Når skal dere fortelle til familien?

RosaFuggel

Elsker forumet
Aprillykke 2017
Ja, når tenker dere at tiden er inne å fortelle til de nærmeste?

Vi har prata om å vente til vi er i uke 12/13, men nå begynner jeg å tenke om det går:shifty:

Foreldrene mine bor like ved, og vi fikk invitasjon til spekemat og sangria til helga. Har ingen unnskyldning for ikke å drikke eller spise speke, gåavstand osv.. Hadde vært enklere om de vet, da forsvinner alt press og forventninger:bored:

Men, da må også snuppa få vite. 6 år og kommer til å fly til værs på en rosa storesøstersky. Lett å få henne til å bevare det som en hemlis:smiley-bounce016
 
Vi tenker også å fortelle i uke 12, da har vi vært på tidlig ul å har bilder vi kan vise :smug:
Har fortalt det til min beste venninne og mine to nærmeste kollegaer, må ha noen å støtte meg på om det skulle skje noe utenom samboern:shy:
 
Forteller familie osv etter tidlig ultralyd i uke 11.

Har fortalt det til en venninne som skal ha to måneder før meg, kan hende jeg forteller det til ei god venninne til, greit å kunne støtte seg - samt ha litt hjelp til dekkhistorier . :)
 
Vil vente så lenge som mulig, men begynner å vise allerede da, hehe, så kan bli vanskelig !
 
Her har vi fortalt det til noen få.. For min del er det godt å ha noen å dele både gleder og sorger med.

Resten av familie og venner venter vi med så lenge som mulig.. Helst til uke 12 om vi får det til. Venter nok til ordinær Ul før vi forteller på sosiale medier...
Jeg klør etter å si det til hele verden allerede nå, men da blir det så mange å fortelle det til om det ikke går...
 
Jeg har fortalt det til et par nære venninner, de på jobb (pga tilrettelegging) og mamma og pappa. Vi prøver nok å vente til rundt uke 12 med resten. Hvis vi klarer ;) Vi har så mange som heier på oss, så jeg håper vi endelig får sjansen til å gi de gode nyheter nå :D
 
Så lenge jeg har sett hjertet slå, så trenger jeg ikke vente. Skal på UL neste Søndag, så hvis alt ser bra ut da tenker jeg å fortelle det når anledningen byr seg :)
 
Jeg vil helst vente så lenge som mulig, men har allerede vært i noen situasjoner det jeg har måttet takke nei til alkohol, så jeg tror folk rundt meg er litt mistenksomme :p Tenker vi sier det til besteforeldre rundt uke 13.
 
Vi håper på og vente til etter uke 12 men har hørt at magen vokser fortere med nr 2 så vi får se hva som skjer
 
Vi venter nok til etter TUL og vi har passert 12 uker. Kan hende jeg forteller det til min søster før den tid, vi har allerede vært på hyttetur sammen og mens resten av gjengen drakk vin, holdt jeg meg til clausthaler. Hun vet det nok, men jeg fikk ingen spørsmål eller kommentarer :p
 
Min søster var den første som fikk vite (t.o.m før mannen :laughing002 ) . Jeg blir nok å fortelle det til mamma iløpet av helga. Det er tidlig, men dersom jeg mister igjen trenger jeg noen støttespillere :shy:
 
Jeg har egentlig myst å vente til etter ultralyden, uke 16-18, så jeg kan vise et bilde (bevis!). Men samboeren min sier han umulig kan vente så lenge. Får se om jeg klarer å overtale ham. Min opprinnelige idé var å gi utralydbilder i julegave... :)
 
Ultralydbilder i julegave! DET var en fin ide!

Det er bare at jeg ikke klarer å holde kjeft så lenge...:knegg: Alle rundt oss vet om ørten runder med IVF, oppturer og nedturer.. Og de fleste har nok tenkt at det ikke kommer noen flere i vårt hus.

Også innser jeg jo at jo flere som er involvert i flyttingen til uka, jo vanskeligere er det å komme med en god unnskyldning til hvorfor jeg ikke vil løfte så mye.. :talk020
 
Vi har bestilt t-skjorte med "Jeg skal bli storebror". Tenker å ta med lillegutt på runden til alle, så får han "fortelle" :D Jeg tenker vi forteller nær familie og nære venner i uke 6. Resten i uke 12. Hvis noe går galt vil jeg at de nære vet så vi kan få støtte fra flere.
 
Fant ut på søndag at søstra mi skal selge bilstolen etter poden der. Da måtte vi fortelle at vi ville ha den og hvorfor. Og hun strigråt av glede! Nå vet svigerinna mi, søstra mi og samboeren og ei god venninne som selv er prøver. Håper vi klarer holde det for resten til etter tul :)
 
Vi forteller ingenting denne gangen ;) de må selv lese seg til det på bodyen til minsten i pappa sin 60 års dag (det er planen hvertfall :D )
 
Fortalte det tidlig de andre gangene. Tenker å vente til uke 12-ish denne gangen, men får se hvor lenge jeg klarer å holde meg ;-)
 
Vi har fortalt det til alle som skal hjelpe til med flytting.. Jeg fant ingen hvite løgner for hvorfor jeg ikke har tenkt til å bære noe særlig....
 
Vi har bestilt t-skjorte med "Jeg skal bli storebror". Tenker å ta med lillegutt på runden til alle, så får han "fortelle" :D Jeg tenker vi forteller nær familie og nære venner i uke 6. Resten i uke 12. Hvis noe går galt vil jeg at de nære vet så vi kan få støtte fra flere.
Å hvor har du bestilt? :) vil også ha sånn til datteren min :)
 
Vi har fortalt det til min beste venninne og hans bestekompis som er samboere og våre naboer :) kommer nok til å fortelle til mine foreldre om ikke så lenge - mamma kommer nok uansett til å gjennomskue meg :p
 
Back
Topp