Økedøgn

Junibarn84

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Marsboerne
VIP
Julimammaer 2016
Junibarna 2019
Når er første økedøgn?
Har en som henger i puppen hver time og leeennggee.
 
Vet ikke, men her spiste han plutselig mye mer og oftere i går og dag og nå vanlig igjen. Men vet ikke om vi kanskje hadde det for varmt, kan de doble måltidene sine da?
 
Jeg fikk beskjed om at jeg hadde det allerede dag 2 på barsel. Han gråt hver gang jeg tok puppen ut av munnen, men eneste forskjell jeg har merket er litt større pupper. Skjønner meg ikke på denne ammingen, håper helsesøster/jordmor kommer på hjemmebesøk snart :) fikk svært lite hjelp på barselhotellet til dette fordi det "så ut som jeg klarte meg så bra"..
 
Nå er det 33 min siden sist amming og han henger der igjen...
 
Ammer du lenge hver gang?

Det kommer litt Ann på, alt fra 10-20 min i dag.

Til vanlig 10min på hver pupp ca.

Han sovnet til slutt (mora og!) så kjapt vi fik lagt oss ned i senga.
 
Det kommer litt Ann på, alt fra 10-20 min i dag.

Til vanlig 10min på hver pupp ca.

Han sovnet til slutt (mora og!) så kjapt vi fik lagt oss ned i senga.

Jeg kan amme i opptil 40 min på en, men han suger ikke aktivt hele tiden da. Merker jeg har fått aaaaalt for dårlig opplæring. Min er 3 dager gammel i dag, har fortsatt bare råmelk, tror jeg.
 
Jeg kan amme i opptil 40 min på en, men han suger ikke aktivt hele tiden da. Merker jeg har fått aaaaalt for dårlig opplæring. Min er 3 dager gammel i dag, har fortsatt bare råmelk, tror jeg.

Ser nå at øktene har vært lengre i dag.

ImageUploadedByBV Forum1468937797.923799.jpg
 
De første dagene gikk det i ett med ammingen. Hadde bare råmelk, det tok nesten 4 dager før melken kom hos meg.
 
Seriøst ammer hver time til halvtime i natt. Null søvn..prøve å gi smokk, men spyttet bare ut.
 
Det er veldig travelt i begynnelsen. Har melken kommet godt i gang hos deg?

Lillebror liker heller ikke smokk. Den går fort ut igjen :D
 
Seriøst ammer hver time til halvtime i natt. Null søvn..prøve å gi smokk, men spyttet bare ut.
Jeg ammer hyppigst om natten, jeg også. I natt var jeg så trøtt at jeg sovnet av under ammingen og våknet en halvtime etter. Skummelt! Redd for å skade mini :( han hadde det heldigvis bra, da.
 
Jeg ammer hyppigst om natten, jeg også. I natt var jeg så trøtt at jeg sovnet av under ammingen og våknet en halvtime etter. Skummelt! Redd for å skade mini :( han hadde det heldigvis bra, da.
Det går vel helt fint:) jeg hadde ikke sjans til å holde meg våken om natten med storesøster, fikk bare koblet henne på og så sov jeg videre:D
 
Det går vel helt fint:) jeg hadde ikke sjans til å holde meg våken om natten med storesøster, fikk bare koblet henne på og så sov jeg videre:D
Ja, jeg var bare redd jeg skulle være så utmattet at jeg rullet over han eller noe. Vi lå og ammet akkurat da. :D

Er det forresten noen som vekker nyfødt for å amme? Junior fikk mat klokken 17, og diet i hele 50 min på ene og 5 min på andre før han sovnet som en stein. Så er altså 3 timer siden han var ferdig med måltidet nå. Ser at ammehjelpen sier man skal vekke barnet når det viser tegn til sult.
 
Ja, jeg var bare redd jeg skulle være så utmattet at jeg rullet over han eller noe. Vi lå og ammet akkurat da. :D

Er det forresten noen som vekker nyfødt for å amme? Junior fikk mat klokken 17, og diet i hele 50 min på ene og 5 min på andre før han sovnet som en stein. Så er altså 3 timer siden han var ferdig med måltidet nå. Ser at ammehjelpen sier man skal vekke barnet når det viser tegn til sult.
Jeg vekker ikke for mat! Pumper heller om puppene blir sprengte :)

Tenker hun våkner om hun er sulten.
 
Jeg vekker ikke for mat! Pumper heller om puppene blir sprengte :)

Tenker hun våkner om hun er sulten.
Man skal vekke nyfødte! De våkner ikke alltid når de er sulten, og om de sover mye kan det være et dårlig tegn.
Nyfødte skal ha mat hver 3-4 time hele døgnet.
 
Man skal vekke nyfødte! De våkner ikke alltid når de er sulten, og om de sover mye kan det være et dårlig tegn.
Nyfødte skal ha mat hver 3-4 time hele døgnet.

HS har sagt jeg ikke skal vekke om natta, så lenge de legger på deg og trives er det ingen grunn til å vekke om natta.

Nr1 her har aldri fått mat om natta, hun sov rundt fra dag 1.
 
Back
Topp