke som var den opprinnelige testdagen). Tror jeg må bestille flere tester for har bare 3 strimmeltester igjen, men da blir nok fristelsen større for å prøve før
 
Åh, så kjip situasjon det høres ut som at du var i på jobben. Håper det går bedre i løpet av dagen.

Høres ut som du tenker fornuftig om det med å ikke lete for mye etter tegn ;) Det er nemlig vanskelig å la være!
 
Åh, så kjip situasjon det høres ut som at du var i på jobben. Håper det går bedre i løpet av dagen.

Høres ut som du tenker fornuftig om det med å ikke lete for mye etter tegn ;) Det er nemlig vanskelig å la være!

Jeg er høysensitiv, så tar slike ting veldig personlig og føler det veldig med hele kroppen. Ingen som var sinna eller noe, men det var i mine hender da det forsvant. Fant det heldigvis igjen, selv om jeg hadde leita der flere ganger. Merkelig er det, men er uansett mest glad for at det er i orden. Ordner seg alltid for snille piker. Feiret med god lunsj og is etter jobb i god været. Ikke så stresset nå og stresser holde på å slippe taket i kroppen nå!

Er jo til å bli smågal av da, vil jo så gjerne at det skal være noe der! Når tegnene uansett er så like PMS så er det egentlig ikke noe vits. Jeg opplever også vedvarende kvalme (i høst kastet opp en gang til og med og var kvalm i 2 uker) uten å være gravid. Ble kvalm forrige PP og tok det som et symptom, men da også var den negativ som i høst. Noterer det nok ned i Ovia, kan uansett være greit å se tilbake på!
 
Jeg kjenner det igjen, nå stresser jeg for å få mensen. Redd for å sjekke trusa hver gang jeg er på do nå... Jeg skal ta første test i morgen, som skal være mellom 7-9 dpo ish. Eller muligens bare 1dpo, om deg slimet i går var eggløsning.

Men uansett siden jeg skal bort i helga vil jeg forsøke. Men regner med den er helt hvit...

Lykke til med dagene, vet de er slitsomme. Mitt tips er å trene, det fikk tankene mine over på noe helt annet, og trening senker stress også :)
 
Jeg kjenner det igjen, nå stresser jeg for å få mensen. Redd for å sjekke trusa hver gang jeg er på do nå... Jeg skal ta første test i morgen, som skal være mellom 7-9 dpo ish. Eller muligens bare 1dpo, om deg slimet i går var eggløsning.

Men uansett siden jeg skal bort i helga vil jeg forsøke. Men regner med den er helt hvit...

Lykke til med dagene, vet de er slitsomme. Mitt tips er å trene, det fikk tankene mine over på noe helt annet, og trening senker stress også :)

Off, ikke noe greit når det går over fra å telle ned til å frykte tanta. Jeg prøver å fortelle meg selv at ting skjer for en grunn. Om det ikke klaffer denne gang så er det for en grunn, da var det meningen at det skulle klaffe en annen gang. Hjelper litt for meg å tenke slik :)
 
Jeg er høysensitiv, så tar slike ting veldig personlig og føler det veldig med hele kroppen. Ingen som var sinna eller noe, men det var i mine hender da det forsvant. Fant det heldigvis igjen, selv om jeg hadde leita der flere ganger. Merkelig er det, men er uansett mest glad for at det er i orden. Ordner seg alltid for snille piker. Feiret med god lunsj og is etter jobb i god været. Ikke så stresset nå og stresser holde på å slippe taket i kroppen nå!

Er jo til å bli smågal av da, vil jo så gjerne at det skal være noe der! Når tegnene uansett er så like PMS så er det egentlig ikke noe vits. Jeg opplever også vedvarende kvalme (i høst kastet opp en gang til og med og var kvalm i 2 uker) uten å være gravid. Ble kvalm forrige PP og tok det som et symptom, men da også var den negativ som i høst. Noterer det nok ned i Ovia, kan uansett være greit å se tilbake på!

Godt det ordna seg! :)

Ja, tidlige graviditetstegn og pms- symptomer ligner jo alt for mye. Fant denne:http://www.countdowntopregnancy.com/early-pregnancy-symptoms/

Jeg pleier å ha en god del av disse symptomene før ikm så det er jammen ikke lett å tolke.
 
I natt sov jeg i ca 9 timer, noe som var utrolig deilig. Pleier bare å få 5-7 timer, jeg er fæl til å legge meg seint. Våknet likevel trøtt, men tror det er fordi jeg våkner en del i løpet av natta, som igjen ødelegger kvalitetssøvnen.

Føler jeg uansett har fått litt mer pågangsmot! Sola skinner, og humøret er bra til å være tidlig på dagen (jeg er ikke et morgenmenneske).

3DPO i dag, tilbake hvor jeg var! Er såpass tidlig enda, og har lite å melde ift symptomer. Men i dag kjenner jeg det er helt greit. :) Livet er skjørt, og man bør heller nyte hver eneste dag. Samboeren min mistet en i familien i en tragisk ulykke for ikke lenge siden. Vi er så opptatt av å komme til IKM og blir skuffet når det bare viser en strek. Da går vi kanskje går glipp av mange fine øyeblikk og dager i DPO.

Gleder meg til den eneste fridagen min denne uka: søndag ❤ Små gleder! Ønsker andre prøvere og kommende mammaer en fantastisk dag!
 
Godt det ordna seg! :)

Ja, tidlige graviditetstegn og pms- symptomer ligner jo alt for mye. Fant denne:http://www.countdowntopregnancy.com/early-pregnancy-symptoms/

Jeg pleier å ha en god del av disse symptomene før ikm så det er jammen ikke lett å tolke.

Den var fin! Ser det er mange som opplever symptomer, men får negativ test. Jeg har vært "utslitt" i flere år, og har gode og dårlige. De dårlige periodene orker jeg omtrent bare jobb. Så har jeg kvalme som kommer og går, og er ofte oppblåst. Jeg prøver å minne meg selv på dette, sånn at jeg slipper å bli alt for full av forventninger. En test er den beste bekreftelsen på en gravidtet!
 
I dag hadde jeg også ubehag/stikking nedre del av magen, har hatt det et par dager på rad.

En annen litt merkverdig greie er at jeg luktet lunsjen min en god stund etter lunsj (Spiste salat med noe karrigdressing). Skjønte ikke helt hva som skjedde, har aldri opplevd å kunne lukte maten i ettertid. Når jeg setter meg på bussen oppdager jeg at jeg hadde sølt en flekk med dressing på toppen min. Lukter jeg nærme på flekken så lukter den karri...

Føler meg også litt uggen.. kvalmen ligger helt oppi halsen.

Hmmm..
 
Da er klokken bikket midnatt og jeg går inn i CD21 og DPO4.

Til tross for at dagen startet bra, så har jeg vært gretten og meggete i kveld til samboer. Alt føles egentlig litt irriterende ut, spesielt han.

I kveld kjenner jeg veldig på hvor intenst jeg har lyst til å bli gravid. Jeg har allerede sagt i mange år at jeg gleder meg til den dagen det var min tur til å gå gravid. For jeg tror det er noe helt spesielt og det vil være en magisk reise. Nå ser jeg gravidmager, babyer og vogner over alt. Virker nesten som om alle andre er gravide utenom meg.

Jeg gleder meg til øyeblikket når jeg står med en positiv test i hånda. Den overveldende følelsen det må gi. Gleder meg til å fortelle det til sambo, har allerede planlagt sånn ca hvordan jeg kunne tenkt meg å fortelle det. Gleder meg til å se reaksjonen hans. Gleder meg til å dele nyheten med de nærmeste i familien. Det har jeg også gjort meg noen tanker om hvordan vi skal fortelle det.

Men før denne reisen begynner så må jeg få de forbanna to strekene først! :mad:
 
Da er klokken bikket midnatt og jeg går inn i CD21 og DPO4.

Til tross for at dagen startet bra, så har jeg vært gretten og meggete i kveld til samboer. Alt føles egentlig litt irriterende ut, spesielt han.

I kveld kjenner jeg veldig på hvor intenst jeg har lyst til å bli gravid. Jeg har allerede sagt i mange år at jeg gleder meg til den dagen det var min tur til å gå gravid. For jeg tror det er noe helt spesielt og det vil være en magisk reise. Nå ser jeg gravidmager, babyer og vogner over alt. Virker nesten som om alle andre er gravide utenom meg.

Jeg gleder meg til øyeblikket når jeg står med en positiv test i hånda. Den overveldende følelsen det må gi. Gleder meg til å fortelle det til sambo, har allerede planlagt sånn ca hvordan jeg kunne tenkt meg å fortelle det. Gleder meg til å se reaksjonen hans. Gleder meg til å dele nyheten med de nærmeste i familien. Det har jeg også gjort meg noen tanker om hvordan vi skal fortelle det.

Men før denne reisen begynner så må jeg få de forbanna to strekene først! :mad:

Tenker på deg ❤ skulle helst vært gravid i går.. :)
 
I natt sov jeg i ca 9 timer, noe som var utrolig deilig. Pleier bare å få 5-7 timer, jeg er fæl til å legge meg seint. Våknet likevel trøtt, men tror det er fordi jeg våkner en del i løpet av natta, som igjen ødelegger kvalitetssøvnen.

Føler jeg uansett har fått litt mer pågangsmot! Sola skinner, og humøret er bra til å være tidlig på dagen (jeg er ikke et morgenmenneske).

3DPO i dag, tilbake hvor jeg var! Er såpass tidlig enda, og har lite å melde ift symptomer. Men i dag kjenner jeg det er helt greit. :) Livet er skjørt, og man bør heller nyte hver eneste dag. Samboeren min mistet en i familien i en tragisk ulykke for ikke lenge siden. Vi er så opptatt av å komme til IKM og blir skuffet når det bare viser en strek. Da går vi kanskje går glipp av mange fine øyeblikk og dager i DPO.

Gleder meg til den eneste fridagen min denne uka: søndag ❤ Små gleder! Ønsker andre prøvere og kommende mammaer en fantastisk dag!
Fint sagt ❤
 
Back
Topp