Min historie og obduksjon av foster.

Skulleønskeikke

Andre møte med forumet
Fant i juni i fjor ut at jeg var gravid, vi gledet veldig oss selv om dette ikke var planlagt. Var på tidlig ul da vi fikk beskjed om at hjertet hadde sluttet å slå. I august var alt over og vi tok en liten pause. I november jeg jeg gravid på nytt, fikk time til tidlig ul på sykehus denne gangen siden det gikk som det gikk sist gang. Kom på tidlig ul i uke 8 og alt man kunne se da så fint ut. Klarte ikke glede meg helt enda så bestilte en privat ul i uke 13, alt så fortsatt bra ut og det var mye aktivitet. Så på oul i mars kom sjokkbeskjeden. Fosteret var ikke vokst lenge enn til uke 15-16 og det var lite/nesten ikke fostervann. Ble henvist til et nytt sykehus for å være sikker. De så de samme og jeg fikk time til aborten. Hele verden raste og klarte ikke tenke på noe annet. Etter fødselen som tok over 12 t ble jeg skikkelig dårlig og fikk ikke dra hjem før dagen etter. På sykehuset ville de sende foster og en bit av morkaken til obduksjon. De mente det kanskje ville gå 2-3 mnd å få svar. Nå har det gått 16 uker og fortsatt ingen svar. Ringte min fastlege for å høre om de kunne ringe sykehuset og høre hvordan ting lå an. Der fikk de til svar at fosteret ikke var sett på eller noe og det kunne gå helt opp til et år. Kjenner jeg blir lei meg og skikkelig fortvilet. Vi vil ikke prøve igjen før vi har fått svar fra obduksjonen. Noen andre som har hatt foster til obduksjon? Hvor lenge måtte dere vente?
 
Har dessverre ikke svar på spørsmålet, men sender mange styrkeklemmer<3
 
Oi! Det var altfor lang tid!! Tror det tok 2 mndr fra jeg fødte til vi fikk igjen urne og svar på hva som hadde skjedd... Er ikke meninga man skal vente så lenge! Er tungt nok hvis man ikke skal gå p vente i tillegg.. Jeg ville ringt sykehus og event. Patologi... Føler med deg! Mistet selv i uke 23. Deretter uke 8/9 og nå sitter jeg hos legen etter å ha fått positiv test fir å legge planen videre... Er så tungt og skummelt!
 
Skjønner jo at det kan gå litt tid jeg og, men syns igrunn at det har gått lang bok tid nå:/ ja, man liksom å venter på om man kanskje får svar i dag hver eneste dag. Trist å høre om deg også. Håper alt kommer til å gå bra denne gangen<3
Neste gang jeg blir gravid er jeg redd jeg ikke tør å glede meg over det og bare bli redd..
 
Nei jeg var redd 2 gangen.. Hadde blødninger og var nervevrak... Nå prøver jeg å late som ikke No... Man får liksom ikke gjort No uansett desverre! Men kommer nok til å komme nerver! Nå har vi ikke sagt det til noen enda så...
 
Hei, jeg mistet i uke 20 i desember. Fikk svar fra obduksjon i april... MRN svarer var at alt er var greit og jeg hadde uflaks. Vi begynte å prøve på nytt etter første pp
På privat klinikk - jeg måte ha en forklaring - de sa at jeg har litt kortere livmorhalsen en gjennomsnitt og at det kan være årsak. Nå er jeg gravid på nytt (5 uke) med ivf i privat og jeg vil kreve bedre oppfølgning fra jordmor/ offentlig lege.
 
Det hørtes da ikke riktig ut, hvilket sykehus er dette? Jeg mistet i uke 18, og fosteret var her også 15/16 uker. Tok 3 mnd. å få svar her, mistet i juni og fikk svar i september, dette var på Haukeland.

Vi begynte å prøve igjen før svar på obduksjonen, men etter utredning for habituell abort. De fant hjertefeil på obduksjonen, så får denne gangen tett oppfølging fra sykehuset med flere ekstra ultralyd fram til uke 22 for å følge med på hjertet :)

Det har gått overraskende greit denne gangen, trodde jeg kom til å være nervevrak og negativ, men har tatt det hele med veldig ro faktisk, gleder meg masse. Det eneste er at vi har holdt det litt for oss selv. Lykke til videre! :)
 
Hva er MRN? ikke helt inn i det her:p fått beskjed fra fastlegen at jeg kommer til å få tettere oppfølging og flere ul til neste svangerskap. Har ikke lyst å prøve å bli gravid før vi har fått svar, men samtidig vil jeg bli gravid med en gang.
Dette er rikshospitalet. Om vi ikke har hørt noe om en mnd kommer jeg til å ringe igjen.
-liten- har du mistet flere ganger? Godt man får mer og bedre oppfølging som gjør man kanskje kan føle seg litt trygg likevel. Så godt du klarer å glede deg selv med det som har skjedd. Et absolutt mitt ønske og:) lykke til videre til deg også:)
 
Vi fikk svar litt etter litt. Biopsien av hælsenen tok lengst tid - drøyt 3 mnd.
Fikk noen svar etter ca 3-4 uker og de fleste svarene etter 2 mnd. Hadde en fantastisk lege på sykehuset som ringte meg etterhvert som svarene kom. Hun ringte også å purret på dem etter behov.
Håper dere snart kommer til bunns i dette og dere får svarene deres.
 
Jeg tok direkte kontakt med fostermedisin legen (Rikshospitalet)som henviste til aborten. Hun gav meg alle svar på telefon. Det var nesten 2 mnd etter jeg mistet han.
 
Selve aborten skjedde på ringerike, men de skulle sende fosteret videre. Fastlegen sa det var sendt til rikshospitalet, så han som snakka med de. Men virker som vi har venta en stund allerede i forhold til det som er vanlig..?
Får vel bare purre på etterhvert.
Takk for alle svar <3
 
Hva er MRN? ikke helt inn i det her:p fått beskjed fra fastlegen at jeg kommer til å få tettere oppfølging og flere ul til neste svangerskap. Har ikke lyst å prøve å bli gravid før vi har fått svar, men samtidig vil jeg bli gravid med en gang.
Dette er rikshospitalet. Om vi ikke har hørt noe om en mnd kommer jeg til å ringe igjen.
-liten- har du mistet flere ganger? Godt man får mer og bedre oppfølging som gjør man kanskje kan føle seg litt trygg likevel. Så godt du klarer å glede deg selv med det som har skjedd. Et absolutt mitt ønske og:) lykke til videre til deg også:)

Har hatt to SA før uke 12 også, men det er i hovedsak pga. senaborten jeg får så tett oppfølging, og går på blodfortynnende i tillegg :) Var på en ekstra UL i går, siden vi nærmer oss da det gikk galt sist, og de kunne ikke se noen feil på hjertet enda, så legen var veldig positiv hvertfall :)
 
Hadde senabort i september pga misdannelser hos lillegutt, og fikk obduksjonsrapporten idag... Jeg ble forespeilet ca 3-4 mnd, kanskje mer - det ble definitivt mer med 10 mnd til slutt.
 
Hei. Jeg mistet i uke 20 for en mnd siden. Vi visste at babyen hadde omfattende hjertefeil allerede da, men har fått innkalling til obduksjonsrapport i midten av august. Vi har fått utrolig god oppfølging fra St. Olavs hospital - de har både rutiner og et nydelig menneskesyn godt på plass. Jeg ville purra på, det er vondt nok å miste for så i tillegg slite med at oppfølginga ikke er som den bør. La gjerne høre fra deg når du får noen kontakt. God klem ❤
 
Mistet for 13 dager siden, i uke 18. Jenta var så frisk å fin. Hvor stort må fosteret være før at man kan kreve obduksjon?
 
Tror det er fra uke 13 her på Haukeland, uten at jeg skal være skråsikker på det altså. Fikk du ikke tilbud om det?
Det var visst ikke vanlig prosedyre her oppe:/ Gynekologen var fra Malmø og ville sende til obduksjon og kremere den lille,men selve sykehuset hadde andre rutiner:/ veldig sårt å ikke få ett svar,så sent:/
 
Det var visst ikke vanlig prosedyre her oppe:/ Gynekologen var fra Malmø og ville sende til obduksjon og kremere den lille,men selve sykehuset hadde andre rutiner:/ veldig sårt å ikke få ett svar,så sent:/

Så dumt, du burde jo virkelig fått det så sent :( Vår så og tilsynelatende helt fin og frisk ut, men obduksjonen viste alvorlig hjertefeil, så vi har fått ekstra oppfølging av hjertet denne gangen, så veldig glad for at vi valgte obduksjon.
 
Så dumt, du burde jo virkelig fått det så sent :( Vår så og tilsynelatende helt fin og frisk ut, men obduksjonen viste alvorlig hjertefeil, så vi har fått ekstra oppfølging av hjertet denne gangen, så veldig glad for at vi valgte obduksjon.
Åååh,det må være veldig godt og betryggende å få ett svar. Det sparer sikkert hodet for mye tanker og bekymringer.. mistet i uke 13 for nøyaktig 1 år siden i tillegg uten å få svar så vi har blidd lovet ekstra oppfølging ved eventuelt nytt svangerskap. Håper det klaffer hele veien for dere denne gang:)
 
Back
Topp