Blir trist av reklamene til mobilnettleverandørene

Kakemonster88

Trives på forumet :)
jentene i juni13
VIP
Januar 2017
Blir rett og slett trist når jeg ser alle reklamene nå hvor man får internett så barna ikke kjeder seg på ferie... Virker som det er det nye, store satsingsområdet...

Har virkelig ikke barn fantasi lenger? Har det kommet til det at man ikke kan sitte noen timer i bil uten å måtte ha en skjem og titte på? Eller at man må ha mulighet til å se all verdens tv eller filmer når man kommer frem dit man skal være?

Mini her lurte på hvorfor ungene kranglet i baksetet, der gjør jo aldri han :-P Enebarn noen uker til da så ikke så ofte han har vært på langtur med andre unger og hatt sjansen til å krangle da :-P
men han er grei og tålmodig på tur. Er dumt om man ikke kan finne på spennende ting i ferien istede for å glane på skjerm som hjemme.

Hva skjedde med bilbingo liksom :p her bmir det ikke skjerm i bil, frøkna blir "heldigvis" dårlig av det ;)

Styggeste reklamen er den ang snus i graviditeten synes jeg.. greit at det er farlig å ikke bra osv men reklamen er bare ekkel. Å nei jeg snuser ikke. Ikke er jeg gravid nå heller.

Styggeste reklamen er den ang snus i graviditeten synes jeg.. greit at det er farlig å ikke bra osv men reklamen er bare ekkel. Å nei jeg snuser ikke. Ikke er jeg gravid nå heller.

Ja reagerer også på den reklamen, men den får jo frem budskapet da...

Jeg er glad jeg ikke har sånne laster som snus/røyk. Jeg klarer ikke, og forstå dem som er flinke og slutte i svangerskapet men, som begynner igjen når de har født.
Ikke forstår jeg dem som røyker i svangerskapet eller inne, og i bil med barna heller. Verste jeg ser og har tatt exen min tusen ganger pga denne ego tankegangen. Mine 3 eldste er passive røykere hos han og lukter dritt fra topp til tå av røyk når de kommer hjem usj!
Han skulle ha snust i stede da hadde det i alle fall bare godt ut over HAN og ikke barna!

Ja har reagert på den reklamen selv. Drar mye på campingtur og har med tv og filmer til regnværsdager. Har tv i bilen fordi hu ikke er stor nok til bil leker enda og blir fort sur. Men når vi er fremme på en plass så er sjeldent tven på. Er da så mye mer å finne på på tur enn å sitte foran en skjerm. Ser de skjermene nok i løpet hverdagen uansett. I dag er tven på hjemme også, men jentungen er syk og får da på Disney junior.

Husker det var noen som kommenterte en sånn reklame ved å poengtere at man i utgangspunktet helst skal unngå løse gjenstander i bilen - de disse er ekstra farlig i en eventuell ulykke :/

Ja reagerer også på den reklamen, men den får jo frem budskapet da...

Jeg er glad jeg ikke har sånne laster som snus/røyk. Jeg klarer ikke, og forstå dem som er flinke og slutte i svangerskapet men, som begynner igjen når de har født.
Ikke forstår jeg dem som røyker i svangerskapet eller inne, og i bil med barna heller. Verste jeg ser og har tatt exen min tusen ganger pga denne ego tankegangen. Mine 3 eldste er passive røykere hos han og lukter dritt fra topp til tå av røyk når de kommer hjem usj!
Han skulle ha snust i stede da hadde det i alle fall bare godt ut over HAN og ikke barna!
Jojo. Men tenker på de som faktisk har mistet er nok veldig sårt for dem. Jeg har datter som er født for tidlig å ligget i kuvøse. Ikke røyket eller snuset under graviditeten. Liker ikke reklamen rett og slett.

Tja jeg ser vel ikke helt problemet.
Om man skalkjøre langt kan det være greit med skjerm,vet også de som hat blitt mindre bilsyke av det.

Reagerer mest på den hvor de er på hytta hvor jentungen sitter på huska og maser på faren sin. Faren reagerer ikke på hva hun sier, og sitter bare nedgravd i en bok.
Hva med å prøve å finne på noe da? :p lange bilturer er en ting, men når man har kommet frem så må det da være noe annet å finne på

Ja har reagert på den reklamen selv. Drar mye på campingtur og har med tv og filmer til regnværsdager. Har tv i bilen fordi hu ikke er stor nok til bil leker enda og blir fort sur. Men når vi er fremme på en plass så er sjeldent tven på. Er da så mye mer å finne på på tur enn å sitte foran en skjerm. Ser de skjermene nok i løpet hverdagen uansett. I dag er tven på hjemme også, men jentungen er syk og får da på Disney junior.
Det er jo nettopp slike ting reklamene er for, ikle nødvendigvis at de skal se på skjerm hele tiden. At kjøreturen skal gå uten mas og at de ikke skal kjede seg på regnværsdager. Barn klarer ikke vente uten underholdning i mellomtiden. Jeg kan aldri huske å ha kjedet meg fordi det regner da jeg var lita...

Reagerer mest på den hvor de er på hytta hvor jentungen sitter på huska og maser på faren sin. Faren reagerer ikke på hva hun sier, og sitter bare nedgravd i en bok.
Hva med å prøve å finne på noe da? :p lange bilturer er en ting, men når man har kommet frem så må det da være noe annet å finne på
ja det samme tenker jeg også, kan man ikke finne oå noe sammen. Gå en tur og utforske skogen liksom :p

Reagerer på den jeg også. Og at "når ungene sover kan du sjekke mail" altså. Når vi drar på hytta er det for å være sammen og får å stresse ned og glemme hverdagens stress og mas. Skjønner ikke hva folk skal med alsakens duppeditter på ferie!

Da jeg var liten gikk vi på biblioteket og lånte haugevis med bøker og tegneserier til ferien. Klart det var kjedelig med regnvær i en seilbåt, men kjedet vi oss? Niks! Og vi hadde en liten svart/hvitt TV ombord som vi noen ganger fikk se Barne-TV på, men det var ikke så ofte vi fikk inn TV-signalene.. :p
Det er klart det blir skjermtid på mini her også når den tid kommer, men syns det er viktig å vise dem alternativer. Spesielt på ferie, som for meg er familietid! :)

Da jeg var liten gikk vi på biblioteket og lånte haugevis med bøker og tegneserier til ferien. Klart det var kjedelig med regnvær i en seilbåt, men kjedet vi oss? Niks! Og vi hadde en liten svart/hvitt TV ombord som vi noen ganger fikk se Barne-TV på, men det var ikke så ofte vi fikk inn TV-signalene.. :p
Det er klart det blir skjermtid på mini her også når den tid kommer, men syns det er viktig å vise dem alternativer. Spesielt på ferie, som for meg er familietid! :)
Så enig så enig.
Vi er en campingfamilie, og når vi drar på vogna på ferie neste uke så vet ungene at det er null tv. Mobiler har dem jo, men de får veldig begrenset skjermtid med dem. Ikke får dem bruke mobilt nettverk heller, så da er det ifølge dem like så greit å legge bort mobilen...
Kun mamma som får lov å bruke nett pga jobb... :P

Så enig så enig.
Vi er en campingfamilie, og når vi drar på vogna på ferie neste uke så vet ungene at det er null tv. Mobiler har dem jo, men de får veldig begrenset skjermtid med dem. Ikke får dem bruke mobilt nettverk heller, så da er det ifølge dem like så greit å legge bort mobilen...
Kun mamma som får lov å bruke nett pga jobb... :p

Og jeg er sikker på at de ikke kjeder seg heller! :)

Skjønner godt at du trenger litt nett innimellom ;)

Blir rett og slett trist når jeg ser alle reklamene nå hvor man får internett så barna ikke kjeder seg på ferie... Virker som det er det nye, store satsingsområdet...

Har virkelig ikke barn fantasi lenger? Har det kommet til det at man ikke kan sitte noen timer i bil uten å måtte ha en skjem og titte på? Eller at man må ha mulighet til å se all verdens tv eller filmer når man kommer frem dit man skal være?

Virker på meg som om det er løsningen for mange foreldre nå til dags. Foreldre som ikke lenger har eller tar seg tid til barna, ikke orker snakke med se, og en "billig" barnevakt blir da en skjerm. Om dette er tv, pc, tablet, annet.... Det er det samme.

Møtt alt for mange foreldrepar som slenger ungen en eller annen plass med noe interaktivt, istedet for å gjøre noe aktivt samme med barna, eller at ungene er ute eller leker med fysiske leker.

Jeg kommer ikke til å gi mitt barn en skjerm. Også veldig skeptisk til håndholdte spillkonsoller, selvom jeg selv hadde gameboy fra den først kom ut...

Jeg gleder meg så mye til å være aktiv og ha samvær med mitt barn når hun endelig er her. Og håper hun arver min og farens oppfinnsomhet :D

Barn har godt av å kjede seg!
De skal ikke bli underholdt, og aktivisert hele tiden. Da lærer de ikke å bruke fantasien eller å få utfolde seg selv.

Barna til søskenbarnet mitt kan IKKE finne på ting selv. Foreldrene har hele tiden aktivisert dem konsekvens nå klarer de ikke å bruke fantasien selv. Å forlanger at foreldrene skal finne på noe hele tiden. Noe besteforeldre merker når dem låner dem. De er liksom helt tafatte. Enten må foreldrene være med eller må di få sitte med tekniske ting :o

Altså å få være på skjerm i ferien betyr da virkelig ikke at barna ikke kjeder seg, at de ikke kan finne på ting ,at foreldre ikke bryr seg osv
Verden et ikke svart/hvitt, det som er rett fir en familie,trenger ikke være det for en annen

Back
Topp