Veien til en liten familie <3

13+0 - første svangerskapskontroll i dag :D

Alt virket fint - fikk helsekort for gravide, henvisning til UL og attest fra legen så jeg fikk søkt permisjon fra studiet :)
Blodtrykket var litt lavt, men det var visst greit det også.
Det er så spennende, og nå er det så mange som vet om det, så det blir mer og mer ekte kjenner jeg. Det hele har føltes ganske uvirkelig til nå, men nå er det ikke bare en hemmelighet lenger - det er en ting som faktisk skjer! :) Det er så stas!
 
14+0 i morgen og 2. trimester :D Hurra! Vanvittig deilig å ha kommet så langt. Formen er for det meste fin og kreftene er tilbake :D Hadde en morsom start på dagen hvor jeg på død å liv skulle rydde ut og kaste innholdet i en skål med tomater som hadde mugget i kjøleskapet, men det luktet jo så forferdelig at jeg brakk meg og brakk meg. Men få det til skulle jeg, så det gikk til slutt :p Vurderte på et tidspunkt å vente på maleren som skulle komme så han kunne gjøre det, men fant ut at et sted fikk grensen for mine gravidnykker gå :p
 
15 +4 i dag :D Føler formen er bedre og bedre og det er deilig! Det eneste problemet nå er tannpuss - brekker meg hveer gang :p Men det er så bagatellmessig at jeg bare føler meg heldig. Nå vet alle som skal vite om lille babis om den, og flere sitter spent og venter på kjønn så strikkepinnene kan settes igang - vanvittig heldig som har folk rundt som er glad i å strikke! :)
Fikk time til OUL når jeg er 19+5 - syns det blir grådig lenge å vente på å få se lille igjen og få vite kjønn som vi er sååå spente på! Men da her jeg noe å se frem til og glede meg til <3
 
Så herlig babymage :D syns det er så godt å begynne å få mage, og ikke bare føle seg feit :p
Takk :) HELT ENIG! En av grunnene til at jeg ikke har tatt noen bilder før, har bare følt meg skikkelig feit :p Og det er ikke en tilstand jeg pleier å føle for å ta bilder i...:p
 
Ååååå nå kjenner jeg lille! Litt sånn forsiktig bobling og knipsing som ikke kan forklares med noe annet :) <3 Så hyggelig å vite at h*n er der! Skal en tur til legen i dag og da tenkte jeg å spørre om vi kunne høre på hjertet :Heartred
 
Det var et lite hjerte som dunket så fint der inne :Heartbigred. Vi fikk ikke telt hjerteslagene for lille stakk av hele tiden, men vi fikk i alle fall hørt klart og tydelig :)
 
Så herlig at du har begynt å kjenne liv, og at dere fikk høre hjertet slå hos legen! :) Gleder meg veldig til jeg kan begynne å kjenne liv selv!
 
Så herlig at du har begynt å kjenne liv, og at dere fikk høre hjertet slå hos legen! :) Gleder meg veldig til jeg kan begynne å kjenne liv selv!
Ja det er kjempekoselig! Er bare veldig svakt enda, men det er liv :)
 
19 + 0
Følelsene er skikkelig blandet for tiden. Selvfølgelig gleder jeg meg veldig til babisen kommer og ikke minst til OUL neste mandag. Men samtidig så er jeg så utrolig sliten, så utrolig utrolig sliten... Det har vært eksamenstid lenge nå og om tre uker er alt over, men det virker som om det er flere år frem i tid. Jeg har hele tiden vært innstilt på å få det til og tenkt på hvor kult det er å bestå og greie det selvom jeg er gravid. Men nå er jeg bare så lei, våkner trøtt hver eneste morgen, sleper meg til skolen og er der i 11-12 timer før jeg sleper meg hjem igjen og omtrent ikke orker mer den dagen... Jeg elsker babisen, men akkurat nå er jeg bare så sliten at jeg ikke greier å glede meg noe særlig. Alle jeg møter syns det er så spennende og spør om jeg ikke gleder meg og er spent osv, men akkurat nå syns jeg det er utrolig vanskelig. Selvfølgelig gleder jeg meg, men akkurat nå er det skikkelig dritt... Jeg gleder meg til om tre uker å våkne opp, ha ferie, sommerjobb og et år med permisjon med lille babis foran meg og kjenne på gleden rundt alt dette igjen!
 
19 + 0
Følelsene er skikkelig blandet for tiden. Selvfølgelig gleder jeg meg veldig til babisen kommer og ikke minst til OUL neste mandag. Men samtidig så er jeg så utrolig sliten, så utrolig utrolig sliten... Det har vært eksamenstid lenge nå og om tre uker er alt over, men det virker som om det er flere år frem i tid. Jeg har hele tiden vært innstilt på å få det til og tenkt på hvor kult det er å bestå og greie det selvom jeg er gravid. Men nå er jeg bare så lei, våkner trøtt hver eneste morgen, sleper meg til skolen og er der i 11-12 timer før jeg sleper meg hjem igjen og omtrent ikke orker mer den dagen... Jeg elsker babisen, men akkurat nå er jeg bare så sliten at jeg ikke greier å glede meg noe særlig. Alle jeg møter syns det er så spennende og spør om jeg ikke gleder meg og er spent osv, men akkurat nå syns jeg det er utrolig vanskelig. Selvfølgelig gleder jeg meg, men akkurat nå er det skikkelig dritt... Jeg gleder meg til om tre uker å våkne opp, ha ferie, sommerjobb og et år med permisjon med lille babis foran meg og kjenne på gleden rundt alt dette igjen!
Uff, skjønner deg veldig godt :( Jeg er kjempesliten selv om dagen, og kan virkelig ikke tenke meg hvordan det er å skulle studere og prestere opp i mot en eksamen samtidig. Husk å lytt litt på kroppen og ta det med ro når du kan, og prøv å ikke stress. Om tre uker er du ferdig, og kan virkelig senke skuldrene. Masse lykke til, jeg heier på deg! :)
 
Uff, skjønner deg veldig godt :( Jeg er kjempesliten selv om dagen, og kan virkelig ikke tenke meg hvordan det er å skulle studere og prestere opp i mot en eksamen samtidig. Husk å lytt litt på kroppen og ta det med ro når du kan, og prøv å ikke stress. Om tre uker er du ferdig, og kan virkelig senke skuldrene. Masse lykke til, jeg heier på deg! :)
Takk :Heartred det var gode ord :)
 
Overskuddet er ikke helt tilbake, men nå gleder jeg meg bare til mandag og oul og få møte lille igjen og vite om det er en han eller hun <3
 
Bare en dag igjen til OUL, er såååå spent! :) Nå har jeg og svigermor begynt å planlegge å lage babynest og sy og strikke klær sammen i sommer og det er veldig koselig. Blir litt ekstra stas når man har laget ting selv :)
 
Halvveis i dag :) 20+1! Fantastisk! Om tre uker vil legene gjøre hva de kan for å redde lille om hun kommer - det er fint å tenke på. Nå kan jeg ikke se for meg en fremtid uten henne lenger - kjenner henne hver dag og gleder meg sånn til å kunne holde henne og kose med henne :Heartred
 
Last edited:
21 + 2 og siste dag før muntlig eksamen og sommerferie :) Jeg gleder meg sånn til å bare kunne fokusere på lille deg og glede meg til du kommer, føler du har fått altfor lite fokus og kanskje ikke helt riktig næring og avslapning de siste måndene... Det har jeg dårlig samvittighet for, men så må jeg jo også stå på eksamen for at sommeren skal bli bra! Det verste scenarioet er to mnd til med stress og lesing for å stå på konteeksamen, og det orker jeg ikke ass!
Men i morgen skal jeg gjøre alt jeg kan for å stå og få ferie med en gang og kunne dra til byen og kjøpe noen fine kjoler til deg og bare glede meg over deg :) Elsker deg lille nurket :Heartpink
 
21+4 - SOMMERFERIE :) Endelig ferdig! Nå skal jeg bare glede meg til du kommer :) I går var pappan din med å kjøpe litt klær til deg, det var stas, jeg tror det går mer og mer opp for ham disse dagene at du faktisk kommer :p Når han har fått kjenne deg sparke litt og magen synes mer og mer :)
 
22+4 :) I dag kunne jeg se bevegelser utenpå magen da jeg lå i sengen - såååå stas <320160613_192528.jpg
 
Back
Topp