Hvor mange timer er det greit at skolebarn bruker på trening i uka?

Har ikke sagt at man ikke er det?

Hvilken idrett er hun med på da?

Det spiller ingen rolle hva barnet er med på, men jeg synes ikke noe om at noe skal bli så alvorlig hos små barn så tidlig :) Jeg tenker det har helt motsatt effekt på de fleste, og de få da som ønsker å satse vil dette, men de som er litt delt slutter. Da vil man få mindre fysisk aktivitet på mange. Organisert idrett skal være gøy, sosialt, lek. Ikke press og mas om å prestere fra 7 årsalderen.
Mine barn er fysisk aktive hele uken, de sitter aldri i ro. Så bekymrer meg ikke for om de får nok trening :)
 
Min er hjemme kl 14 senest, tirsdager er han hjemmr 12.
Trening starter tidligst 17.30
Ja da er det jo mange timer igjen.

Her er han hjemme tidligst 15 når vi er på jobb, da jeg har tidligvakt. Men jeg har mest mellomvakter, og da er han som regel ikke hjemme før nærmere 16.30.
Da er det ikke mye tid hverken før eller etter trening til å få spist, gjort lekser eller få slappet av.

Jeg får hentet han kl 14 da jeg har fri da, og det er den dagen han har trening.

Men i morgen feks da de har kamp en halvtime unna her, så må jeg flytte vakta mi sånn at jeg er ferdig kl 15, vi må reise 16.15.. Og da skal jeg hente to barn, og komme oss hjem på den tiden. Han skal skifte osv.

Så jo, jeg synes de har nok når de er så små.
 
Syns 6 timer i uka er mye ja, det er jo nesten hver dag? Da blir det lite tid til annet. Føler egentlig 3 timer i uka på det alderstrinnet hadde vært nok, så det var tid til å være med venner utenom også og leke uten at det var organisert.
 
Jeg roper alltid ekstra høyt JA til fysisk aktivitet som IKKE er organisert idrett! Men det kommer helt an på hvert enkelt barn selvfølgelig;)
Min yngste på 9 spiller fotball og trener 3 timer i uka, har 1 kamp dag og diverse cuper. Ho er ekstremt aktiv, høyt og lavt, hopper og spretter stort sett alle dager så no mer organisert trenger ho absolutt ikke:p Så er hennes store mål her i livet å bli lege så da er det min jobb som mamma og sørge for at ho har god tid til skolearbeid o.l! Ikke det konstante jaget etter skoledagen er over:)
Min eldste(13) bokser 3-6 timer i uka. Han er avhengig av ganske mye egentid, være alene, være med familien sin og tar livet helt med ro. Han har dysleksi og trenger litt mer tid til lekser innimellom. Så det holder for han:)
Off det ble langt haha!!
 
Ja da er det jo mange timer igjen.

Her er han hjemme tidligst 15 når vi er på jobb, da jeg har tidligvakt. Men jeg har mest mellomvakter, og da er han som regel ikke hjemme før nærmere 16.30.
Da er det ikke mye tid hverken før eller etter trening til å få spist, gjort lekser eller få slappet av.

Jeg får hentet han kl 14 da jeg har fri da, og det er den dagen han har trening.

Men i morgen feks da de har kamp en halvtime unna her, så må jeg flytte vakta mi sånn at jeg er ferdig kl 15, vi må reise 16.15.. Og da skal jeg hente to barn, og komme oss hjem på den tiden. Han skal skifte osv.

Så jo, jeg synes de har nok når de er så små.
Dere har tidlige kamper da. Her har de startet 17.30 eller 18 siden starten.
For noen er det fint med mye organisert , for andre ikke.
Umulig å gjøre alle fornøyd uansett tror jeg.
 
Eldste på 6 er med på fotballsfo 1 time i uka. Spiller fotball med laget sitt en gang i uka og spiller kamp.
I tillegg har ho begynt med terrengløp, og løper en gang i uka og løp når det er.

Klarer seg veldig bra på skolen, og jeg er for mer fysisk aktivitet. Når en ser at flere på laget ikke klarer å spille 5 minutter i kamp, så er det tydelig at mer fysisk aktivitet må til.
 
Det er ganske trist! :eek: tror det er enklere å ty til spill og Internett nå enn hva det var for 10-15 år siden..

Ja, det tror jeg også. Når de blir introdusert til spill og apper allerede fra de er 1 år. Blir vant til å sitte foran TV og Internett. I tillegg har også foreldre et ansvar. Er du ikke aktiv selv, så skal det ikke mye til for at ungene blir late også.
Litt må ungene tåle å bli pushes frem. Selv om en ikke skal si det høyt i dag;)
 
Å spille fotball hjemme med venner er ikke samme som organisert idrett synes jeg. Det er litt forskjell på det og at det at trening blir så alvorlig at barn ned i 7 årsalderen ikke har fritid til å være med venner :)
Min spiller fotball med venner, sykler, løper, hopper på trampoline så trening er det hver dag. Men ikke organisert :)

Det jeg skulle frem til er at han ikke syns det er for mye fotball. Han har et ønske om å bli god, om han blir det er jo kanskje lite sannsynlig, men han syns det er kjempegøy og alle hans kompiser spiller og som sagt fotball. Og som sagt min 10 åring har masse fritid ved siden av organisert trening.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
3-4 timer maks i uken (pluss eventuelle kamper/stevner innimellom) syns jeg er greit uansett idrett/aktivitet. Men er det snakk om skolebarn som går hjem selv etter skolen, gjør lekser og lignende før foreldrene kommer hjem så kan man nok legge til et par timer. Da er jo leksene unnagjort før middag og ettermiddagen "fri" :)

Men maks 3-4 timer i SFO alder, gjerne heller 2-3 timer.
 
2t i uka. Her går min 10-åring på fotball. Det er 1,5t to ganger i uka, men dropper ei trening hvis ho er sliten. I tillegg er ho på dans 1t for uka.
 
Da hadde vi valgt en annen idrett, 6 timer i uka på 7-8 åringer er alt for mye.

7 åringen min turner en time i uka
8 åringen er på speider 1,5 time i uka.

2-3 timer holder i massevis. Trenger ikke satse elite på så små...
 
Back
Topp