Hvilke aktiviteter lærer du barna?

FruFrøken1991

Forumet er livet
Februar 2014 - Skjult forum
Januarhula 2014
Februarlykke 2016
Hvilke aktiviteter syns du er viktig å lære barna? Har du noen ønsker om hvilke hobbyer barna vil ha?

For meg er det viktig at barna kan svømme, gå på ski, stå på slalom og sykle. Det er fine aktiviteter å kunne benytte seg av syns jeg. Jeg håper at de kommer til å arve hesteinteressen og interessen for håndball av meg :p det er noe jeg kan og dermed kan dele med ungene, samt at jeg virkelig kan stille opp. Det er selvfølgelig greit om de vil drive med noe helt annet også :)

Viktigste for meg er å lage mat :) også ski, skøyter og sykling da ;)

Sykle, svømme og langrennski!

De lærer også slalom. Fotball ol er vanskelig å unngå gjennom gym. Ellers sendes de på turn fra de er små, når de blir litt eldre får de stort sett velge selv (pris og treningsmengde setter stopper for noe).

Svømming og sykling er helt klart viktig. Også baker vi og lager mye mat, og spiller mye brettspill, så god spilletikette er viktig.
Også viktig å trives ute, så er mye i skogen og går tur, har skattejakt og brenner bål og drikker kakao. :)
Har lykkes godt med 9åringen, gjenstår å se med han på 6 uker.

Har heldigvis fått han glad i vann, så skal få lært han å svømme. Nå er det sykkeltrening det går i. Og han er en lovende liten kokk :-) ellers prøver jeg å holde han unna ballspill :-P har andre planer når han bare blir litt eldre

Har heldigvis fått han glad i vann, så skal få lært han å svømme. Nå er det sykkeltrening det går i. Og han er en lovende liten kokk :-) ellers prøver jeg å holde han unna ballspill :-P har andre planer når han bare blir litt eldre
Haha. :p
Hvilke planer da?

Svømme

Svømming er viktig så der har vi startet. Jeg vil la barnet prøve ut de fleste aktiviteter. Men håper at han liker fotball for pappas skyld og trav/hest:)

Svømming, sykling, ski, løping og turer i skog og på fjell.

Svømme, Salomo, langrenn, sykkel, stå på skøyter, stå på rulleskøyter, danse, brettspill, gå tur i skogen, fotball også får vi se hva hun vil når hun blir eldre men for oss er det viktigste disse tingene

Ski, sykling og svømming helt klart. De må fint være med på turer i skog og på fjell også. Ingen av oss er noe giret på ballsport, men regner med de blir ganske påvirket av klassekamerater når den tid kommer.

Det jeg føler er viktig å lære er å svømme og lage mat, så får alt annet komme i tillegg. Håper jo selvfølgelig at barna får interesse for naturen, jakt og fiske, skigåing og slike ting.

Svømme, sykle, lage mat, stå på skøyter og ski.

Sykling har jeg ikke gidda å stresse med. Når se viser interesse for det kan jeg lære dem å sykle.

Eneste jeg synes er viktig er svømming da vi bor på en liten øy med sjø på alle kanter.

Det som fanger interessen til ungene blir også viktig.

Svømming er viktigst, og å vite hvordan man ferdes trygt på islagte vann.
Ellers bor vi et sted hvor omtrent samtlige er aktive på ski og sykkel, så derfor blir det også med på listen.

Førstehjelp, svømming, camping (slå opp telt/gapahuk, tenne bål, spikke), fiske og matlaging er viktigst.

Edit:
Håper de viser interesse for å hjelpe andre og blir aktive i for eksempel Røde Kors tidlig. Men de skal få gjøre akkurat hva de vil (utenom ting som involverer hest) når de blir store nok til å velge selv :)

Last edited:
Svømming er viktigst selvfølgelig, men jeg ser også på sykling som en selvfølge å kunne. Ellers lærer jeg dem litt pianospilling, det er litt viktig for meg at de i det minste kan lese noter, og spille litt på et eller annet instrument. Går selvfølgelig på ski og skøyter med barna også, men det er ikke viktig for meg på noen som helst måte. For min del kan de bli så håpløse skiløpere som de bare vil. :p Hva de vil gå på av fritidsinteresser får de velge selv, også om de vil gå på noe jeg har syntes er håpløst kjedelig. Det er heller slik at jeg prøver å lære meg mer om de hobbyene som fanger barnas interesse, ikke slik at jeg prøver å få med meg dem på mine ting.

Back
Topp