Skravletråd August 2016

Nei
I morgen skal kaken pyntes.
Muffins bakes
Rips plukkes.
Kjøkkenet ryddes og vaskes etter den jobben ;-)
Stua ryddes ferdig, det er ikke så mye igjen
Kjellergangene også flyttes litt ting, men det er slikt som havner i senga vår så det tas alltid i siste liten. Så må det moppes eller støvsuges.
Og plukke sammen litt på badet.

Men det lar seg gjøre det. Mannen og svigermor skal avsted ettet frokost og hente den nye verandadøren vår, ellers er vi tre voksne, to barn (som får i oppdrag å plukke rips. Men de må nok ha hjelp etterhvert) og en baby

En voksen går stort sett på babyen, men to bør finfint klare resten.
Du har nok å gøre ser jeg

Du har nok å gøre ser jeg
Egentlig føles det nesten mer ajour enn jeg pleier å være, så jeg tror det skal gå bra.

Men litt å gjøre er det ja. Særlig siden i dag har jeg fått gjort bare en brøkdel av det jeg hadde tenkt, dels pga svigermor sitt bakeprosjekt som av ulike årsaker tok svært lang tid.

Men bursdag blir det. Og bra blir det :-)

Nei
I morgen skal kaken pyntes.
Muffins bakes
Rips plukkes.
Kjøkkenet ryddes og vaskes etter den jobben ;-)
Stua ryddes ferdig, det er ikke så mye igjen
Kjellergangene også flyttes litt ting, men det er slikt som havner i senga vår så det tas alltid i siste liten. Så må det moppes eller støvsuges.
Og plukke sammen litt på badet.

Men det lar seg gjøre det. Mannen og svigermor skal avsted ettet frokost og hente den nye verandadøren vår, ellers er vi tre voksne, to barn (som får i oppdrag å plukke rips. Men de må nok ha hjelp etterhvert) og en baby

En voksen går stort sett på babyen, men to bør finfint klare resten.
Du har nå oversikt i hvert fall:) lykke til med siste forberedelser.

Egentlig føles det nesten mer ajour enn jeg pleier å være, så jeg tror det skal gå bra.

Men litt å gjøre er det ja. Særlig siden i dag har jeg fått gjort bare en brøkdel av det jeg hadde tenkt, dels pga svigermor sitt bakeprosjekt som av ulike årsaker tok svært lang tid.

Men bursdag blir det. Og bra blir det :)
Bursdag blir det uansett

Huff, det er ikke lett når de små ikke har det bra ❤ Vi startet med 6 uker med et lyskebrokk som ga smertehelvete for lille gullet, ingen hørte før hun ble kjørt med ambulansen til Ullevål da eggstokken lå i klem :-O Hadde en pustestans i bilen rett etter vi kom hjem, fordi maten rant opp i spiserøret, så luftrøret lukket seg. Heldigvis første og siste gang det skjedde, men som mor fikk jeg panikk da ho satt der helt blå... :-( Så er det fysio grunnet motorikk. Som om det ikke holder så går jeg selv i PTSD behandling etter fødselen, utredning av stoffskifte og kontroller av organene så nå sitter jeg faktisk å tillater meg selv å synes bittelitt syndt på meg selv :-P Men jeg er ved godt mot. Glad vi får litt støtte og bistand via familiekontakt, det kan gi litt pustepauser :-P

Så godt å høre at datteren din ble bedre! Stakars lita ❤ Ørevondt er grusomt, synes det selv. Kan bare tenke meg for de små.

Du burde komme deg hjem fra jobb søte du :-) Kanskje vannet får gå hjemme fremfor på jobb eller trikken :-O :-) Hvor langt er du vei? :-)
Oi, for en start på livet til jenta di og permisjonen din :o Så godt at det endelig blir tatt hånd om ❤️ Og at dere har en kontakt dere kan snakke med og få svar :)

Ja det var helt grusomt :( Men er glad for at hun er så fin i dag :) 4 år allerede (på mandag) :D

Jeg dro hjem og ble hentet an mamma ;) Men ikke noe vann gikk ;) Blir spennende å se om det skjer noe når jeg går it i perm neste fredag, da jeg kan slappe av hjemme og kroppen får ro ;) Jeg er 36+1 i dag ;) Gikk du over eller?

Jeg føler virkelig behov for en lang dusj (uten hylende unger), storebror er trøtt men full i energi og kjeder seg tydeligvis siden jeg sitter stuck med ammende lillebror som hyler om jeg setter han fra meg. Snart middag. Og gubben er på jobb til 23 i kveld
Håper kvelden gikk greit:)
Klem til deg❤️

Good morgen damer! Da har jeg sendt mannen avgårde for å ordne solfilm på bakruta :) det så virkelig ikke bra ut da han skulle prøve å gjøre der sjæl :p
Og det er freeeedag :D woop woop!
Planer for helgen??

Note to self.

Når man må steke kaka ettet middagen i stedet for før lunsj slik planen var, vurder å revurdere bruk av veldig god sjokoladekrem som tar et par timer å lage til. (mye tid i kjøleskapet) og som absolutt ikke må stå for lenge i nevnte kjøleskap heller.

Det kan nemlig fort komme i konflikt med legging av barn....
Det kan bli hektisk ja:P

Om seks timer har jeg vært mamma i åtte år. Det visste jeg ikke enda for åtte år siden. For fødselen varte bare i fem timer fra første rie. Jeg hadde plagsomme kynnere, men de ga seg når jeg satte meg ned, så det var bare kynnere.

Jeg og mannen så på en film
Jeg ba ham pause for jeg måtte på do. På vei over gulvet ble jeg overmannet av en heftig rie, og da var det igang. Tre timer senere ringte jeg sykehuset og fikk komme for en sjekk men måtte regne med å sendes hjem for å sove. (sove?? Sove????) etter fire timer med rier ankom vi sykehuset med taxi (mannen hadde ikke lappen) og en time senere var gutten født. Ved første sjekk av åpning var den 9 cm og tøyelig til nesten 10. Jeg ble helt klart ikke sendt hjem for å sove. Den natten ble jeg mamma.
Gratulerer som mamma i 8 år!❤️

Back
Topp