Bronkitt og bihulebetennelse!!

anines

Elsker forumet
Ja, jeg har fått begge deler.. Å det gjør så inni h vondt både det ene og det andre. Føles som at hodet skal eksplodere uten videre, så hjelper ikke på når jeg får skikkelige hostekuler. I tillegg til at det da føles som at ribbeina skal briste på flere steder.

Kunne sikkert knasket i meg en pakke paracet om dagen, men holder meg til maksdosen selvfølgelig. Så mitt spørsmål er om noen har noen sinnsykt gode kjerringråd der ute? Det tas i mot med stor takk!!
 
Huff hørtes ikke godt ut :( har du vært hos legen og fått antibiotika?
 
Ikke annet enn at jeg nettopp er ferdig selv etter to uker. Helt forferdelig!

God bedring :)
 
Du har min medfølelse. Jeg har vært kronisk syk siden februar og ikke s****n om de vil gi meg medisiner! Jeg er så innmari lei :(
Hos meg er det virus og det eneste jeg fikk var Ventoline på det verste for å få puste.
Er blitt litt bedre den siste uken, men all energi er forsvunnet.

Men mine tips; prøv Respi Clear på helsekosten. Det er den eneste hostesaften som lindrer for meg. Ta dampbad med eukalyptus olje eller brenne oljen. Det viktigste er å få ut alt av snørr og slim når det kommer. Hvile og drikk mye. Te med honning eller varmt vann med sitronsaft, det er slimløsende.
 
Stakkars!
Bihuler kan jeg det meste om:-/
Kjøp deg et neseskyllehorn og spyl gjennom noen ganger om dagen. Dette hjelper faktisk litt!

Eller er det vel bare å ta tiden til hjelp:-/

Riktig god bedring!!
 
Huff hørtes ikke godt ut :( har du vært hos legen og fått antibiotika?
Ja, fikk i dag heldigvis! Dro til legen og regnet egentlig med den der "nei det er virus, så er ikke noe vi får gjort noe med". Men fikk heldigvis penicillin. Håper jeg merker bedring fort, for skulle gjerne hatt noe sterkere smertestillende en denne paraceten..

Ikke annet enn at jeg nettopp er ferdig selv etter to uker. Helt forferdelig!

God bedring :)
Huff, to uker!! At det skal sitte i så lenge.. Hva var det du hadde, og fikk du medisiner eller måtte det gå over av seg selv?
Takk <3
 
Last edited:
Du har min medfølelse. Jeg har vært kronisk syk siden februar og ikke s****n om de vil gi meg medisiner! Jeg er så innmari lei :(
Hos meg er det virus og det eneste jeg fikk var Ventoline på det verste for å få puste.
Er blitt litt bedre den siste uken, men all energi er forsvunnet.

Men mine tips; prøv Respi Clear på helsekosten. Det er den eneste hostesaften som lindrer for meg. Ta dampbad med eukalyptus olje eller brenne oljen. Det viktigste er å få ut alt av snørr og slim når det kommer. Hvile og drikk mye. Te med honning eller varmt vann med sitronsaft, det er slimløsende.
Ånei :/ Føler jeg har vært en del dårlig i det siste selv, men sånn blir det med en under to år i barnehagen. Jeg har heldigvis fått penicillin, og ventoline har jeg hjemme fra før av så har brukt den om det har vært skikkelig ille på natten feks. Kanskje jeg skulle fått samboeren til å se om han finner den hostesaften da.

Stakkars!
Bihuler kan jeg det meste om:-/
Kjøp deg et neseskyllehorn og spyl gjennom noen ganger om dagen. Dette hjelper faktisk litt!

Eller er det vel bare å ta tiden til hjelp:-/

Riktig god bedring!!
Jeg har sånn horn og synes det hjelper til en viss grad om man er litt småforkjølet. Men når ting er pottetett så kommer ikke vannet seg litt igjennom en gang, og hvis det gjør det så er det like tett igjen to sekunder etterpå dessverre :p Så vondt som dette har jeg ikke hatt siden jeg hadde bihulebetennelse og ble lagt inn på sykehuset akutt. Men krysser fingrene for at det går en annen vei nå!

Takk <3
 
Sykt kjedelig når samboer og barn drar til svigers for å holde seg unna meg :p Så skal de grille og kose seg i det fine været mens jeg bare ligger her!
 
Ja, fikk i dag heldigvis! Dro til legen og regnet egentlig med den der "nei det er virus, så er ikke noe vi får gjort noe med". Men fikk heldigvis penicillin. Håper jeg merker bedring fort, for skulle gjerne hatt noe sterkere smertestillende en denne paraceten..


Huff, to uker!! At det skal sitte i så lenge.. Hva var det du hadde, og fikk du medisiner eller måtte det gå over av seg selv?
Takk <3

Jeg gikk til legen for sent, så cpr var på vei ned..fikk ikke noe, men er der ikke kan restriktivt med antibiotika når man er gravid? Ei venninne føde prematurt pga antibiotika (uiv)..

Men seriøst så dårlig jeg var! Det sitter ekstra lenge i når man er gravid..
 
God bedring:)
 
Jeg gikk til legen for sent, så cpr var på vei ned..fikk ikke noe, men er der ikke kan restriktivt med antibiotika når man er gravid? Ei venninne føde prematurt pga antibiotika (uiv)..

Men seriøst så dårlig jeg var! Det sitter ekstra lenge i når man er gravid..

Jo, er vel sånn at det er færre typer du kan ta osv. Så de ser vel sikkert an hvor "nødvendig" det er.. Hadde masse uvi sist svangerskap, tror de heller vil behandle en å ikke behandle det, for selve urinveisinfeksjonen kan også føre til for tidlig fødsel. Det var ikke kanskje derfor hun fødte tidlig? Men jeg tålte ingen av de kurene jeg fikk. Kastet opp av begge jeg prøvde, så de hadde ingen virkning. Håper det går greit med de jeg har fått nå, for jeg kjenner at jeg MÅ bli frisk til fødsel, selvom det er noen uker til.
 
Jo, er vel sånn at det er færre typer du kan ta osv. Så de ser vel sikkert an hvor "nødvendig" det er.. Hadde masse uvi sist svangerskap, tror de heller vil behandle en å ikke behandle det, for selve urinveisinfeksjonen kan også føre til for tidlig fødsel. Det var ikke kanskje derfor hun fødte tidlig? Men jeg tålte ingen av de kurene jeg fikk. Kastet opp av begge jeg prøvde, så de hadde ingen virkning. Håper det går greit med de jeg har fått nå, for jeg kjenner at jeg MÅ bli frisk til fødsel, selvom det er noen uker til.

Hun gikk på gjentatte antibiotika kurer, var visst en blanding. Fødte nesten 7 uker før, men gikk bra :)

Man må bare sove og hvile, jeg orka ikke annet heller..var helt kake.
 
God bedring! Godt å høre at du har fått penicillin, jeg hadde kraftig bihulebetennelse i to uker, er nettopp ferdig. Tynte meg igjennom ei hel uke uten penicillin fordi fastlegen gav meg beskjed om å "lide meg gjennom det". Så kom jeg til en annen lege (som også er gravid) og hun sjekket CRP og sendte meg hjem med antibiotika som hjalp nesten umiddelbart! Håper du blir raskt bedre <3
 
God bedring! Godt å høre at du har fått penicillin, jeg hadde kraftig bihulebetennelse i to uker, er nettopp ferdig. Tynte meg igjennom ei hel uke uten penicillin fordi fastlegen gav meg beskjed om å "lide meg gjennom det". Så kom jeg til en annen lege (som også er gravid) og hun sjekket CRP og sendte meg hjem med antibiotika som hjalp nesten umiddelbart! Håper du blir raskt bedre <3
Å fy fader stakkars menneske:( håper du får god pleie! Masser av god bedring

Takk <3 Krysser fingrene for at det går fort med penicillinen!
 
Men altså, den grensen med nesespray og tre ganger i døgnet, er det krise om jeg tar det fire ganger i døgnet noen dager om nødvendig?? Det letter jo litt på trykket :p
 
På otrivin står det faktisk at effekten varer i 6 timer og at det er så lenge det bør gå mellom hver dose.. Det vil jo si at det kan gå 4 ganger i døgnet?
 
Hvordan går det med deg? Jeg sliter med akkurat det samme selv :wtf:
Har bihulebetennelse, og legen sa hun ville gi meg noe men skulle sjekke CRP før jeg dro først. Men den var på 14, så jeg fikk ingenting. Hatt det nå i 2 uker, og er tett i nesa hvert 2. Min. Og det er plagsomt!! Skal tilbake om 4uker for da er neste sv kontroll, så får vente å se til da Evt. Ønsjer deg god bedring og håper du blir bedre :) Jeg må og ta nesespray, men aner ikke hvor mye man egentlig kan ta. Men tar 2 ganger på dagtid og en på kveld når jeg legger meg. Og da får jeg pustet med begge neseborene :hilarious:
 
Skulle aldri ha nevnt at jeg var frisk igjen.

Vondt i halsen, klør i bryster og hoster som en gal. Er så vondt å hoste med stor mage, får skikkelig vondt i høyre side.
 
Back
Topp