Gravid?!?

Hamasita

Gift med forumet
Oktoberskattene 2015
Marsboerne2017
Aprillykke 2017
Noen fler som begynner å tenke på å bli gravide igjen, eller som er blitt det alt? :D

Selv har jeg ikke fått mensen og vi skal gifte oss i september, men tenkte å slutte med prevensjon nå og hoppe i det <3 Mannen min sa etter en særdeles dårlig periode med nattevåk: "I can't believe we're actually considering another baby right away!"
 
Haha!
Nei, her blir det ikke med det første. Jeg har enda to år igjen på studiene. Tenker å gjøre de ferdig først.
 
Jeg kunne absolutt tenkt meg to tette. Hadde jeg blitt gravid nå, hadde jeg vært glad. Verre med far i huset.. Hehe. Men håper iallfall at jeg er tobarnsmor (eller fler) innen 3 år :)
 
Jeg tenker veldig på en til Mannen er ikke helt der enda... Og innimellom lurer jeg på om jeg er gal!? Men jeg har lyst og begynne og prøve snart da d ikke er noe selvfølge for meg å bli gravid.
 
Jeg kommer til å bruke prevensjon et par år til.. Må gjøre ferdig studiene, så kan nestemann komme :)
 
Jeg har lyst på to tette. Samboer vil også det, selvom han også er veldig fornøyd med en nå. Jeg har ikke fått mensen tilbake, men det er lite amming for tiden så den dukker vel opp snart. Tenker vi begynner når Nr 1 nærmer seg året. :)
 
Har på en måte ikke lyst på flere barn, men samtidig så hadde det vært fint med en lillebror eller lillesøster til småen. Skikkelig usikker! Vi tenker begge at dette er første og siste, men ting kan jo forandre seg :)
 
Har fått mine to jeg. Slet jo med å få begge så må nok si meg fornøyd. Ble 4 år mellom her da men d er godt d å. Mye hjelp og lite sjalusi... Og fått kost meg skikkelig med begge i babytia:)
 
Jeg tenker veldig på en til Mannen er ikke helt der enda... Og innimellom lurer jeg på om jeg er gal!? Men jeg har lyst og begynne og prøve snart da d ikke er noe selvfølge for meg å bli gravid.

Jeg også! Tenker at jeg er så sykt sliten, hvordan hadde det vært å ha en på 1,5 løpende rundt nå? Men det blir vel kos og som du sier, det er ikke en selvfølge å bli gravid for alle og hvertfall ikke med en gang.
 
Skjønner godt dere som holder på med studier at det er greit å vente litt med neste.

Jeg jobber i en så usikker bransje at det er sikkert tryggest å gå ut i mammaperm så fort som mulig igjen før man blir sagt opp :p
 
Om dere skulle bli gravid raskt, rekker dere å jobbe nok til å få foreldrepenger i neste permisjon? :)
 
Om dere skulle bli gravid raskt, rekker dere å jobbe nok til å få foreldrepenger i neste permisjon? :)

Jeg ringte NAV ang dette, og de sa at mammaperm går som gyldig jobb, så man kan i teorien gå fra en mammaperm til den andre uten å miste noe penger. Jeg tenkte jeg skulle ringe et par ganger til og snakke med ulike saksbehandlere så jeg ikke driter meg ut på dét ;) vet ikke om jeg som har 80% lønn da ikke får 100% i neste (hvis du forstår).

Jeg har jo ikke blitt gravid enda, og begynner jobb i oktober, så da får jeg jobbet en del mnd uansett med full lønn :)
 
Last edited:
Jeg er ganske ambivalent egentlig... Hadde vært deilig med i alle fall nesten 2 år mellom dem. MEN så tok det mange mnd før spira satt sist, og derfor tenker vi å hoppe i det snart (når bare mensen kommer,evt droppe prevensjon i juli). Men håper liksom det ikke klaffer så fort på en måte... Men vil heller det enn å vente,for at det så tar mange mnd, den fellen gikk vi i sist. Så hvis det nå skulle bli treff på første forsøk vil det jo bare bli 1,5 år mellom :) Kan ikke si jeg gleder meg til svangerskap heller hehe må være gal tror jeg... Ifht jobb er det nok å ha vært 1 dag i jobb for å få full rettighet til vanlig lønn. Men jeg tror (ganske sikker) at om man går fra en 100% mammaperm og rett i neste, så kan man ikke få mer enn 80% utbetaling i neste permisjon. Men per nå, er det jo ikke mulig å gå rett fra perm til perm, da måtte man jo født før permisjonen går ut nå da :) Så så sant man ikke tar noe ulønnet i mellom, og jobber litt, har man rettighetene i orden igjen...
 
Det føles absolutt ikke som noe hast her. Tenker vi prøver igjen om et par år, ser for meg at tre år i mellom vil være fint. Må bytte jobb, så det hadde vært fint å komme ordentlig inn i en ny jobb før jeg blir gravid igjen...
 
Vi vil ha en til :) Vi er litt ambivalente i forhold til når... Jeg nyter tiden med han nå, og er redd for at hvis det blir for tett så klarer jeg ikke å nyte tiden med nestemann like bra som nå. Samtidig som det tok oss 3 år sist (blir gravid fort, men mister) - så vi kan risikere at det blir mange år i mellom - sikkert ok for barna, men jeg er ikke akkurat ung lenger :p
 
Vi vil ha en til :) Vi er litt ambivalente i forhold til når... Jeg nyter tiden med han nå, og er redd for at hvis det blir for tett så klarer jeg ikke å nyte tiden med nestemann like bra som nå. Samtidig som det tok oss 3 år sist (blir gravid fort, men mister) - så vi kan risikere at det blir mange år i mellom - sikkert ok for barna, men jeg er ikke akkurat ung lenger :p

Jeg tenker litt i samme baner både når det gjelder å nyte tiden m nestemann hvis de blir for nærme og at jeg må bare komme igang fordi jeg også mista et par ganger før det gikk! Lykke til :)
 
Jeg er ganske ambivalent egentlig... Hadde vært deilig med i alle fall nesten 2 år mellom dem. MEN så tok det mange mnd før spira satt sist, og derfor tenker vi å hoppe i det snart (når bare mensen kommer,evt droppe prevensjon i juli). Men håper liksom det ikke klaffer så fort på en måte... Men vil heller det enn å vente,for at det så tar mange mnd, den fellen gikk vi i sist. Så hvis det nå skulle bli treff på første forsøk vil det jo bare bli 1,5 år mellom :) Kan ikke si jeg gleder meg til svangerskap heller hehe må være gal tror jeg... Ifht jobb er det nok å ha vært 1 dag i jobb for å få full rettighet til vanlig lønn. Men jeg tror (ganske sikker) at om man går fra en 100% mammaperm og rett i neste, så kan man ikke få mer enn 80% utbetaling i neste permisjon. Men per nå, er det jo ikke mulig å gå rett fra perm til perm, da måtte man jo født før permisjonen går ut nå da :) Så så sant man ikke tar noe ulønnet i mellom, og jobber litt, har man rettighetene i orden igjen...

Nei, ikke godt å vite hva man skal gjøre. Får håpe det går greit for deg å bli gravid denne gangen.

Jeg får ringe NAV og høre. Rekker uansett å jobbe lenge nok til å få full lønn i neste perm også :)
 
Vi skal ikke ha flere, men vet 2 av de som fikk i oktober som skal ha igjen. Er vel flere fra sept også mener jeg
 
Nei, ikke godt å vite hva man skal gjøre. Får håpe det går greit for deg å bli gravid denne gangen.

Jeg får ringe NAV og høre. Rekker uansett å jobbe lenge nok til å få full lønn i neste perm også :)
Fortell gjerne hvordan det går når du ringer nav :) vi tender beginner igjen etter sommeren kanskje, men så brukte vi nesten 3år på å bli gravide da :/ jeg har permisjon nesten ut året så hvis jeg plutselig skulle bli lettere gravid denne gangen får jeg nok ikke jobbet så mye imellom til å tjene opp penger til ny mammaperm.
 
Back
Topp