Spent, så spent!

• Trådstarter Trådstarter Vi-Vil-Ha-Nummer-3-Nå
  • Opprettet Opprettet
V

Vi-Vil-Ha-Nummer-3-Nå

Guest
Heisann!

Etter navnet mitt å bedømme har jeg og samboeren min 2 barn fra før.
Etter barn nr 2, var vi enige om at vi var ferdige med barn. Og satte inn en spiral.

Nå i påska snakket vi sammen, og vi begge ønsker en siste.

Jeg har startet opp med folsyre, har kjøpt inn eggløsningstester og bestilt time hos legen for å fjerne spiralen. Det viktigste av alt.

Nå gleder vi oss til tiden fremover, og jeg kjenner at jeg blir enda mer forelsket i samboeren min, enda vi har vært sammen i over 9 år.

Jeg har aldri tatt en eggløsningstest før, og lurer litt på når man skal ta denne? På Apoteket var det så mye kjentfolk at jeg ga tegn til ekspeditøren om at dette kjøpes skulle gjøres fort og anonymt. Og fikk ikke spurt henne.

Regner med at jeg ikke har hatt noen eggløsning de siste årene pga denne spiralen. Har ikke hatt jevne menstruasjoner, men kanskje 4-5 i året, maks.

Fikk ikke mensen tilbake engang før jeg var gravid etter uttak av spiral ;)

Så spennende og koselig at dere begge ønsker en til :) Lykke til! Eggeløsningstester er jo spennende, selv om man står i fare for å bli litt testegal :P Det ble jeg! Brukte det da jeg ble gravid med nr to. Kjøpte fra billigtester.

Så kjekt at dere begge ville ha en til da :) ønsker dere masse lykke til i prosessen :D

Når skal man ta de? *klaskesegipanna*

ImageUploadedByBV Forum1459786509.683814.jpg
Tas helst på morgenurin, men kan tas senere på dagen også, men urinen må være konsentrert. Så pass på å ikke drikke mye eller tisse noen timer før du tar testen ;) tiss i en ren og tørr beholder, og dypp testen i 15sekunder. Her er en oversikt over når i syklusen du bør begynne å teste, ettersom hvor lang syklus du har :)
Dette er for onestep tester fra billige-tester.no. Kjempefornøyd med de!

Vis vedlegget 169968
Tas helst på morgenurin, men kan tas senere på dagen også, men urinen må være konsentrert. Så pass på å ikke drikke mye eller tisse noen timer før du tar testen ;) tiss i en ren og tørr beholder, og dypp testen i 15sekunder. Her er en oversikt over når i syklusen du bør begynne å teste, ettersom hvor lang syklus du har :)
Dette er for onestep tester fra billige-tester.no. Kjempefornøyd med de!

Enn om man ikke vet hvor i syklusen man er?

Det er ikke nødvendig med EL-tester før du har prøvd en stund, så bare ha samleie annenhver dag, så treffer du EL når den måtte komme tilbake. ;)

Håper på det beste:)

Har hatt spiral, og har hatt mensen maks 5 ganger i året.. :P
Så vet ikke.

Da vil jeg anbefale å vente til neste mensen med å teste ;) Kan da begynne å teste ganske tidlig så du ikke går glipp av EL. Feks fra dag 6 eller 7. Kan også være lurt for deg å snakke med fastlegen din, å evt få startet på provera for å få en mer stabil og regelmessig syklus :) lenge siden du tok ut spiralen?

Da vil jeg anbefale å vente til neste mensen med å teste ;) Kan da begynne å teste ganske tidlig så du ikke går glipp av EL. Feks fra dag 6 eller 7. Kan også være lurt for deg å snakke med fastlegen din, å evt få startet på provera for å få en mer stabil og regelmessig syklus :) lenge siden du tok ut spiralen?
Fastlegen sa jeg bare skulle gå hjem og bli befruktet. :) Har blitt gravid veldig fort de to andre gangene, så hun mente det ikke skulle være noe problem. :)

Tok ut spiralen i går, så ikke så veldig lenge siden nei. Hehe. :)
Blødde litt i går, men ikke store greiene.
Idag har jeg hatt slimete utflod første gang på veldig lenge. :P

Fastlegen sa jeg bare skulle gå hjem og bli befruktet. :) Har blitt gravid veldig fort de to andre gangene, så hun mente det ikke skulle være noe problem. :)

Tok ut spiralen i går, så ikke så veldig lenge siden nei. Hehe. :)
Blødde litt i går, men ikke store greiene.
Idag har jeg hatt slimete utflod første gang på veldig lenge. :P

Med tanke på at du nettop tok den ut, så kommer nok mensen etter hvert. Bare gi det litt tid. Så begynner du å teste Ca ei uke etter mensen ;)

jeg fikk "mensen" noen dager etter jeg tok ut p-staven, men det ble en kort syklus på bare 15 dager. Så fikk jeg mensen igjen, og da ble syklusen stabil :) kan være vanskelig å finne EL de første syklusene, da det for min del værtfall var mye hormoner igjen i kroppen som gjorde at testene ble litt tull. Så nå i pp 5 er første gangen testene og monitoren klarte å fange opp EL :)

Med tanke på at du nettop tok den ut, så kommer nok mensen etter hvert. Bare gi det litt tid. Så begynner du å teste Ca ei uke etter mensen ;)

jeg fikk "mensen" noen dager etter jeg tok ut p-staven, men det ble en kort syklus på bare 15 dager. Så fikk jeg mensen igjen, og da ble syklusen stabil :) kan være vanskelig å finne EL de første syklusene, da det for min del værtfall var mye hormoner igjen i kroppen som gjorde at testene ble litt tull. Så nå i pp 5 er første gangen testene og monitoren klarte å fange opp EL :)

På hormonspiral så vandre ikke hormonene i kroppen, og er kun der spiralen er. :)
Får håpe det blir jevn syklus. :P

Back
Topp