Dåpskjoledilemma

Vinterbarn16

Gift med forumet
Februarlykke 2016
It's gonna be May 2019
Vi har et dilemma når det kommer til dåpskjole, jeg er ikke døpt, men det er samboer, jeg skulle se på den kjolen og det hadde selvfølgelig vært stor stas om han kunne bruke den! Men, det er seriøst noe av det styggeste jeg har sett, uten unntak! Men mormoren min sydde en til min fetter som er like gammel som meg, den er senere brukt av 2 andre i familien, det er en fin kjole med sånn engelsk blondemønster. Problemet er bare at navnene til de som har brukt den er brodert FORRAN på kjolen. Dette er mennesker hverken jeg eller William kommer til å ha mye kontakt med, folk jeg ikke har hatt kontakt med på mange år, det er søskenbarna mine, men jeg er litt fryst ut fra den siden av familien, og om jeg har noen kontakt med den siden så er det kun mormor, som jeg forøvrig har sett mer på 2 mnd nå, enn på 5 år.
Vi er enige om at vi syntes det er helt malplasert å ha disse navnene forran på kjolen, men gidder ikke betale mellom 500-800 for noe som skal brukes noen timer, jeg rekker hverken å strikke eller hekle noe på den tiden vi har igjen til dåpen! Men jeg lurte på er det vanlig å ha navnene brodert forran på kjolen på den måten? Tenker dere det er rart å ha disse navnene på folk han ikke kommer til å bli kjent med på kjolen? Det er brodert både i rosa og blått -.- med navn og dato, greit det sikkert er koselig å ha på, men forran liksom? (Bilde kommer)

Foran på kjolen? Hvorfor det? Høres jo veldig merkelig. Og synes også det er rart å bruke den pga det.
Den stygge kjolen- kan dere pynte den opp på noe vis?
Edit: ser nå at det er ganske smått. Kanskje det vil forsvinne litt...?
Evt kan dere spørre å kjøp og salg-sider på fb om det er noen som selger billlig?

De jeg kjenner som har brodert på kjolen har stort sett gjort det på underkjolen eller bak, aldri hørt eller sett noen gjort det på forsiden som det der.
Hva med å leie en eller sjekk finn eller facebook kjøp og salg grupper, som nevnt over?
Evt kan dere jo bruke kjolen og heller la være å ta med nederste delen på bilder. Tror kanskje jeg hadde gått for det.

I min familie er også navnene brodert foran. Den ble sydd til meg og så har alle søsknene og søskenbarn brukt den. Veldig koselig!

(Det er en av de største grunnene til at jeg syns det er så synd at vi ikke skal døpe:/)

Foran på kjolen? Hvorfor det? Høres jo veldig merkelig. Og synes også det er rart å bruke den pga det.
Den stygge kjolen- kan dere pynte den opp på noe vis?
Edit: ser nå at det er ganske smått. Kanskje det vil forsvinne litt...?
Evt kan dere spørre å kjøp og salg-sider på fb om det er noen som selger billlig?
De jeg kjenner som har brodert på kjolen har stort sett gjort det på underkjolen eller bak, aldri hørt eller sett noen gjort det på forsiden som det der.
Hva med å leie en eller sjekk finn eller facebook kjøp og salg grupper, som nevnt over?
Evt kan dere jo bruke kjolen og heller la være å ta med nederste delen på bilder. Tror kanskje jeg hadde gått for det.
Det er smått, men det er der, og jeg vil jo gjerne ha med hele kjolen på bilder :/ skjønner ikke at det skal broderes forran, helt greit at det er brodert på, men det tar jo "litt" av oppmerksomheten fra dåpsbarnet syntes jeg da, jeg skal sjekke litt rundt om det er mulig å få kjøpt eller leid billig :-)

Det er smått, men det er der, og jeg vil jo gjerne ha med hele kjolen på bilder :/ skjønner ikke at det skal broderes forran, helt greit at det er brodert på, men det tar jo "litt" av oppmerksomheten fra dåpsbarnet syntes jeg da, jeg skal sjekke litt rundt om det er mulig å få kjøpt eller leid billig :-)
Evt får du fjerne broderinga i håp om at ingen merker det :p

Av sentimentale grunner hadde jeg brukt den "stygge" kjolen til pappa'n. Kanskje prøve å pynte litt på den. Koseligere å fortelle barnet at han brukte faren sin enn en annen kjole med navn av noen han ikke engang kjenner, bare pga farens var "stygg".

Min x svigerfamilie hadde navnene brodert forran. Jeg syns ikke det gjorde noe. Ser det heller ikke på bilder. For en må gå langt vekk for å få med hele kjolen og da ser en ikke lengre detaljer ;) men de fineste bildene er desidert de nærmeste når halve kjolen ikke viser. Og da er ikke broderiene med på bildene :)
Sann ellers hadde jeg valgt faren sin kjole, selv om du ikke liker den, eller leigd en, når du er så imot broderingen og ikke har noe tilknytning til kjolen.

På vår er også navnene brodert foran :-) Den ble i sin tid sydd til min eldste bror og etter det har mange brukt den til nå. Alle mine søsken, jeg, min kusine og mine to nevøer. Jeg syns det er koselig at det er sydd foran, men alle er forskjellig :-)

Iben blir tredje jenta som bruker den da. Bare mannfolk i familien ellers:P

Vi har fått lånt en som tremenningen hans brukte i sommer som var, den er strikket eller heklet, husker ikke helt, men den vet jeg er fin, skal finne bilde av den "stygge" kjolen, den er kanskje ikke så stygg og det er sikkert koselig å bruke den, men jeg liker den virkelig ikke, of vil derfor ikke bruke den på han bare fordi faren hans hadde den

Vi har fått lånt en som tremenningen hans brukte i sommer som var, den er strikket eller heklet, husker ikke helt, men den vet jeg er fin, skal finne bilde av den "stygge" kjolen, den er kanskje ikke så stygg og det er sikkert koselig å bruke den, men jeg liker den virkelig ikke, of vil derfor ikke bruke den på han bare fordi faren hans hadde den
Da tror jeg kanskje du får gå for den :) ungen skal jo foreviges i kjolen :)

Back
Topp