Tannregulering

Nekinna2402

Gift med forumet
Julimammaer 2016
Noen med barn som har tannregulering som kan fortelle litt om hvordan det har vært?

Alder, fremgang, pris, få det på, alt? :p

Her har vi fått en henvendelse til spesialist for snuppa på 8 trenger det. Hun har veldig skjeve tenner og feil bitt..
 
Jeg har ikke hatt barn med tannregulering, men jobber på tannklinikk.. Så kan si den biten jeg vet.
De setter gjerne regulering på etter barnet har felt alle melketennene. :) hos oss er det nå 2004-2005 kullene som henvises til oss for en siste sjekk før regulering. Altså, 11-12 års alderen.. Det er nemlig viktig at de er fri for hull og har god hygiene FØR de får på reguleringen.. :)
 
Jeg har ikke hatt barn med tannregulering, men jobber på tannklinikk.. Så kan si den biten jeg vet.
De setter gjerne regulering på etter barnet har felt alle melketennene. :) hos oss er det nå 2004-2005 kullene som henvises til oss for en siste sjekk før regulering. Altså, 11-12 års alderen.. Det er nemlig viktig at de er fri for hull og har god hygiene FØR de får på reguleringen.. :)
Trodde det var ofte litt senere det ble satt på, jenta mi er født Jan 08. Syntes det var litt tidlig å bli henvist.. Hun har mistet... 8 tenner nå tror jeg. Aldri hatt hull.
 
Trodde det var ofte litt senere det ble satt på, jenta mi er født Jan 08. Syntes det var litt tidlig å bli henvist.. Hun har mistet... 8 tenner nå tror jeg. Aldri hatt hull.

Jeg har sett barn ned til 7 bli henvist til kjeveortopeden. Men det er vel mest for å vurdere behovet, og evt sette i gang behandling (som f.eks å trekke tenner som bør fjernes grunnet trangstilling). Få de inn i systemet, rett og slett. Følges opp. Disse får ikke regulering på som 7-8 likevel :) om hun har mistet 8 tenner, gjenstår vel enda 12 tenner. ^^

Hvis du er lur, så skriver du det du lurer på på en liten lapp og tar med. Er så fort å glemme ting, som man egentlig vil ha svar på.
 
Jeg har sett barn ned til 7 bli henvist til kjeveortopeden. Men det er vel mest for å vurdere behovet, og evt sette i gang behandling (som f.eks å trekke tenner som bør fjernes grunnet trangstilling). Få de inn i systemet, rett og slett. Følges opp. Disse får ikke regulering på som 7-8 likevel :) om hun har mistet 8 tenner, gjenstår vel enda 12 tenner. ^^

Hvis du er lur, så skriver du det du lurer på på en liten lapp og tar med. Er så fort å glemme ting, som man egentlig vil ha svar på.
Ja, skal ringe inn og få ordnet time for hun har absolutt et behov for oppfølging ift tennene :) og ja..altfor lett å glemme ting en lurer på når en skal til lege/jm/tannlege :p
Takk for svar!
 
Ja, skal ringe inn og få ordnet time for hun har absolutt et behov for oppfølging ift tennene :) og ja..altfor lett å glemme ting en lurer på når en skal til lege/jm/tannlege :p
Takk for svar!

Lykke til!
 
Guten min blei henvist i fjor haust då han var 10. Har vore til vurdering og skal nok ha nokon form for regulering, men dei ville vente til fleire av melketennene var vekke (han har berre mista dei 8 framme, men no er hjørnetennene lause). Skal til ny vurdering til hausten (11 år).

Vi betalte nokre hundrelappar for vurderingstimen.
 
Min har ikke men kompisen hans på 9 år har pga skjeve tenner.
Pris kommer jo an på dekningsgrad.
 
Jenta mi på 8 år (født 2008) ble henvist pga underbitt. Fikk ei plate som hun skulle bruke i munnen dag og natt bortsett fra under måltider. uproblematisk, hun brukte plata som hun skulle uten å kny - var nesten litt stas å vise den fram på skolen etc.. ;-) Vi betalte vel 2700,- for første konsultasjon, avstøpning etc. i tillegg betalte vi 2300,- pr 3mdr-periode hun var under behandling, for vår del ble dette kr 2300 x 2 før hun var ferdig. (Vi var heldige, det gikk fort! :)
 
Som det skrives over her, bittet kan korrigeres før melketenner er ute :) jeg var overbitt, og korrigeringer av dette begynte når jeg var 9 år. Så fikk jeg vel på selve reguleringen når jeg var 11-12 år :)
 
Back
Topp