Håper på det lille mirakelet :)

Det var en lur ide :p
Eller kanskje ikke...hm..
Etter å ha talt litt uker er jeg da 17-18 uker på vei, så da er det jo brått oul:p haha

Får tenke litt på hva jeg gjør
 
Eller kanskje ikke...hm..
Etter å ha talt litt uker er jeg da 17-18 uker på vei, så da er det jo brått oul:p haha

Får tenke litt på hva jeg gjør
Ja du vell det da ja :p
 
Svangerskapet :D 5+0

Termin: 28. November 2016
Igjen til uke 12: 49 dager
Igjen til termin: 248 dager
Trimester: 1. trimester
Neste kontroll lege:
Jordmortime: 6. April kl 0930
Blodtype: 0, rhesus positiv
Ultralyd:
Mage:
Brystmål:
Vektendring: 59,5 kg, +0,5
Matkick: MAT
Plager: Trøtt, småkvalm, murringer, verkende fingre
Tilskudd: D-vitamin, tran og Folat
Arbeid: Fortsatt i permisjon, men går nok over på svangerskapspenger igjen i mai
 
Oi! Her har det skjedd ting! (Har ikke vært her inne på bv på flere mnd) Gratulerer så mye med ny graviditet :D så utrolig gøy!
 
Svangerskapet :D 7+0

Første jordmorkontroll er overstått og termin er der satt til 22. November. Pga lange sykluser så forholder jeg meg til 28. frem til jeg evnt blir flyttet på ul da.

Lite oppdatering forrige uke, da snuppa her var syk og fikk Den fjerde barnesykdommen. Heldigvis frisk og rask igjen nå da:)

Termin: 28. November 2016
Igjen til uke 12: 35dager
Igjen til termin: 234 dager
Trimester: 1. trimester
Neste kontroll lege: 3. Mai
Jordmortime: 24. Juni
Blodtype: 0, rhesus positiv
Ultralyd: henvisning sendt
Blodtrykk: 105/71 (eget mål)
Mage:
Brystmål:
Vektendring: 60 kg, +1 kg
Matkick: MAT
Plager: Trøtt, småkvalm, murringer
Tilskudd: D-vitamin, tran og Folat
Arbeid: Fortsatt i permisjon, men går over på svangerskapspenger igjen i mai. Blir søkt om på legekontroll 3. Mai :)

Ikke store forandringen på mage enda, men er ikke like godt trent som sist gang så det kommer vel snart:p litt oppblåst på kveldene.
1460099601430.jpg
 
Last edited:
Målte blodtrykket nå for moro. 105/71. Ser ut som det er på vei nedover, akkurat som sist, men foreløpig har undertrykket holdt seg over 70 da :) håper ikke det blir ned på 60 igjen. Var jo så svimmel sist gang :p

Ellers så er jeg igang med ny kostholdsplan, og håper det kan hjelpe på kolesterolet før jeg må starte med medisiner om et par år.
Slitsomt å tenke på innholdet i maten hele tiden, men siden jeg allerede bruker olje istedenfor smør, spiser mer fisk, mindre kjøttdeig osv (startet med dette for en god stund siden), og kolesterolet fortsatt er høyt så må det nok bare gjøres.
Håper jeg allikevel klarer å gå opp ca det samme som sist, som var 18 kg.

Har kuttet kaffebønner helt da, og trakter heller om jeg vil ha en kopp kaffe, så den kan jo kanskje bidra bittelitt:)

Ellers er jeg litt usikker på om jeg skal bestille meg ul, for å bekrefte at alt er bra før permisjonen går ut. Har hørt hjertelyden med doppler da♡
 
Svangerskapet :D 8+0

Termin: 28. November 2016
Igjen til uke 12: 28 dager
Igjen til termin: 227 dager
Trimester: 1. trimester
Neste kontroll lege: 3. Mai
Jordmortime: 24. Juni
Blodtype: 0, rhesus positiv
Ultralyd: henvisning sendt
Blodtrykk: 92/63 (eget mål)
Mage:
Brystmål:
Vektendring: 59,8 kg, +0,8 kg
Matkick: MAT
Plager: Trøtt, svimmel, småkvalm, murringer
Tilskudd: D-vitamin, tran og Folat
Arbeid: Fortsatt i permisjon, men går over på svangerskapspenger igjen i mai. Blir søkt om på legekontroll 3. Mai :)

1460705447694.jpg
 
Last edited:
Spennende :D hvor langt er du den 28.?

9+6 er jeg da etter min regning.

Menstermin er jeg 10+5, så blir spennende å se hva hun kommer frem til :)
 
Skjønner deg godt jeg, hadde nok gjort akkurat det samme ;)
Er jo sååå lenge til oul:p hehe
Og etter det så kjenner jeg forhåpentligvis liv og.
Den verste tida er jo nå før jeg begynner å kjenne liv:p
 
Er jo sååå lenge til oul:p hehe
Og etter det så kjenner jeg forhåpentligvis liv og.
Den verste tida er jo nå før jeg begynner å kjenne liv:p

Off ja, å vente til man er i uke 18-20 før man får et glimt av det som gjemmer seg i magehuset er lenge :eek: for min del var det godt og beroligende med tidlig Ul i uke 11 med Emil :)

Tror du dere vil finne ut om det er jente eller gutt denne gangen?
 
Off ja, å vente til man er i uke 18-20 før man får et glimt av det som gjemmer seg i magehuset er lenge :eek: for min del var det godt og beroligende med tidlig Ul i uke 11 med Emil :)

Tror du dere vil finne ut om det er jente eller gutt denne gangen?
Vi var i uke 8 sist gang. Syns det er greit et par uker senere nå:)

Kunn godt tatt det en uke eller 2 senere og, men greit å få bekreftet før permisjonen går ut♡

Jeg har sagt til samboer at det får han bestemme denne gangen, siden jeg fikk vilja mi sist gang, men han er visst det er visst ikke så farlig denne gangen så vi får se hva det blir til:p hehe
 
Back
Topp