Risiko for abort dag for dag

StineH

Elsker forumet
Etter 2 SA, en tidlig og en etter 12 uker så klarer jeg ikke helt å slappe av og nyte det faktum at jeg er gravid.. Derfor har brukt endel tid på å søke rundt på nettet for å finne statistikker og informasjon om spontanaborter. Jeg kom over denne siden, og syntes den egentlig var veldig informativ (om enn skremmende).

http://spacefem.com/pregnant/mc.php?m=18&d=04&y=16

Her kan man legge inn EL og så regner den ut for deg hvilken dag du er på nå, og hvor stor sjansen for spontanabort/MA er.

Jeg er 5+0 i dag, og blir litt skremt av at risikoen fortsatt nesten er 20% (17,3), men samtidig blir jeg veldig beroliget av at den skal synke betraktelig den neste uken og at jeg neste mandag på 6+0 er helt nede i 8,4% og at om 2 uker er risikoen helt nede i under 4% :D
 
Denne trengte jeg også å se. Tenker ikke på noe annet, og jeg klarer ikke glede meg å kose meg enda.
 
Denne trengte jeg også å se. Tenker ikke på noe annet, og jeg klarer ikke glede meg å kose meg enda.
Det er fælt å ha det sånn, når man helst vil kose seg med det lille livet som spirer og gror. Spesielt når hormonene stormer og følelsene er all over the place...

Jeg har troen på oss denne gangen, og vi må bare ta en dag av gangen. Jeg tenker i allefall sånn hver morgen når jeg våkner og går på do, og jeg ikke har begynt å blø - At jeg er èn dag nærmere målet.. <3
 
Jeg stresser i perioder i løpet av dagen - når murringene blir veldig tydelige løper jeg på do for å sjekke at det ikke kommer noe. Veldig kjipt men det er jo bare fordi vi har så veldig lyst at det skal gå bra!
Men jeg er roligere denne gangen enn sist. Klarer ikke forklare hva som gjør det eller hvorfor men er vel magefølelsen som prøver å si noe? Håper at det er et godt tegn hvertfall :)
 
Det er fælt å ha det sånn, når man helst vil kose seg med det lille livet som spirer og gror. Spesielt når hormonene stormer og følelsene er all over the place...

Jeg har troen på oss denne gangen, og vi må bare ta en dag av gangen. Jeg tenker i allefall sånn hver morgen når jeg våkner og går på do, og jeg ikke har begynt å blø - At jeg er èn dag nærmere målet.. <3

Jeg jubler nesten for hver gang jeg er på do å ikke ser blod. Men tør ikke tro det går så bra enda. Men jeg håper, for oss begge.

Var litt stas at vi havnet på samme termin gruppe igjen da ;)
 
Jeg stresser i perioder i løpet av dagen - når murringene blir veldig tydelige løper jeg på do for å sjekke at det ikke kommer noe. Veldig kjipt men det er jo bare fordi vi har så veldig lyst at det skal gå bra!
Men jeg er roligere denne gangen enn sist. Klarer ikke forklare hva som gjør det eller hvorfor men er vel magefølelsen som prøver å si noe? Håper at det er et godt tegn hvertfall :)
Har det på samme måte her - var liksom litt ekstra strekkesmerter på kvelden forrige gang, og så begynte jeg å blø på morgenen dagen etter..

Hadde en god magefølelse sist gang, men den viste seg å ikke stemme. Så nå merker jeg at jeg er VELDIG avventende... =/

Jeg jubler nesten for hver gang jeg er på do å ikke ser blod. Men tør ikke tro det går så bra enda. Men jeg håper, for oss begge.

Var litt stas at vi havnet på samme termin gruppe igjen da ;)
Akkurat samme her! Og gransker papiret inngående etter tegn på noe som ikke skal være der. Godt ingen ser meg der jeg sitter =P

Kjempestas at vi kom på samme gruppe igjen <3
Husker du mistet bare noen dager før meg sist, og jeg syntes så innmari synd på deg - og så fulgte jeg etter rett etterpå..
Men denne gangen SKAL det gå. Jabuar 2017 er vår lykkemåned!
 
Jeg er gravid for første gang! Kjenner det er veldig stas, men tenker jo mye på spontanabort! Har kommet til uke 5+3, så er jo fortsatt veldig tidlig..
 
Jeg er gravid for første gang! Kjenner det er veldig stas, men tenker jo mye på spontanabort! Har kommet til uke 5+3, så er jo fortsatt veldig tidlig..
Jeg skjønner deg godt. Første gangen jeg var gravid må jeg innrømme at jeg ikke bekymret meg noe særlig for abort. Jeg hadde en mye mer sånn "går det så går det"-innstilling. Da gikk hele svangerskapet problemfritt.
Men etter å ha mistet 2 ganger etter det, så klarer jeg ikke å slappe av.

Er bare 5+0 i dag, så i likhet med deg, så er det fortsatt veldig tidlig. Det positive er at jeg har MASSE symptomer, mer en begge de to gangene jeg mistet..
 
Jeg skjønner deg godt. Første gangen jeg var gravid må jeg innrømme at jeg ikke bekymret meg noe særlig for abort. Jeg hadde en mye mer sånn "går det så går det"-innstilling. Da gikk hele svangerskapet problemfritt.
Men etter å ha mistet 2 ganger etter det, så klarer jeg ikke å slappe av.

Er bare 5+0 i dag, så i likhet med deg, så er det fortsatt veldig tidlig. Det positive er at jeg har MASSE symptomer, mer en begge de to gangene jeg mistet..

Jeg har en del symptomer selv, men vet jo ikke hva som er normalt.. Ømme bryster og trøtt er jeg iallefall.. ;) får bare krysse fingrene for at det skal gå bra, å ikke tenke så mye på det! ☺️
 
Tusen takk. Etter tre vellykkede svangerskap uten noen SA historikk sitter jeg med tankene at det er for godt til å være sant. Siden det rammer så mange må det jo en gang ramme meg også...
 
Jeg har en del symptomer selv, men vet jo ikke hva som er normalt.. Ømme bryster og trøtt er jeg iallefall.. ;) får bare krysse fingrene for at det skal gå bra, å ikke tenke så mye på det! ☺️
Når det kommer til symptomer, så er jo alt normalt. Alt fra å være så dårlig at man må legges inn på sykehus, til å ikke merke noenting.. Jeg er veldig glad for at jeg har litt symptomer, ellers hadde jeg nok blitt sprø av all tenkingen..

Tusen takk. Etter tre vellykkede svangerskap uten noen SA historikk sitter jeg med tankene at det er for godt til å være sant. Siden det rammer så mange må det jo en gang ramme meg også...
Jeg tror du kan slappe helt av jeg. Leste ett eller annet sted at man er mindre disponert for SA dersom man har flere fullgåtte svangerskap bak seg uten SA. Tror det var type 17% av alle friske kvinner som opplevde en SA. Mens om man har opplevd SA før, så er det hele 25% sjans for ny SA...
Jeg synes uansett det er godt å få det "ned på papiret" i statistisk form, hjelper meg liksom fremover når jeg kan glede meg over at om bare EN liten uke så er risikoen allerede under 10%...
 
Takk for denne, utrolig godt å se at i følge statistikken så er jeg nede på 5,9%. Denne hjalp veldig godt på etter at jeg drømte at jeg mistet i natt, løp på do ganske panisk bare for å sjekke at det ikke var blod...
 
Når det kommer til symptomer, så er jo alt normalt. Alt fra å være så dårlig at man må legges inn på sykehus, til å ikke merke noenting.. Jeg er veldig glad for at jeg har litt symptomer, ellers hadde jeg nok blitt sprø av all tenkingen..


Jeg tror du kan slappe helt av jeg. Leste ett eller annet sted at man er mindre disponert for SA dersom man har flere fullgåtte svangerskap bak seg uten SA. Tror det var type 17% av alle friske kvinner som opplevde en SA. Mens om man har opplevd SA før, så er det hele 25% sjans for ny SA...
Jeg synes uansett det er godt å få det "ned på papiret" i statistisk form, hjelper meg liksom fremover når jeg kan glede meg over at om bare EN liten uke så er risikoen allerede under 10%...
Ja alt som står skrevet har litt mer tyngde enn det som bare blir sagt
 
Hurra!
5+1 i dag, ingen blødninger, og symptomene er på plass. Nå er jeg nede i 15,8% sjanse for SA/MA.

En dag om gangen..
 
Jeg følger med på den daglig selv!
13% her!

Ingen blødninger, men syntes egentlig ikke jeg har så mye symptomer heller
 
Jeg følger med på den daglig selv!
13% her!

Ingen blødninger, men syntes egentlig ikke jeg har så mye symptomer heller
Jeg følte jeg nesten ikke hadde noen symptomer i går, men i dag er de på plass igjen. Vet jo fra før av at symptomene varierer litt fra dag til dag, men man kan jo bli smårar av mindre.. -,-

Gleder meg til å komme ned på under 10%!
 
Back
Topp