Skravletråd April

Ja, de har noen :p jobber sammen med ei svensk ei,hu har 3 navn :o

Kult at de velger sånn "gamle" navn syns jeg da :)
Syns de fleste har 3 navn her, og forvirrende på jobb noen ganger :p
M
Svensk navnetradisjon er tre navn hvor oftest det er det i midten som er der som brukes
Jeg heter Anna Therese, men jeg bruker Therese. Jeg husker når vi søkte pass og lignende så skriver man sitt fulle navn og stryker under tiltalsnavnet... Funker jo greit i Sverige men her i Norge blir det bare kluss.
Spiller ingen rolle hvor mange ganger jeg sier at jeg heter Therese, jeg blir kallet Anna :P

Jeg heter Anna Therese, men jeg bruker Therese. Jeg husker når vi søkte pass og lignende så skriver man sitt fulle navn og stryker under tiltalsnavnet... Funker jo greit i Sverige men her i Norge blir det bare kluss.
Spiller ingen rolle hvor mange ganger jeg sier at jeg heter Therese, jeg blir kallet Anna :P
Hehe ja fungerer bedre her ;)
Ser ofte fulle navnet til folk på jobben da og vet aldri helt hvilket navn jeg skal bruke når jeg snakker med dem :p
Men noen kollegaer har kun tiltalsnamn og etternavn stående på førerkort for eksempel så blir jo mye lettere da ;)

Joda, helt grei. I dag blør jeg masse neseblod og en del brekninger, men bekkenet er overraskende bra :)
Hvordan er det med deg?
Huff da? Ta det med ro:)
Her er alt bra, foreldra mine passa lillemor i natt, så jeg fikk sove. Og nå er jeg på kafé med gode venner:)

Noen som har litt energi å låne bort? Skulle ha ryddet og ordnet her men er bare sliten :p

Hehe ja fungerer bedre her ;)
Ser ofte fulle navnet til folk på jobben da og vet aldri helt hvilket navn jeg skal bruke når jeg snakker med dem :p
Men noen kollegaer har kun tiltalsnamn og etternavn stående på førerkort for eksempel så blir jo mye lettere da ;)
Ja, på bankkort, førerkort og sånt kan man bruke bare tiltalsnavnet, da blir det enklere :)
Jeg husker egentlig aldri at det var noe problem med flere navn, mellomnavnene faller liksom bort i daglig bruk. Men som barn var det artig å spørre kompisene hva de hette mer enn bare "xxx" :)

Ja, på bankkort, førerkort og sånt kan man bruke bare tiltalsnavnet, da blir det enklere :)
Jeg husker egentlig aldri at det var noe problem med flere navn, mellomnavnene faller liksom bort i daglig bruk. Men som barn var det artig å spørre kompisene hva de hette mer enn bare "xxx" :)
Blir utrolig mye lettere da :)

Vi har hatt det morsomt på jobben noen dager pga ulike navnetradisjoner (har kollegaer fra Polen, Romania, Italia også jeg fra Norge og mannen fra egypt :p ).
Har da fått høre hele navnet til mange av de svenskene kollegaene mine og morsomt å høre for ikke alltid navnene passer så bra sammen :)

Understreket tiltalsnavn er logisk i Sverige. I Norge er det et ukjent fenomen, vi har ikke det konseptet rett og slett. Min svenske svigerinne sto oppført med sitt første navn o garderoben i bhg (de har navn på foreldrene på ungenes plasser, sikkert for å lære dem) til jeg påpekte at det navnet bruker hun ganske nøyaktig aldri.

Understreket tiltalsnavn er logisk i Sverige. I Norge er det et ukjent fenomen, vi har ikke det konseptet rett og slett. Min svenske svigerinne sto oppført med sitt første navn o garderoben i bhg (de har navn på foreldrene på ungenes plasser, sikkert for å lære dem) til jeg påpekte at det navnet bruker hun ganske nøyaktig aldri.
Haha, hun påpeka ikke det selv da? :p

Noen som har litt energi å låne bort? Skulle ha ryddet og ordnet her men er bare sliten :p
Jeg har da lugget i sengen i hele dag men har fortsatt ikke noe mer energi. Men nå MÅ jeg opp, ska kjøre i bhg og lage middag :(
"Giv meg styrke" liksom :p

Får håpe det bedrer seg mot jul kanskje? Eller det bred jo være litt nå som det snart er 17 mai ...
Skal se etter. Synes han skal ha søte plagg :) kjøpt litt merkeklær fordi de var så søte. Snuppa går mest i h&m klær da hun må ha masse skift siden de griser sånn i bhg. Skjønner ikke, for hjemme er hun plettfri :O

Back
Topp