Vognpose

Solsikkespiren

Glad i forumet
Desemberskatter 2016
Har dere kjøpt dette? Hvilken pose velger dere til vinteren? :)
Har lest litt på voksi urban, men det står endel om at dunet klumper seg når den vaskes, og at fjærne kommer ut mellom sømmene. Men den har likevel fått best i test.

Noen erfaringer med risarosa sine vognposer? Eller andre?
 
Har ikke barn selv, så kan ikke snakke av den erfaringen. Men jeg har jobbet 2 år i barnehage, og må innrømme jeg ikke liker voksi urban. Den er kjempegod på varmen og vind- og vann-avstøtende, men jeg syns den er for stiv og for glatt. Den sklir ut av enkelte vogner, og drar seg nedover selv om selene er festet inni. Også vognteppe sklir av. Dessuten syns jeg kanskje at glidelåsene er for langt opp, at barnet forsvinner (men det gjør jo det i grunn lunt og godt).

Vi (les: jeg) har tenkt å kjøpe Easygrow Grandma. Har ikke erfaring selv, men den ser så god og varm ut, og at den omfavner barnet på en annen måte. Også er den så fin! Og tenker at vognteppe ligger fint på den. Vi har også tenkt å ha Easygrow Lite bilstolpose (vår-versjon) og Easygrow Lite vårpose i vognen. Har hørt mye bra om den :D
 
Jeg har ingen erfaring med vognposer. Men vi kjøpte en vognpose fra nordlys i dun mest pga den var på salg - så får vi bare satse på at vi blir fornøyde med den :p
 
Ingen erfaring her heller, men jeg har lyst på Nordlys skinnpose (ønsker meg til bursdagen☺️). Siden d er hull i ryggen kan den brukes med sele, og kan åpnes helt opp å legges flatt, så kan brukes til å ligge på gulv og sånn også! Også ser d så lunt og godt ut å ligge pakket inn i pels!
 
Apropo; Er vognpose og bilstolpose samme greia? Posen heg har kjøpt har hull til seler men bruker man en pose i bilstol og en i vogn eller samme pose begge plasser? Kanskje veldig dumt spm men sånn er det å være førstegangs; livredd for å gjøre feil vettu haha :p
 
Jeg er kjempeglad i easygrow sine poser. Aldri blitt kald eller klam i dem. Kjøpte to til førstemann, en til barnehagen og en til hjemme, og nånhar jeg kjøpt en mindre til bilstolen til neste :) kjempekjekt med lammeskinnet som passer posen også
 
Apropo; Er vognpose og bilstolpose samme greia? Posen heg har kjøpt har hull til seler men bruker man en pose i bilstol og en i vogn eller samme pose begge plasser? Kanskje veldig dumt spm men sånn er det å være førstegangs; livredd for å gjøre feil vettu haha :p
Jeg har bestilt en strikket pose til bilstol av svigermor. Tenker d kan bli varmere i bil og trenger noe som er lettere å regulere, strikkepose+pledd, mens i vogn tenker jeg noe som varmer mer! Men så lenge d er hull og enkelt å feste tror jeg ikke d er noe i veien for å bruke samme! ☺️ og er man foreksempel flere i bilen så er d lettere å passe på å åpne pose om d blir varmt å sånn! Tror ikke d blir feil uansett, så lenge ungen ikke sitter å fryser! ;)
 
Kjøpt tinkafu sin strikka ull pose med ulldyne inni :) den er rosa :p å var til halv pris ho babybanden for noen uker siden. Så da ble det en sånn. Kan ta ut dyna å bruke posen om vår/høst også :)
Virker veldig grei sånn som jeg kan se. Til storebror hadde jeg en lammeskinns pose den første vinteren :) nå har han en dun pose av merket Nordlys fra Jollyroom. Veldig fornøyd med den.
 
Vi kjøpte/bestilte Voksi urban i går. Likte veldig godt at den har ull i bunnen, slik at den holder varmen der, da dun som blir presset flate av babykroppen isolerer dårlig :)
Vi bor i et skikkelig vinterhøl også, så varm pose er et must ;)
 
Jeg har bestilt en strikket pose til bilstol av svigermor. Tenker d kan bli varmere i bil og trenger noe som er lettere å regulere, strikkepose+pledd, mens i vogn tenker jeg noe som varmer mer! Men så lenge d er hull og enkelt å feste tror jeg ikke d er noe i veien for å bruke samme! ☺️ og er man foreksempel flere i bilen så er d lettere å passe på å åpne pose om d blir varmt å sånn! Tror ikke d blir feil uansett, så lenge ungen ikke sitter å fryser! ;)

Sånn strikkepose hørtes jo veldig kjekt ut. Kanskje jeg og skulle lagt inn et ønske der :p
 
Sånn strikkepose hørtes jo veldig kjekt ut. Kanskje jeg og skulle lagt inn et ønske der :p
Hun ante ikke hva jeg snakka om første gangen jeg nevnte d da, men hun skulle nå se om hun fant seg en oppskrift et eller annet sted! De ser veldig greie ut, og er sikkert fin å bruke i vogna når d ikke er så kaldt også!
 
Akkurat kjøpt voksi urban brukt på finn. Synes den virker veldig fin! Ikke at jeg har peil, men den var i alle fall veldig pent brukt og hun som hadde hatt den var veldig fornøyd. :)
 
Kjøpte voksi frost :)
 

Vedlegg

  • 1471173187290.jpg
    1471173187290.jpg
    72,7 KB · Visninger: 32
Apropo; Er vognpose og bilstolpose samme greia? Posen heg har kjøpt har hull til seler men bruker man en pose i bilstol og en i vogn eller samme pose begge plasser? Kanskje veldig dumt spm men sånn er det å være førstegangs; livredd for å gjøre feil vettu haha :p

Bilstolposene er vel ofte mindre og har annerledes åpning til seler. Jeg kjøpte meg en beemoo bilstolpose/minivognpose og den er kun 75 cm lang, og kan fint brukes som vognpose den første tiden og:)

Forskjellen på de jeg har sett mtp selene er at bilstolposene har åpning hele veien, mens vognposene har 5 individuelle hull.

Åpnet
1471174879704.jpg

Lukket
1471174908596.jpg
 
Bilstolposene er vel ofte mindre og har annerledes åpning til seler. Jeg kjøpte meg en beemoo bilstolpose/minivognpose og den er kun 75 cm lang, og kan fint brukes som vognpose den første tiden og:)

Forskjellen på de jeg har sett mtp selene er at bilstolposene har åpning hele veien, mens vognposene har 5 individuelle hull.

Sånn ser posen min ut:
Kan åpnes helt på sidene men er sydd sammen øverst i ryggen. Og glidelåsen går helt ned. Tenker å bruke denne både i bilstol og vogn etter behov. Blir ikke så veldig kaldt her om vinteren så tipper den blir mest brukt i vogna og at det holder med gode klær og varmt teppe i bil.

ImageUploadedByBV Forum1471175982.861379.jpg
ImageUploadedByBV Forum1471176020.264167.jpg
 
Sånn ser posen min ut:
Kan åpnes helt på sidene men er sydd sammen øverst i ryggen. Og glidelåsen går helt ned. Tenker å bruke denne både i bilstol og vogn etter behov. Blir ikke så veldig kaldt her om vinteren så tipper den blir mest brukt i vogna og at det holder med gode klær og varmt teppe i bil.

Vis vedlegget 191463
Vis vedlegget 191464

Den blir nok supert til begge deler :) og en slik pose vil vel kun bli brukt frem til mars evnt her ihvertfall. Ser for meg at det fort blir for varmt etter det.

Hadde ikke noe til Juli-frøkna mi, da gikk det kun i pledd eller dyne :) har strikket en til lillebror som hun låner nå da. Og det er mer stilen til Risa rosa posene, men jeg har ikke lagt inn glidelås på sidene. Tenkte jeg skulle sy i noen knapper istedet :)

Liker egentlig bedre at den brettes over, enn å ha den glidelåsen på midten. Men det er jo smak og behag :)
 
Den blir nok supert til begge deler :) og en slik pose vil vel kun bli brukt frem til mars evnt her ihvertfall. Ser for meg at det fort blir for varmt etter det.

Hadde ikke noe til Juli-frøkna mi, da gikk det kun i pledd eller dyne :) har strikket en til lillebror som hun låner nå da. Og det er mer stilen til Risa rosa posene, men jeg har ikke lagt inn glidelås på sidene. Tenkte jeg skulle sy i noen knapper istedet :)

Liker egentlig bedre at den brettes over, enn å ha den glidelåsen på midten. Men det er jo smak og behag :)

Ser også for meg at det vil være mer praktisk og lettere å brette over. Med knapper kan du jo la være å knappe igjen øverst på sidene ettersom hvordan varmen er i bilen også :)
 
Kjøpt denne til bilstolen :)
 

Vedlegg

  • 1471182198467.jpg
    1471182198467.jpg
    49 KB · Visninger: 27
Ser også for meg at det vil være mer praktisk og lettere å brette over. Med knapper kan du jo la være å knappe igjen øverst på sidene ettersom hvordan varmen er i bilen også :)

Er ikke slik på bilstolposen da, men vognposen. Den får jeg ikke brukt i bilen. Men bilstolposen ser ikke så verst ut. Også går det an å kneppe til side litt :)

Har den bilposen som Nutte87 la ut bilde av. Var på tilbud til 249 kroner :D
 
Last edited:
Back
Topp