Hva får man av utstyr på sykehuset?

Kanskje jeg leste leste litt fort over det andre innlegget, fikk inntrykk av at man måtte ha med hentesett, å hentesettet til lille er ikke helt klart, men da er det ikke obligatorisk med hentesett, men helt vanlige klær?
Jepp du bestemmer selv :) jeg har ikke styrt med hentesett denne gangen heller.
 
Jeg hadde pakket som en full sjømann sist, men hadde heller ikke bruk for noe i bagen.

Du får alt.
 
Vi fikk bleier og låne klær til mini sist. Han hadde tørr hud så de hadde litt badeolje i vannet da vi fikk bade han. Ellers hadde vi med litt klær til han siden de vi kunne låne på sykehuset var store i str og slitt som andre også skriver. Trengte ikke så mye til lille egentlig. Ihvertfall ikke da jeg fødte sist på tampen av året i 2014:)
 
Ja, sånn ca. Underlivet er jo mest kronglete å få reint. Men hadde et bleiebytte der han hadde bek fra under armene til knærne. Det var mitt aller første bleieskift, første natta på sykehuset. Jeg ANTE ikke hva jeg drev med. Måtte få hjelp, haha.

Tanken med oljen er at den blir som et lag mellom bæsj/bek og hud, så man ikke må ta i/skrubbe det vekk, de har jo så ekstremt tynn og skjør hud. Selv om det beste sef er å ikke bruke noen ting på huden til de nyfødte, så er dette altså noen jeg kommer til å gjøre :)
Skjønner =P he he..flaks med første bleieskift da:hilarious:

Det er ihvertfall et tips jeg skal ta med meg. Bedre å skåne huden til mini enn å skrubbe den i stykker.
 
Jeg tar med et skift til typen og.. Regner med han blir svett av å være med på fødselen!
 
Veldig nyttig tråd. Takk :-D Tror jeg har overpakket :p
 
Veldig nyttig tråd. Takk :-D Tror jeg har overpakket :p
Ja, jeg tror jammen jeg har overpakket jeg og :p Ser at jeg trenger ikke å pakke bleiene, da, ihvertfall! Og ikke så mye babyklær. Kan vel heller pakke mer til meg enn baby, regner jeg med.
 
Vet ikke om det er nevnt her, men jeg kommer til å ta med meg en dorull :hilarious: De hadde bare sånt hardt papir sist og jeg var sydd alle veier! Da må jeg tørke meg i rumpa med silke altså :rolleyes:
 
Vet ikke om det er nevnt her, men jeg kommer til å ta med meg en dorull :hilarious: De hadde bare sånt hardt papir sist og jeg var sydd alle veier! Da må jeg tørke meg i rumpa med silke altså :rolleyes:
Bare pass på at det ikke er en type som loer/går lett i oppløsning... vil ikke ha rusk i sår....
 
Back
Topp