Skravletråd Lag Bringebær

Jeg kunne tenkt meg å vinne, men da vil jeg GJERNE bytte ut vann med væske på neste utfordring. Dette skader ikke dere som allerede drikker vann, men inkluderer de som ikke kan drikke vann også.

Dersom jeg skal jobbe for å vinne en utfordring for så å være med og bestemme neste, i tillegg til at det vil gå utover eksamenslesing og whatnot, så er det det jeg ønsker.

Jeg forstår ikke helt hva slags væske du tenker på da. Litt av poenget er jo at det skal være litt utfordring, da syns jeg ikke folk skal få telle med kaffekoppen på morran og 2 glass Coca cola til middag og te til kvelds.

Da kan jeg heller gå med på å si feks 1,5 liter vann, siden linkene du la ut peker på at det kan være sånn ca der man bør ligge.

Jeg forstår ikke helt hva slags væske du tenker på da. Litt av poenget er jo at det skal være litt utfordring, da syns jeg ikke folk skal få telle med kaffekoppen på morran og 2 glass Coca cola til middag og te til kvelds.

Da kan jeg heller gå med på å si feks 1,5 liter vann, siden linkene du la ut peker på at det kan være sånn ca der man bør ligge.

Linkene jeg la ut spesifiserer ikke vann, men væske.
Hva med at det skal være fritt for sukker, da? Da er sukkererstatninger med, så man kan ikke regne med pepsi max, eller te/kaffe med suketter.

Jeg ser absolutt ikke hva som er galt med å ta med te og kaffe, da det er vann tilsatt smak, og er enda mer næringsrikt enn vann. Som sagt, dette er en måte å inkludere flere på!

Vann tilsatt noe, men ikke i hovedsak næring og ikke utelukkende sunne ting, blir.a koffein, og det et som sagt vanndrivende og derfor slett ikke noe godt substitutt for vann

Vann tilsatt noe, men ikke i hovedsak næring og ikke utelukkende sunne ting, blir.a koffein, og det et som sagt vanndrivende og derfor slett ikke noe godt substitutt for vann

Kaffe er ikke vanndrivende, ifølge forskning (nå hadde jeg tid til å google det).
http://forskning.no/content/kaffe-virker-ikke-vanndrivende

Her er det også en link med fakta basert på forskning, om at kaffe, (og te for så vidt), ikke er vanndrivende.
https://sunnskepsis.wordpress.com/2014/01/10/kaffe-gjor-deg-ikke-dehydrert/

Man kan gjerne si "forskning sier både det ene og det andre", men i dette tilfelle stemmer det faktisk ikke! Dersom dere fortsatt er uenig, så må dere ta dere en seriøs tur ut av firkanten dere lever i og lese dere opp, i stedetfor å være i modus "vil ikke høre, gidder ikke å lese". Les seriøs forskning, uttal dere deretter!

Google gjerne også "kaffe er vanndrivende + forskning", hvis dere fortsatt er i tvil.

Sorry hvis jeg er krass nå, men når dere er så påståelig ovenfor et tema som ikke en gang eksisterer, så syns jeg det var verdt den tiden jeg brukte på å finne frem til et konkret, og rett svar.

Linkene jeg la ut spesifiserer ikke vann, men væske.
Hva med at det skal være fritt for sukker, da? Da er sukkererstatninger med, så man kan ikke regne med pepsi max, eller te/kaffe med suketter.

Jeg ser absolutt ikke hva som er galt med å ta med te og kaffe, da det er vann tilsatt smak, og er enda mer næringsrikt enn vann. Som sagt, dette er en måte å inkludere flere på!

Både kaffe og te drenerer kroppen for vann kan ikke se noe helse messigt ting med det egenlig.

Da må du drikke koffeinfri kaffe som igjen er mer kjemisk behandlet. Eneste er vel ren frukt te...?

Både kaffe og te drenerer kroppen for vann kan ikke se noe helse messigt ting med det egenlig.

Da må du drikke koffeinfri kaffe som igjen er mer kjemisk behandlet. Eneste er vel ren frukt te...?
Kan du vise meg forskning som bygger opp om den påstanden der?

Kan du vise meg forskning som bygger opp om den påstanden der?
Jada viss du ønsker kan du selv søke i forsknings basen. Til du blir blå! Slu.se der er alle forskning med om mot hverandre gi meg en troverdig forsknings resultat fra forskere som ikke er avhengi av et firma:)
At koffein ikke er vanndrivende og ikke oversatt helst på original språket:) for oversette kan jeg gjøre selv:)

Se linkene over ;) jeg ba om at du skulle vise de meg, for jeg har søkt etter at det ER vanndrivende, og ikke funnet en eneste link som støtter det. Kun det motsatte.

Se linkene over ;) jeg ba om at du skulle vise de meg, for jeg har søkt etter at det ER vanndrivende, og ikke funnet en eneste link som støtter det. Kun det motsatte.
Skal bobestyrer deg med motsvarende når jeg har tid å leke leker:)

Skal bobestyrer deg med motsvarende når jeg har tid å leke leker:)
Venter spent, fordi helt seriøst: jeg har lett og finner ingenting.

Forskningen jeg kommer frem til er ikke betalt

Venter spent, fordi helt seriøst: jeg har lett og finner ingenting.

Forskningen jeg kommer frem til er ikke betalt
Viss du kan noe som HELST om forsking kan man ikke få noen gode resultater av 50 mennesker man må ha i hvertfall 100 mennesker og 100 mennesker til som skal brukes som test mot de første 100 som testes. De har da ikke brukt en brøkdel av hva som kreves for at de i realiteten skal kunne være relevant fakta for mennesker.

Skal slikt være gyldig har forskere noen retningslinjer som må følges. Det at det kommer opp på webside og en blogg side som alle mennesker kan skrive i er ikke akkurat overbevisende fakta.

Seriøst, vi skal være et lag her. Å krangle skaper bare splid, som igjen ikke akkurat gjør at vi yter vårt beste for laget når det kommer til utfordringer og vektnedgang.

Joda, men så føler jeg meg jo ekstremt motarbeidet, uten at jeg kan fatte hvorfor. Vet at to stykker jeg inne støtter meg, selv om de ikke er nødvendigvis enig. Da går jeg rett i selvforsvarmodus, spesielt når folk ikke greier å være fleksible til å i det hele tatt tenke utenfor boksen. Kun forholder seg til det de vet fra før, og er ikke interessert i å lære noe som i tillegg kan være bra for dem.

Men kjære vene - kan ikke vi heller bli enige om å droppe hele punktet på en eventuell utfordring? Jeg vet jeg får nye poeng av en slik utfordring men synes det blir heilt feil å inkludere kaffe/te/brus ++ siden vi tydeligvis ikke er enige - så må det da gå an å droppe det?

Jeg tror at hvis vi klarer 350(!) poeng hver i snitt så vinner vi utfordringen. Jeg kjente selv at dette var ganske heftig (spesielt når vi bare får 60 poeng på trening, jeg trener 2*90 fast hver uke), men samtidig syns jeg at vi skal gå for å vinne denne uka. Hva tenker dere andre?

Må bare quote denne i tilfelle du ikke har fått det med deg; det er 60 poeng dor trening per dag, ikke for uken.

Er dere klare for kamp?
jeg har igjen bare 1 grønt i dag, holder meg unna snop, veier maten min og skal i gang med trening nå.
det blir 30 min med aerobic, så styrke, deretter yoga og til slutt en halvtimes tur. Da skal jeg etter mine beregninger få max poeng i dag. Satser på å få det hver dag denne uken. Er plent nødt til å gi jernet, etter alle kakene, brusen og alkoholen jeg har inntatt i det siste :P

Må bare quote denne i tilfelle du ikke har fått det med deg; det er 60 poeng dor trening per dag, ikke for uken.
Jada, så det, men dette betyr at det blir 30 min som jeg ikke får igjen for :) Vanligvis ville jeg trent 90 min søndag og onsdag og 20 min mandag, tirsdag og torsdag. :) nå må jeg prøve på 60 hver dag!

Er dere klare for kamp?
jeg har igjen bare 1 grønt i dag, holder meg unna snop, veier maten min og skal i gang med trening nå.
det blir 30 min med aerobic, så styrke, deretter yoga og til slutt en halvtimes tur. Da skal jeg etter mine beregninger få max poeng i dag. Satser på å få det hver dag denne uken. Er plent nødt til å gi jernet, etter alle kakene, brusen og alkoholen jeg har inntatt i det siste :P
Wow, du er flink og ivrig! Jeg holder meg unna snop, spiser 5 frukt /grønt og har trent 60 min. Noe mer gidder jeg ikke :)

Vi gikk på en smell og kjøpte potetgull i går. Spent på om jeg klarer å holde meg unna restene i skapet...

Back
Topp