Ja har i grunn dethva med deg?
![]()
Det er fint
Nja, være litt trassig i natt, så ikke mye søvn
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja har i grunn dethva med deg?
![]()
Ja, de har noenjobber sammen med ei svensk ei,hu har 3 navn
Kult at de velger sånn "gamle" navn syns jeg da![]()
Syns de fleste har 3 navn her, og forvirrende på jobb noen ganger![]()
M
Jeg heter Anna Therese, men jeg bruker Therese. Jeg husker når vi søkte pass og lignende så skriver man sitt fulle navn og stryker under tiltalsnavnet... Funker jo greit i Sverige men her i Norge blir det bare kluss.Svensk navnetradisjon er tre navn hvor oftest det er det i midten som er der som brukes
Hehe ja fungerer bedre herJeg heter Anna Therese, men jeg bruker Therese. Jeg husker når vi søkte pass og lignende så skriver man sitt fulle navn og stryker under tiltalsnavnet... Funker jo greit i Sverige men her i Norge blir det bare kluss.
Spiller ingen rolle hvor mange ganger jeg sier at jeg heter Therese, jeg blir kallet Anna![]()
Huff da? Ta det med roJoda, helt grei. I dag blør jeg masse neseblod og en del brekninger, men bekkenet er overraskende bra
Hvordan er det med deg?
Høres deilig utSnart klar for å ta meg en time på puta![]()
Den er kjedeligDet er fint
Nja, være litt trassig i natt, så ikke mye søvn
Den er kjedelighåpe det blir bedre i natt
![]()
Ja, på bankkort, førerkort og sånt kan man bruke bare tiltalsnavnet, da blir det enklereHehe ja fungerer bedre her![]()
Ser ofte fulle navnet til folk på jobben da og vet aldri helt hvilket navn jeg skal bruke når jeg snakker med dem![]()
Men noen kollegaer har kun tiltalsnamn og etternavn stående på førerkort for eksempel så blir jo mye lettere da![]()
Blir utrolig mye lettere daJa, på bankkort, førerkort og sånt kan man bruke bare tiltalsnavnet, da blir det enklere
Jeg husker egentlig aldri at det var noe problem med flere navn, mellomnavnene faller liksom bort i daglig bruk. Men som barn var det artig å spørre kompisene hva de hette mer enn bare "xxx"![]()
Understreket tiltalsnavn er logisk i Sverige. I Norge er det et ukjent fenomen, vi har ikke det konseptet rett og slett. Min svenske svigerinne sto oppført med sitt første navn o garderoben i bhg (de har navn på foreldrene på ungenes plasser, sikkert for å lære dem) til jeg påpekte at det navnet bruker hun ganske nøyaktig aldri.Jeg heter Anna Therese, men jeg bruker Therese. Jeg husker når vi søkte pass og lignende så skriver man sitt fulle navn og stryker under tiltalsnavnet... Funker jo greit i Sverige men her i Norge blir det bare kluss.
Spiller ingen rolle hvor mange ganger jeg sier at jeg heter Therese, jeg blir kallet Anna![]()
Haha, hun påpeka ikke det selv da?Understreket tiltalsnavn er logisk i Sverige. I Norge er det et ukjent fenomen, vi har ikke det konseptet rett og slett. Min svenske svigerinne sto oppført med sitt første navn o garderoben i bhg (de har navn på foreldrene på ungenes plasser, sikkert for å lære dem) til jeg påpekte at det navnet bruker hun ganske nøyaktig aldri.
Jeg har da lugget i sengen i hele dag men har fortsatt ikke noe mer energi. Men nå MÅ jeg opp, ska kjøre i bhg og lage middagNoen som har litt energi å låne bort? Skulle ha ryddet og ordnet her men er bare sliten![]()
Så sant så santJa jeg og. Ny natt, nye muligheter(for bedre søvn)
Det skjønner jeg godtJada, men jeg skal innrømme at jeg begynner å bli litt utålmodig
Det fikk jegHuff da, håper du får en noenlunde bra dag uansett![]()
Bare jeg som ikke får soveUff, hva har stått på hos dere i natt da?
Haha, hun påpeka ikke det selv da?![]()
Det er så irriterende :OUff jeg har liksom ignorert den allergien litt jeg daden kommer vel snikende på meg snart den også! On top of everything
![]()
Skal se etter. Synes han skal ha søte plaggFår håpe det bedrer seg mot jul kanskje? Eller det bred jo være litt nå som det snart er 17 mai ...