★☆★Felles skravletråd vår2016★☆★

Felles skravle for kampen alle mot alle.

Smørblomst har tipset meg om at wildcard pleier komme inn når vi er rundt 6 igjen, så da er det ikke så lenge igjen!
 
Og vi er 9 nå? Så etter fredag er det igjen 2 uker før wildcard kommer inn. Og hva skjer så?
 
Så fortsetter vi til vi er ca fire (jeg sier ca fordi det hender noen ikke leverer) og så kjører vi flinale. Ei eller to uker, og den som samlet, over hele krigen, har gått mest når de leverer har vunnet.

Er vi ikke 8 nå?
 
Så fortsetter vi til vi er ca fire (jeg sier ca fordi det hender noen ikke leverer) og så kjører vi flinale. Ei eller to uker, og den som samlet, over hele krigen, har gått mest når de leverer har vunnet.

Er vi ikke 8 nå?

Aner ikke, har mistet oversikt over folk. Men når wildcard kommer inn så er det fortsatt kun 1 som går ut per uke, fram til finalen? Det blir spennende framover altså!
 
Ja. En i uka, pluss evt de som ikke leverer, til vi er ved finalen.
 
Da var det min tur å gå opp i vekt. Kun min egen feil da jeg har spist mye junk hele uka. Hamburger til middag en dag, pizza en annen. Ser at det ikke fungerer så bra, så det er det slutt på nå.

Noen som har noen tips på sunn og kjapp mat å lage til en person? Gjerne med få ingredienser :) Jeg kaster alt for mye mat når jeg er alene, og synes det er veldig kjedelig å lage mat til bare meg selv :( Hva spiser dere til middag når dere er alene?
 
Da var det min tur å gå opp i vekt. Kun min egen feil da jeg har spist mye junk hele uka. Hamburger til middag en dag, pizza en annen. Ser at det ikke fungerer så bra, så det er det slutt på nå.

Noen som har noen tips på sunn og kjapp mat å lage til en person? Gjerne med få ingredienser :) Jeg kaster alt for mye mat når jeg er alene, og synes det er veldig kjedelig å lage mat til bare meg selv :( Hva spiser dere til middag når dere er alene?

Jeg gikk og opp :(

Hva med laksefilet med salat? Jeg kjøper en pose med salatmix, og så skjærer jeg opp agurk.
 
Opp jeg også
 
Jeg gikk og opp :(

Hva med laksefilet med salat? Jeg kjøper en pose med salatmix, og så skjærer jeg opp agurk.
Takk for tips, det har jeg ikke spist på lenge. Kreativiteten min er helt borte for tiden. Tror faktisk jeg skal stille bort på Kiwi og kjøpe laks nå :) Salatmix, agurk og avokado er godt, og jeg bør greie å spise det opp før det må kastes.
 
Da var det min tur å gå opp i vekt. Kun min egen feil da jeg har spist mye junk hele uka. Hamburger til middag en dag, pizza en annen. Ser at det ikke fungerer så bra, så det er det slutt på nå.

Noen som har noen tips på sunn og kjapp mat å lage til en person? Gjerne med få ingredienser :) Jeg kaster alt for mye mat når jeg er alene, og synes det er veldig kjedelig å lage mat til bare meg selv :( Hva spiser dere til middag når dere er alene?
Pleier lage suppe når mannen er borte, men det er jo ikke like godt om sommeren. Hva med wok? Trenger ikke ris til, bare svinekjøtt i strimler og grønnsaker med en lett saus :)
 
Pleier lage suppe når mannen er borte, men det er jo ikke like godt om sommeren. Hva med wok? Trenger ikke ris til, bare svinekjøtt i strimler og grønnsaker med en lett saus :)
Problemet med wok er at jeg ikke greier å spise opp grønnsakene før de blir dårlige. Alt selges i for store pakker for en. Da ender jeg opp med å måtte spise det samme mange dager på rad, og da blir jeg lei. Suppe er jo veldig enkelt og greit, da :) Tomatsuppe går jo veldig fort. Tror jeg må sette meg ned og lage en oversikt over hva jeg kan lage til en. Er så vant til å lage mat til to.
 
Problemet med wok er at jeg ikke greier å spise opp grønnsakene før de blir dårlige. Alt selges i for store pakker for en. Da ender jeg opp med å måtte spise det samme mange dager på rad, og da blir jeg lei. Suppe er jo veldig enkelt og greit, da :) Tomatsuppe går jo veldig fort. Tror jeg må sette meg ned og lage en oversikt over hva jeg kan lage til en. Er så vant til å lage mat til to.

men du bruker jo bare så mye grønnsaker som du skal ha?
 
men du bruker jo bare så mye grønnsaker som du skal ha?
Ja, men hvis jeg kjøper gulrøtter, må jeg kjøpe 1 kg, jeg greier ikke spise en hel brokkoli til et måltid osv. Så jeg må ikke kaste maten jeg har laget, men det som ligger igjen i kjøleskapet. Vet ikke hvor mange kilo med mat jeg har kastet de siste månedene, men sist jeg ryddet i kjøleskapet fylte jeg en bærepose. Jeg liker ikke konsistensen på frosne grønnsaker. Skal jeg kjøpe mye grønnsaker må jeg legge en plan for hvordan jeg får brukt de i mange måltider fremover. Jeg liker ikke å kaste så mye mat
 
Problemet med wok er at jeg ikke greier å spise opp grønnsakene før de blir dårlige. Alt selges i for store pakker for en. Da ender jeg opp med å måtte spise det samme mange dager på rad, og da blir jeg lei. Suppe er jo veldig enkelt og greit, da :) Tomatsuppe går jo veldig fort. Tror jeg må sette meg ned og lage en oversikt over hva jeg kan lage til en. Er så vant til å lage mat til to.

Grønnsaker kan du ha i kjøleskapet ei stund. Om du har wok ein dag, så tar du laks med grønnsaker og så kylling med grønnsaker, så hadde i alle fall eg klart å ete opp all grønt :)
 
Ja, men hvis jeg kjøper gulrøtter, må jeg kjøpe 1 kg, jeg greier ikke spise en hel brokkoli til et måltid osv. Så jeg må ikke kaste maten jeg har laget, men det som ligger igjen i kjøleskapet. Vet ikke hvor mange kilo med mat jeg har kastet de siste månedene, men sist jeg ryddet i kjøleskapet fylte jeg en bærepose. Jeg liker ikke konsistensen på frosne grønnsaker. Skal jeg kjøpe mye grønnsaker må jeg legge en plan for hvordan jeg får brukt de i mange måltider fremover. Jeg liker ikke å kaste så mye mat

Aha!jeg synes wok grønnsaker som er frosset er kjempegode jeg :)
Men du trenger jo ikke å ha så mye ulike grønnsaker heller da?! Jeg bruker alltid en halv tallerken med grønnsaker til middagen minst f.eks.... og hvis du da passer på at du har middag hvor du bruker de grønnsakene du kjøper så bør det jo ikke bli så mye svinn?
 
En kg gulrot klarer i alle fall jeg spise opp før de blir dårlige i kjøleskapet, de holder lenge og er dessuten godt til såmangt. Men det spørs ellers hvilke grønnsaker, og hvor mange ulike, man skal ha da.

Jeg lager jo mat til fire, så her er det ikke det at vi ikke rekker som gjør at ting ikke spises opp i alle fall.
 
Ja, men hvis jeg kjøper gulrøtter, må jeg kjøpe 1 kg, jeg greier ikke spise en hel brokkoli til et måltid osv. Så jeg må ikke kaste maten jeg har laget, men det som ligger igjen i kjøleskapet. Vet ikke hvor mange kilo med mat jeg har kastet de siste månedene, men sist jeg ryddet i kjøleskapet fylte jeg en bærepose. Jeg liker ikke konsistensen på frosne grønnsaker. Skal jeg kjøpe mye grønnsaker må jeg legge en plan for hvordan jeg får brukt de i mange måltider fremover. Jeg liker ikke å kaste så mye mat
Jeg syns frosne er like gode jeg :) Men så steker jeg de "al dente" (kjapt på høy varme) så de ikke blir så myke. Rema1000 har sånne middagsgrønnsaksposer. Det er ferdige ferske grønnsaksblandinger. Kanskje noe for deg? Husk at hvis du ikke har ris/nudler til så orker du mye mer grønnsaker :)
 
En kg gulrot klarer i alle fall jeg spise opp før de blir dårlige i kjøleskapet, de holder lenge og er dessuten godt til såmangt. Men det spørs ellers hvilke grønnsaker, og hvor mange ulike, man skal ha da.

Jeg lager jo mat til fire, så her er det ikke det at vi ikke rekker som gjør at ting ikke spises opp i alle fall.
Usj, jeg bør jo greie å spise en kg gulrøtter, men så blir de bare glemt innerst i kjøleskapet. Og så spiser jeg middag hos en venninne et par ganger i uka, og det blir bare liggende. Jeg får være litt mer kreativ og litt mindre lat tror jeg. Blir fort til at jeg kjøper sushi, spiser hos en venninne eller hos søsteren min, og ender opp med å lage middag 1-2 ganger i uka.
 
Back
Topp