Gutter og jenter dusje i samme garderobe?

Det er ikke greit syns jeg! Jeg hadde sagt fra at mitt barn ikke kom til å dusje da!

Syns faktisk at det er greit.

Ingen av foreldrene har reagert før og da regner jeg med at ungene ikke har fortalt/ sagt at de ikke synes det er et problem. Nakenhet er helt naturlig og de er barn.
Hadde barna klaget eller sagt noe på at de ikke ønsket å dusje pga det så er det noe annet men mitt inntrykk er at det er mest problem for foreldre.
Unger tenker ikke seksuelt i den alderen, selv om de skulle ha lært litt om sex på det tidspunktet så har de nok veldig lite forståelse for hva det er.

Hvis barna selv synes det er greit, så er det jo greit. :-)

Hvis noen av barna synes det er ubehagelig, så må de selvsagt skille kjønnene.

Hadde ikke hatt noe problem med det. Er de voksne som blåser dette opp til et digert problem.

Jeg personlig hadde ikke hatt noe problem med det. Men jeg tviler på at 7-åringen her hadde likt det. Han slipper ikke oss her hjemme inn på badet når han dusjer heller. Han hadde nok ikke likt seg i garderobe med bare gutter heller....

Vi delte også garderobe i første, kanskje lengre også, det er jeg ikke sikker på. Kan ikke huske at noen reagerte på det.

Så lenge barna ikke ser noe problem i det, så er det vel greit tenker jeg.

helt greit. de er kjempesmå! husker vi løp nakne i sprederen i barnehagen, og da var jeg 7 år

Et rungende nei fra meg. Hvor lett er det for den/de barna som ikke liker dette å si ifra? Hvordan kan de vite at de har lov/mulighet til å endre dette? Hvordan kan vi som voksne være sikker på at ting som blir observert i dusjen ikke blir tema for mobbing senere på skolen?

Og ikke kom og fortell at en 6-åring ikke kan synes det er flaut å vise seg naken foran en av motsatt kjønn, for det har jeg selv erfart at er ganske vanlig..

De er så små at jeg hadde gjerne ikke hatt noe problem.

Ser ikke helt problemet jeg altså. Den moren lager jo bare ett problem av noe som i utgangspunktet ikke er problematisk. Rent hysteri, spør du meg.
Enig med deg.
Altså barn av motsatt kjønn er da med i garderoben i svømmehallen fram til de er både 7 og 8 år har jeg skjønt
Det er ikke noe problem men det her skal være et problem

Jeg hadde ikke syns det var greit overhode selv! Jeg ville ikke bytte fotball skjorte ved gutta engang i den alderen for noen får faktisk litt antydning til bryster osv i den alderen så hadde heller ikke likt at min datter delte garderobe i den alderen.

Enig med deg.
Altså barn av motsatt kjønn er da med i garderoben i svømmehallen fram til de er både 7 og 8 år har jeg skjønt
Det er ikke noe problem men det her skal være et problem

Enig i dette. Er mange som synes det er helt greit å dra 8-10 år gamle gutter med seg i damegarderoben i svømmehallen...
Hva er da problemet med at 5-6 år gamle barn dusjer sammen? Tydeligvis ingen av disse barna som har reagert heller, da hadde de vel sagt fra hjemme. :-)

Back
Topp