Blodprøve og hcg nivå

Rena

Betatt av forumet
Hei

Noen som har tatt blodprøve hos fastlege for å bekrefte graviditet? Tok i dag og hun på telefonen sa nivået "bare" var på 855. Er vel gravid likevel?
Forrige gang jeg var gravid var det på 60 000.. var 8 uker på vei da.
 
Hvor langt var du på vei når du tok prøven da?

Verdiene skal fordobles ca annen hver dag i starten. Har du tatt prøve nr 2?
 
Og selvfølgelig er du gravid! Jeg mener de opererer med at alt over 25 er en graviditet
 
Og selvfølgelig er du gravid! Jeg mener de opererer med at alt over 25 er en graviditet

Pjuh. Hun sa hun måtte høre om det var poeng å sende meg på tul.
Var i dag og tok prøve. Er sikkert en plass mellom 4 og 5 uker :) usikker på EL.
 
HCG skal man ta med 2-3 dagers mellomrom for å se at det stiger. Uvitende fjott du har fått snakke med tror jeg
 
Hcg en dag er ganske ubrukelig.. Men jeg synes over 800 høres fint ut. Hcg er jo veldig individuelt, og det er stigningen som er den viktigste.
 
Kom over denne tabellen, som viser normalverdiene på hcg per uke. Så i følge denne skal du ligge godt innenfor normalen Rena.

Gravid: >25
Svangerskapsuke 4: 25-130
Svangerskapsuke 5: 75-2600
Svangerskapsuke 6: 850-20800
Svangerskapsuke 12: 11500-289000
Svangerskapsuke 14: 18000-137000
Svangerskapsuke 16-29: 1400-53000
Svangerskapsuke 30-40: 1000-60000

(I følge trådstarter i et annet forum kommer informasjonen fra Norsk Elektronisk Legehåndbok)

Fant også en annen som er litt mer spesifikk: http://www.betabase.info/chart/basic/single


Kom forresten over dette også, som viser hvilke hcg-nivåer som er gjeldende for de ulike resultatene på ClearBlue Digital:
Not Pregnant (0 mIU/ml)
Pregnant 1-2 weeks (25 mIU/ml)
Pregnant 2-3 weeks (200 mIU/ml)

Pregnant 3+ weeks (20000 mIU/ml)
(I følge trådstarter i et annet forum er denne informasjonen funnet her: http://www.clearblue.com/uk/HCP/pdf/CI_monograph.pdf)


Jeg tok selv en blodprøve på onsdag i forbindelse med blødninger, da var jeg ca 5+4 og ble målt til 420. Tok en ny på fredag men får ikke svar på den før tidligst mandag. Tok en graviditetstest når jeg kom hjem og streken var mye svakere enn når jeg testet første gang. Tok en CBD i dag og den viste kun 1-2 uker. Har vel egentlig lest og hørt flere ganger at testene ikke gir et fullstendig svar på "hvor gravid" en er og at konsentrasjonen av hcg i urinen varierer. Likevel må jeg innrømme at det stresser meg en del, spesielt med tanke på blødningene.
 
Kom forresten over dette også, som viser hvilke hcg-nivåer som er gjeldende for de ulike resultatene på ClearBlue Digital:
Not Pregnant (0 mIU/ml)
Pregnant 1-2 weeks (25 mIU/ml)
Pregnant 2-3 weeks (200 mIU/ml)

Pregnant 3+ weeks (20000 mIU/ml)
(I følge trådstarter i et annet forum er denne informasjonen funnet her: http://www.clearblue.com/uk/HCP/pdf/CI_monograph.pdf)
3+ slår ut på verdier over 2000, ikke 20000 :) Men den er ikke bombesikker når det gjelder akkurat det :p
 
Hei

Noen som har tatt blodprøve hos fastlege for å bekrefte graviditet? Tok i dag og hun på telefonen sa nivået "bare" var på 855. Er vel gravid likevel?
Forrige gang jeg var gravid var det på 60 000.. var 8 uker på vei da.

Hei! Jeg tok hcg på mandag 350. Så tok jeg ny på torsdagen og da var den 1080 :)
Fikk da beskjed om at det var økt akkurat som det skulle.

Skal ta tidlig ul på fredag for å anslå hvor langt jeg er på vei :)
 
Back
Topp