Inspirert av tråd om barn og joggebukser i barnehage... ansatte i barnehage med joggebukse?

I barnehagen? Nei, det er ikke er serviceyrke, det er et omsorgsyrke/pedagogisk yrke. Man selger ingenting. Når jeg føler for det, så går jeg også på jobb i joggebukse (lærer). Om noen måtte mene noe om det, så ville jeg nok kjenne på trangen til å himle med øynene og spørre om det påvirker min evne til å utføre jobben min. I serviceyrker hvor man selger tjenester eller varer, er det logisk at det er litt mer fokus på å fremstå som ekstra innbydende og stilig. I noen yrker må man bruke uniform, mens i andre holder det å være normalt anstendig og velstelt. Hva folk ellers liker å gå med får være opp til dem, men syns det er provoserende når man skal dømme andre ut fra en eller annen standard man har satt for seg selv.
Dømmer ingen men min mening må jeg få ha nr noen spør og jeg mener det ikke er fint og synes det ser slaskete ut, derfor går ikke hverken jeg eller kb med det.
Hvorfor er din mening mere riktig enn min?

Dømmer ingen men min mening må jeg få ha nr noen spør og jeg mener det ikke er fint og synes det ser slaskete ut, derfor går ikke hverken jeg eller kb med det.
Hvorfor er din mening mere riktig enn min?

Når du sier det ser slaskete ut og mener det burde være kleskode i barnehage, fremstår det jo både dømmende og som at du syns det er greit å skulle tre nedover hodet på folk, når argumentene om komfort og hva som er praktisk for å kunne utøre jobben er ganske logiske.

Kan vel oppsummere til at jeg syns det er urettferdig å kalle det slaskete når det antakelig er en god grunn til klesvalget, og joggebukse trenger ikke automatisk se helt ustelt ut heller.

Når du sier det ser slaskete ut og mener det burde være kleskode i barnehage, fremstår det jo både dømmende og som at du syns det er greit å skulle tre nedover hodet på folk, når argumentene om komfort og hva som er praktisk for å kunne utøre jobben er ganske logiske.

Kan vel oppsummere til at jeg syns det er urettferdig å kalle det slaskete når det antakelig er en god grunn til klesvalget, og joggebukse trenger ikke automatisk se helt ustelt ut heller.
Jeg sier vi har kleskode der jeg jobber og har null problemer med å innrette meg etter det, er ikke jeg som har laget kleskoden
Å ja jeg synes det ser slaskete ut og derfor hadde jeg uansett aldri gått med det ,hva andre gjør for være opp til de

Dette er HV jeg mener med slaskete joggebukser og som ikke er ønskelig at man bruker der jeg jobber

Mange jobber har kleskoder, skjønner ikke hvorfor det da skal være et problem at man har det i bhg også
Vis vedlegget 184153

Kleskode i barnehage burde jo vært joggeklær, må vel ha vært det mest ideelle, med tanke på at de tåler masse vask, er billige i innkjøp osv.
Jeg bryr meg ikke særlig om hva de som jobber i barnehagen har på seg, så lenge det ikke går utover deres muligheter til å røre seg, leke med barna, er til hindring osv. Og jeg synes selvfølgelig ikke dyp utringning eller korte skjørt så man ser helt hjem er på sin plass. Ei heller trange dongeribukser eller finklær som de er redde for.

Jeg sier vi har kleskode der jeg jobber og har null problemer med å innrette meg etter det, er ikke jeg som har laget kleskoden
Å ja jeg synes det ser slaskete ut og derfor hadde jeg uansett aldri gått med det ,hva andre gjør for være opp til de
Er det styreren i bhg din som har vedtatt denne kleskoden? Har det blitt lagt frem argumentasjon på det? Jeg har aldri hørt om et slikt forbud før, det hadde vært interessant å hørt begrunnelsen for den koden

Jeg går i turbukse 80-90% av tiden på jobb. Når jeg ikke gjør det har jeg jeans med stretch, skjørt og strømpebukse eller en sjelden gang joggebukse. Det er fordi da er det kaldt og jeg trenger noe mykt under uteklærne. Jeg har til og med ved et par anledninger gått inne i kun stillongs :p
Vi er en friluftsbarnehage, så jeg må klare å klatre i trær med det jeg har på meg :)

Hva tenker dere om voksne som bruker tights i bhg da? Er det andre tanker om det enn joggebukser?
Nå mener jeg både treningstights og vanlig bomullstights

Er jo forskjell på å ha på seg joggebukse på jobb i bhg. Å kle seg som man er bakfull på en søndags ettermiddag :P finner mange fine og gode joggebukser som ikke ser sjuskete ut. Å i en jobb der man er på barnas nivå mye, med å sitte på gulve. Krabbe rundt å leke å tøyse. Hadde jeg lett foretrukke joggebukse selv, eller tights, haremsbukser ol.

Vi har retningslinjer for bekledning i den barnehagen jeg jobber i.

- Ikke singlet med tynne stropper og dyp utringning.

- Ikke joggebukse (bortsett fra turdag evt) Men det oppfordres til å bruke turbukse.

- Ikke shorts/ skjørt som er kortere enn midt på låret.

- Klær og sko skal være hele og uten hull.

Syns dette er helt overkommelig å jobbe etter. Selv går jeg mye i basic kjoler/ skjørt med stretch, dette er lett å bevege seg i, rimelig, men jeg er likevel "kledd". Lett å hoppe i en turbukse med bare strømpis under også :D

Jeg tenker at omdømme og helhetsinntrykket i barnehagen påvirkes dersom ansatte går i slaskete klær. Som pedleder ville jeg aldri kunne holdt en foreldresamtale i joggebukse. Eller i fleecegenser for den saks skyld. :P

- Ikke joggebukse (bortsett fra turdag evt) Men det oppfordres til å bruke turbukse.

Syns dette er helt overkommelig å jobbe etter. Selv går jeg mye i basic kjoler/ skjørt med stretch, dette er lett å bevege seg i, rimelig, men jeg er likevel "kledd". Lett å hoppe i en turbukse med bare strømpis under også :D

Jeg tenker at omdømme og helhetsinntrykket i barnehagen påvirkes dersom ansatte går i slaskete klær. Som pedleder ville jeg aldri kunne holdt en foreldresamtale i joggebukse. Eller i fleecegenser for den saks skyld. :P

Fine regler for påkledning ;)
Er enig i forhold til dette med omdømme, og er litt redd at det er med på å hindre at vi får status i yrket vårt, hvis du skjønner?

Jeg har holdt foreldresamtale i fleecegenser på turdager:P men bruker å kle meg mer ordentlig til vanlig, for føler meg ikke komfortabel i det under en foreldresamtale :P jeg måtta ta en samtale i bare ullstilongs en gang også ... det føltes ikke helt Ok :P

Jeg legger meg ikke borti hva de ansatte i bhg har på seg, så lenge det er klær som tillater dem å være aktive sammen med barna :-)

Jeg fikk skryt av flere foreldre da jeg jobbet i bhg, for at jeg hadde på meg "praktiske klær," som tillot meg å leke på gulvet, og på bakken sammen med barna.
Jeg gikk stort sett i joggebukse, og kledde meg ellers etter forholdene.
Jeg jobbet i en naturbarnehage, og brukte klær som var praktiske, og gode å gå i.
De foreldrene som sendte barna i bhg i jeans, fikk råd om å ta på dem noe annet, da det hverken er varmt, eller godt å leke i.

Det bør ikke være viktigere å se bra ut enn å kunne delta i leken med barna, og jeg ser helt ærlig ikke hvorfor enkelte har så mye imot joggebukser.
Man kan gå med treningstights på butikken uavhengig av om man har trent eller ikke, og man kan møte opp til grillfest med bhg i skogen i høye hæler og korte skjørt, men gud forby om man har joggebukse på seg i en jobb der mesteparten av dagen bør tilbringes på gulvet/bakken/i trærne.
Go figure.. :P

Jeg reagerer mer på de som er på jobb i syltrange jeans og pene topper. Det finnes ikke praktisk!
Hos oss er kleskoden at klærne skal være praktiske, behagelige og at det ikke gjør noe om de blir ødelagt. For det blir de. Vi tjener ikke godt nok til at jeg ødelegger finere klær på jobb.

Jeg er ped.leder og jeg har stort sett på meg turbukser eller joggebukser! Jeans eller bukser som strammer oppe synes jeg ikke er behagelige å leke eller sitte på gulvet i, derfor bruker jeg ikke dette på jobb! Skal jeg ha foreldresamtaler, tar jeg på meg noe annet. Men da leker jeg ikke med barna ;-) Hva de andre ansatte i bhg bruker, bryr meg fint lite. Så lenge de kan leke og være på gulvet/sandkassa med barna :-)

Jeg tenker at omdømme og helhetsinntrykket i barnehagen påvirkes dersom ansatte går i slaskete klær. Som pedleder ville jeg aldri kunne holdt en foreldresamtale i joggebukse. Eller i fleecegenser for den saks skyld. :p
Fine regler!
Turbuksrt får vi også gå i å de er da like gode som joggebukse

Jeg går i turbukse 80-90% av tiden på jobb. Når jeg ikke gjør det har jeg jeans med stretch, skjørt og strømpebukse eller en sjelden gang joggebukse. Det er fordi da er det kaldt og jeg trenger noe mykt under uteklærne. Jeg har til og med ved et par anledninger gått inne i kun stillongs :p
Vi er en friluftsbarnehage, så jeg må klare å klatre i trær med det jeg har på meg :)

Hva tenker dere om voksne som bruker tights i bhg da? Er det andre tanker om det enn joggebukser?
Nå mener jeg både treningstights og vanlig bomullstights

Jeg er en "forkjemper" for joggebukse, men jeg har aldri klart å forsone meg med at tights/stillongs er sidestilt med bukser.
Ikke engang når det er stilig ull-undertøy, eller kompresjonstights.
Treningstøy til trening, stillongs/ull-undertøy UNDER klærne. :P
(Men jeg hadde aldri kritisert de ansatte i bhg til sønnen min om de gikk rundt i det, så lenge det ikke var uanstendig på noen måte. Komfort før stil. ;) )

Er det styreren i bhg din som har vedtatt denne kleskoden? Har det blitt lagt frem argumentasjon på det? Jeg har aldri hørt om et slikt forbud før, det hadde vært interessant å hørt begrunnelsen for den koden
Som du ser lenger ned sp et det også andre som har kleskoder i bhg, det har forøvrig vært sånn i flere av bhg jeg jobbet i

Jeg fikk skryt av flere foreldre da jeg jobbet i bhg, for at jeg hadde på meg "praktiske klær," som tillot meg å leke på gulvet, og på bakken sammen med barna.
Jeg gikk stort sett i joggebukse, og kledde meg ellers etter forholdene.
Jeg jobbet i en naturbarnehage, og brukte klær som var praktiske, og gode å gå i.
De foreldrene som sendte barna i bhg i jeans, fikk råd om å ta på dem noe annet, da det hverken er varmt, eller godt å leke i.

Det bør ikke være viktigere å se bra ut enn å kunne delta i leken med barna, og jeg ser helt ærlig ikke hvorfor enkelte har så mye imot joggebukser.
Man kan gå med treningstights på butikken uavhengig av om man har trent eller ikke, og man kan møte opp til grillfest med bhg i skogen i høye hæler og korte skjørt, men gud forby om man har joggebukse på seg i en jobb der mesteparten av dagen bør tilbringes på gulvet/bakken/i trærne.
Go figure.. :p
Er det norn som har sagt det er viktigere å se bra ut enn å leke med barna?
Jegklarer uten problemer å delta i leken uten å ha på meg joggebukser, det samme gjør mine kollegaer. :)

Back
Topp